Otsing sellest blogist

UUS!!!

Eoarhaikum

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline ja/või huvitav. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige. Eoarhaikum  on  geo...

teisipäev, 10. jaanuar 2023

Pan American Arways lend 914

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.
Lugu:
Unustatud Pan American lennuk maandus pärast 37 aastat
1. Lennuk startis New Yorgist 1955 ja maandus Caracas 1992,37 aastat pärast kadumist
Unustasid Pan American Plane maandus pärast 37 aastat, Mõistatus Flight 914, kas ajaränne?
Pan American Airways lend 914:
Pan American Airways lend 914 oli Ameerika Ühendriikide siseliini lend, mis pidi 1955. aastal lendama New Yorgist Miamisse. Lennuk pidi kohale jõudma mõne tunni pärast, kuid selleks kulus hoopis 37 aastat ning kohale ei jõutud mitte Miamisse, vaid Caracasi Venezuelas. 
Ajas rändav lennuk?
Ajas rändamine võib olla lahe kontseptsioon, mis on olnud suur osa klassikalistest filmidest, nagu tagasi tulevikku. Kuid kas see võiks tegelikult olla tõeline asi? Järgmine lugu salapärane Pan Am lennuk võib olla vastanud sellele küsimusele. Müsteerium Pan Am Flight 914 on ajanud ajaloolased ja skeptikud hull viimase paari aasta jooksul. See küsib küsimuse: kuidas lennuk võib maanduda 37 aastat pärast algselt õhkutõusmist?
(Ajarännu lennuk?)
Õhkutõusmise aeg
See uskumatu lugu algas 2. juulil 1955, kui Pan Am Flight 914 oli kavas startida oma lennujaama New Yorgis. Lennuk vedas arvatavasti 57 reisijat ja nelja meeskonnaliiget Miamisse. Tundus, et see oleks tavaline lend kõigile asjaosalistele. Kuid see osutuks tõest kaugel olevaks. Tuleb välja, et juhtus midagi müstilist, mis pani selle veidra loo liikuma.
(Aeg tõusta õhku?)
See kadus.
Pärast New Yorgist startimist ei võtnud kaua aega, enne kui lennujuhid kaotasid signaali Pan-Ameerika lennuga nr 914. Just nii, see oli täiesti radarilt kadunud ja keegi ei saanud aru, mis oli juhtunud. Lisaks sellele, et lennuk kukkus alla, ei olnud ka ühtegi märki pardal olnud reisijate või meeskonnaliikmete laipadest. Ei olnud üldse selle lennu kohta infot vähemalt 37 aastat...
(See lennuk kadus)
Traagilised kaotused
Pärast intensiivset uurimist jõudsid võimud järeldusele, et lennuk pidi olema alla kukkunud ning et ka kõik tema reisijad ja meeskond pidid ka olema surma saanud. Nad ei suutnud lennukit leida ja jõudsid järeldusele, et see kukkus kuskile merre, nähes, et maal ei leitud ühtegi lennukit. Selle tulemusena kompenseeris lennufirma kõigile surmahüvitistega seotud isikute peredele. Kuid need perekonnad olid šokeeritud 37 aastat hiljem tulnud uudistest. ...
37 aastat hiljem...
Kiiresti edasi 37 aastat hiljem ja midagi täiesti tähelepanuväärne juhtus. See juhtus kell 9. See tundus tavaline päev tööl kõigi lennujuhtide jaoks. Kuid varsti juhtub midagi, mis neid täielikult üllataks. DC-4 Douglas õhusõiduk ilmus kusagilt välja ja isegi lennujaama radar ei olnud teda võtnud. Mida see tähendab?
37 aastat hiljem Caracasi lennujaam 1985, Venezuela)
Tutvustame Juan de la Cortet:
Üks võtmefiguurid, kes mängis suurt rolli selles Pan American Airlinesi lennuki mõistatuses oli lennujuht nimega Juan de la Corte. Koos ülejäänud meeskonnaga ilmus Juan tol päeval tööle, ilma et midagi ebatavalist ootaks. Kuid ta eeldus oli täiesti vale. Selle salapärane DC-4 Douglas lennuk tema vaatamisväärsusi, ta ei teadnud, kuidas see suutis vältida radareid, või mida ta teeks järgmisena ...
(Juan de La Corte)
Meil on kontakt:
See ei võtnud kaua aega, enne kui Juan de la Corte sai kontaktsignaali Pan Ami lennukilt. Hämmastav, see oli piloot, kes oli kuidagi suutnud ilmuda ilma radari jälitamiseta. "Kus me oleme?" küsis piloot. Seejärel kinnitas ta midagi, mis võttis täielikult õhukontrolli üllatusena. "Me oleme Pan American Airways i lennu 914 New Yorgist Miami koos meeskonnaga (4 liiget) ja 57 reisijat," ütles ta. Mida Juan siis tegi?
(Meil on kontakt)
Kaugel õigest trajektoorist
Sellele esialgsele aruandele järgnes kummaline detail – et Pan American Airlinesi lend 914 oli läinud vales suunas umbes 1800 km. Selle statistikaga segaduses Juan esitas piloodile kiiresti mõned olulised küsimused. Need hõlmasid seda, et kas nad olid kogenud mingi krahhi ja kas nad ei olnud loonud ühendust kellegi teisega. Ja kuigi ta lennukist maandumiseks lahkus, kuulis Juan järgmisena, et ta viis selle loo tõeliselt järgmisele tasandile...
(õigelt kursist kaugel)
Veider aruanne
Kõik tundus plaanitavat, kui lennuk maandus ja peatus. Kuid Juan siis kuulnud piloot öelda midagi, mis täiesti hämmeldunud teda. "Meil oli kavas maanduda 2. juulil 1955 kell 09:55 Miamis" piloot ütles et see ei ole õige. Juanil oli kiire piloodile kinnitamisega, et ta tegelikult maandus Caracases ja et see oli tegelikult 21. mai 1992. Juan oli hämmingus, kui ta esimest korda lennukit nägi...
Kulumine ja pisar
Kui Juan esimest korda nägi salapärast Pan Am 914 lennu lennukit, ta oli šokeeritud, kui vananenud see tundus. Ta kasutas konkreetselt mõistet "karm", et kirjeldada õhusõidukit. Erinevalt teistest lennukitest, mis nägid välja põlised ja kaasaegsed, nägi see lennuk välja nagu oleks tulnud teisest universumist. Kuid ta püüdis unustada selle ebatavalist välimust ja jätkas suhtlemist piloodiga. Just sel hetkel tegi piloot midagi, mida Juan kunagi tulemas ei olnud näinud...

(Pan-American Airwaysi 914 lennu lennuk pärast maandumist Caracases 21. mail 1992)
Paanikas Piloot
Juan lihtsalt ütles piloodile, mis päev täna oli. Kuid niipea, kui ta seda kuulis, piloot puhkes arvesse fit paanika ja karjus: "Oh Mu Jumal!" Raadios kuulis lennujuhtimismeeskond ka paljusid reisijaid karjumas ja paanikas. Selle tulemusena juan tellitud grupp turvamehed minna ette ja eskortida inimesi välja Pan America lennukilt. Aga siis oli Juanil veel üks suur üllatus ...
Äkiline lahkumine
Lennujuhtimismeeskonnal polnud muret, et turvameeskond suudab rahustada Pan American Airlinesi 914 lennu meeskonda ja reisijaid ning tuua nad lennujaama. Kuid niipea, kui nad lennukile lähenesid, käskis piloot neil lähemale mitte lähemale tulla. Siis Juan kuulis raadiost piloodi karjumist, ja ta ütlusi: "Ei, ei tule lähedale! Me lahkume nüüd!" Kütust on kindlasti piisavalt, lennuk startis jälle ja kadus. Aga kuhu?
Tagaajamine algab.
Juani sõnul oli lennuk pärast pilvedesse tagasi lendamist taas radariga jälitamatu . Selle valguses saatis lennujaam välja kolm lennukit, et leida Pan Am'i lend 914. Sellest hoolimata ei suutnud nad leida selle asukohta. Vaatamata sellele, see kindlasti ei olnud loo lõpp. Teine raport väidab, et on tuvastanud lennuki ja reisijate asukoha vaid mõni tund pärast Caracase fiaskot. See olevat teadaolevalt saabunud Miamisse...
Lõpuks Miamis
Teadaolevalt, vaid paar tundi pärast järsku lahkumist Caracast, Pan-America lennuk maandus lennujaamas, kuhu ta oli väidetavalt tahtnud lennata kõik need aastad - Miami lennujaam. Loomulikult olid Miami töötajad lennuki saabumise pärast sama hämmingus kui Juan de la Corte. Pärast saabumist kontrollisid töötajad tagakontorit ja said kindlasti teada, et sama lennuk oli varem 2. juulil 1955. aastal New Yorgist õhku tõusnud.
Lennujaam saatis nad koju
Oli loogiline, et Miami lennujaama personalil oli selle salapärase lennuki kohta palju küsimusi. See oleks paar tundi ülekuulamist enne lennujaama otsustas, mida ta tahtis teha nendega. Lõppkokkuvõttes aga, nad lasevad reisijad ja meeskonna minna, et nad saaksid koju naasta ja taasühineda oma perega. Siiski oli midagi veelgi jube mängida siin, mis lõpuks võttes selle loo täiesti uuele tasemele ...
Nad ei vananenud üldse?
Hämmastav, perede suurim üllatus ei olnud asjaolu, et nendega suutsid lõpuks taasühineda kaua kadunud sugulased, kelle kohta nad uskusid, et nad olid surnud palju aastaid tagasi. Mis üllatas neid, isegi rohkem, oli see, kuidas nad välja nägid. Ilmselt kõik reisijad ja meeskond tundsid täpselt sama, kui nad esimest korda startis tagasi 1955. Kuigi nende pered olid 37 aastat vanemad, nad ei olnud üldse vananenud. Samuti oli mõistatus, kuidas lennuk võiks veel lennata pärast nii paljusid aastaid. 
(Kas nad ei vananenud üldse?)
Nii palju küsimusi
Tundub, et mida rohkem inimesi õppinud see veider lugu - rohkem küsimusi nad olid. Kuni tänase päevani tundub, et on null konkreetseid vastuseid mitmetele raskematele küsimustele. Esiteks, kus oli lennuk nende 37 aasta jooksul? Teiseks, kui tegelikult on tõsi järgmine, siis kuidas reisijad üldse ei vananenud? Üks populaarne YouTube ekspert üleloomulik ja kummaline nähtus on hiljuti püüdnud proovida ja vastata nendele küsimustele, ja palju muud ...
Süvitsi uurimine
Üks YouTube kanal, mis püüab leida tõde üleloomulike nähtuste on "Alien uuringud." Sellel kanalil, vastuvõtva pühendatud episood mõistatus Pan Am Flight 914 ja andis üksikasjaliku ülevaate kogu teabe ta oli kogutud aastate jooksul umbes intsident. Kuigi ta jõudis järeldusele, et ta ei uskunud lugu, ta leiab mõned põnevad üksikasjad erinevatest allikatest, mis ei tõestanud ega eitanud selle kehtivust ...
Kas see oli Bermuda kolmnurk?
Üks teooriaid esitatud oli, et Bermuda kolmnurgal oli midagi pistmist lennuki salapärase kadumisega. Viimase 70 aasta jooksul on mitmed lennukid olnud Bermuda kolmnurgaga seotud intsidentide subjektid. Kurikuulus veekogu Atlandi ookeanis, Bermuda kolmnurk on teadaolevalt kaotanud mitmeid lennukeid aastate jooksul, kusjuures kõige hiljutisemad juhtumid toimusid 2017. aastal. Kuid uurijad on leidnud, et  Bermuda kolmnurk on mänginud osa Pan Am Flight 914 kadumisel.

Võtme Ajaleht
Vaatamata mõistatus Pan Am 914 on midagi puudu hämmastav, ei ole tegelikult palju tõendeid, mis viitavad sellele, et see tegelikult juhtus. Nähes, et ainult üks ajaleht mainis sündmust (kolmel eraldi korral), Weekly World News, on raske lugu tõsiselt võtta. Kuigi mõned artiklid näitavad, et lennuk ilmus pärast 30 aastat, teised väidavad, et sündmus juhtus 37 aastat pärast lennuk esimest startis. Lisaks muutub see veelgi segasemaks, kui vaadata peenemaid detaile...

pan 8
võtme ajaleht

Kes oli tõeline Juan?

Mitte ainult ei artikleid sama ajalehe omavahel, kuid nad kasutasid ka erinevaid pilte sama võtmenäitaja kaasatud lugu - lennujuhtimis-Juan de la Corte. Vaatamata sellele, et sama nimi on mõlemal kontol, kasutas sama ajaleht sama isiku jaoks erinevaid fotosid, põhjustades palju segadust. Vaatamata suurtele võimalustele, et Weekly World News võib olla süüdi aruandluse uudiste võltsimises, on üks põnev detail, mis võib tegelikult tõestada sündmust ...

pan 13
Kes oli tõeline Juan?

Kas see on tõend?

Kas see võib olla tõend Pan American lennu 914 võimest ajas reisida? Tundub, et midagi juhtus sel otsustaval hetkel, kui Juan oli just reisijaid rahustamas ja piloot otsustas jälle ära lennata. Hetke kuumuses kukkus piloodil väidetavalt midagi maha, mis kukkus lennuki sissepääsust välja. See oli klassikaline Kask tasku kalender, mis oli konkreetselt alates aastast 1955 - täpselt samal aastal, millal lennuk viimati startis.

pan 15
Kas see on tõend?
Faktikontroll.
Erinevad lood levinud üle internetiruumi väidavad, et esitada Saladuslik Mõistatus Flight 914. Seega Pan American Flight 914 startis New Yorgist 1955, kadus ja siis Plane maandus Caracas 1985 - pärast 37 aastat. Uurime siis, kas paranormaalsed väited on tõesti tõsi.
Kas lennuk maandus pärast 37 aastat?
Väidetav lennuki maandumine on sageli näidatud salapärane "Time Travel" või "Time Elapse" vahejuhtum, ja paljud inimesed tegelikult usutakse sama. Tõenditena mainitakse seotud lugusid häälsalvestust Plane Piloti ja pealtnägija Juan De la Corte vahel. 1955. aasta raja kalendrit mainitakse ka ainsa tõendina intsidendi kohta. Sellest hoolimata, pärast põhjalikku läbiotsimist, leidsime, et ei ole mingeid andmeid või tõendeid sellise lennu 914 kadumise kohta, mis leitakse 37 aastat hiljem.
Mõistatus Flight 914 artikkel Nädala World News Tabloid
Mõistatus Flight 914: Weekly World News
Aastate jooksul lugu küsimus on purjetamine internetis erinevates vormides. See ilmus mais 1985 tabloid Weekly World News; renoveeritud uuesti hilisematel aastatel, nagu 1993 ja 1999 (vt pildid). Kuigi paljud uskusid seda tõsi lugu avaldamist Weekly World News oli suures osas väljamõeldud ja satiiriline tabloid Ameerika Ühendriikides 1979-2007. See oli tuntud oma iseloomulike must-valge katted. Nädala World News käivitati taas 2009, nagu online ainult avaldamist.
Mõistatus Flight 914 artikkel Nädala World News Tabloid
Mõistatus Flight 914 artikkel Nädala World News Tabloid
Tabloidpaberites näete erinevaid pilte sellest pealtnägijast, lennujuhist Juan De la Cortest. Esimeses paberiprindi, näete ka satiiriline lugu pealkirjaga "Mouse jahimees võrsed ise jala". Tulles teisele pildile lennu reisijad seisavad peale, see tegelikult näitab lennufirma Hispaania, Iberia sõidab vahel Madrid - Buenos Aires 1946.
Niisiis, väited, et Pan American kadunud lennuk maandus Caracas Airport pärast 37 aastat kadumist, pärinevad satiirilehest ja ei ole tõesed..

esmaspäev, 9. jaanuar 2023

Grigori Rasputin

Grigori Rasputin

Grigori Jefimovitš Rasputin-Novõhh (vene Григорий Ефимович Распутин (Новых)22. jaanuar (vana kalendri järgi 10. jaanuar) 1869 Tobolski kubermangPokrovskoje küla – 30. detsember (vkj 17. detsember1916 Petrograd) oli vene talupoeg ja müstikVenemaa keisri Nikolai II pere usaldusalune.

Rasputini täpset sünniaega polnud kaua aega täpselt teada, sest ta ise esitas oma vanuse kohta vastukäivaid andmeid. Pakutud on eri kuupäevi ja aastaid vahemikus 1864–1872. Edvard Radzinski andmetel, kes leidis teate rahvaloendusest, ilmneb, et talupoeg Grigori Jefimovitš Rasputin sündis 10. jaanuaril 1869. Selle aasta kirikumeetrika säilinud ei ole, kuid see on siiski kõige tõenäolisem Rasputini sünniaeg.

PäritoluRedigeeri

Rasputini isa oli Jefim Jakovlevitš Rasputin (18421916), ema Anna Vassiljevna. Mõlemad pärinesid tavalistest taluperedest. 1892. aastal asus ta Verhururjevi kloostrisse, kus õppis jumalasõna ja kirjatarkust ning 1893. aastal suundus ta rändama mööda Vene õigeusu kultuskohti. Rasputin elas elu esimesed 25 aastat Siberis ilma erilise kuulsuseta ning tegeles joomise ja patueluga. Kord, kui ta varguste eest läbi peksti, toimus temas hingeline muutus: ta hakkas sügavalt usklikuks. Ta rändas mööda Venemaa pühapaiku ringi ja palvetas mitu korda päevas. Peagi omandas ta kodukohas selgeltnägijast pühamehe kuulsuse (näiteks olevat ta ette kuulutanud koduküla mahapõlemist). Talle tekkis palju, enamasti naissoost austajaid.

1905. aastal kohtas Raputin, kelle ravitsejavõimed olid juba avaldunud, Kiievi kloostris suurvürstinna Anastassiat. Too kutsus teda Peterburi ravitsema tsreevitš Alekseid. Aleksei põdes hemofiiliat, mida Peterburi õukonnaarstid ei olnud suutelised tavameditsiini võtetega ravima. Pärast raviprotseduure paranes Aleksei tervislik olukord ning keisri perekonna soovil jäi Rasputin õukonna juurde. Õukonnas viibides ning tihedalt keiser Nikolai II ja keisrinna Aleksandra Fjodorovnaga suheldes omandas Rasputin mõningase mõjuvõimu ka selles, milliseid otsuseid keiser riigivalitsemises vastu võttis ning kuidas ainuisikulisi riiklikke kõrgemaid ametikohti määras. Rasputini osutatava mõjuvõimu ärakasutamiseks olid Peterburis kõrgemate riigiametnike ja keisri õukonnaliikmete tekitatud intriigid, mille soodustamiseks osutati Rasputinile meelehead.

Rasputini eluviis ja tegevus olid vastuolulised ning need tekitasid talle pooldajaid ja ka vastaseid. 1914. aasta juunikuus, kui ta viibis oma kodukohas Siberis, tungis talle noaga kallale ning haavas raskelt kõhupiirkonda religioosne fanaatik Hionia Gusseva (Хиония Гусева), kuid Rasputin paranes üliraskest vigastusest.

ElukorraldusRedigeeri

Alates 1914. aastast elas Grigori Rasputin Peterburi kesklinnas Gorohhovaja tänava 69. majas, samal tänaval Peterburi linnavalitsuse ning Peterburi politseivalitsusega (Gorohhovaja 2). Seal elades nautis ta elurõõme ja tarvitas alkoholi. Samuti võttis ta altkäemaksu: ta kasutas mõjuvõimu keisriperekonna juures, et maksjatelt positiivseid otsuseid välja meelitada.

Suhted keisriperekonnagaRedigeeri

Tsaaripere lähikonda sattus Rasputin peamiselt tänu kahele asjaolule. Esiteks põdes troonipärija Aleksei Nikolajevitš hemofiiliat ning arstid ei andnud poisile paranemislootust. Nii jäi loota vaid pühamehele. Rasputin suutiski ebatraditsiooniliste meditsiinivahenditega troonipärija Aleksei seisundit parandada. See kordus alati, kui poiss tundis end halvasti. Nii pälvis Siberi munk nii tsaari kui ka tsarinna usalduse. Peale selle oli keisrinna Aleksandra Fjodorovna huvitatud müstitsismist ja okultismist ning vajas ebakindluse peletamiseks pühameest (enne Rasputinit oli tal neid olnud juba mitu). Aleksandra Fjodorovna uskus, et Rasputin on Jumalast äravalitud saadik, kelle ettekuulutusi peab igal juhul järgima. Nikolai II oli paljuski oma naise mõju all ning uskus Rasputinit ka ise, siiski ei täitnud ta alati munga juhtnööre. Rasputin püüdis mõjutada läbi keisrinna riigivalitsemist ning neid poliitilisi otsuseid ja protsesse, mille keisrinna vastu võtma pidi.

Rasputini mõju riigijuhtimiseleRedigeeri

Venemaa eliidi seas tekkis n-ö harimatu talupoja (Rasputin oskas vaevu kirjutada) vastu tugev vastumeelsus, monarhistidki uskusid, et Rasputin hukutab nii tsaariperekonna kui ka riigi. Ta sekkus eriti esimese maailmasõja ajal üha enam poliitikasse, mõjutas keisri otsuseid ministrite ja muude oluliste riigiametnike ametisse määramisel. Kirikuringkonnad süüdistasid teda ketserluses, aristokraatia aga liiderlikkuses. Ilmselt oli mõlemal poolel teatud määral õigus, kuid et Rasputinile kuulus tsaariperekonna absoluutne toetus, ei kõigutanud süüdistused tema võimupositsiooni sugugi.

12. juulil (vkj 29 juunil) 1914 tehti Rasputinile esimene atentaat – teda löödi oma kodukülas noaga kõhtu, Rasputin jäi aga ellu. Nüüdsest uskusid tema austajad veelgi enam tema pühadust.

Rasputini tapmine ja surmRedigeeri

1916. aastal otsustasid monarhistid (Felix Jussupov, suurvürst Dmitri Pavlovitš, Riigiduuma liige Vladimir Puriškevitš, kapten Suhhotin ning arst Lazovet) Feliks Jussupovi (1856–1928)[1] ja Dmitri Pavlovitš Romanovi juhtimisel Rasputini tappa, et "päästa tsaar ja Venemaa". Nad kutsusid Rasputini Jussupovi lossi Peterburis aadressil Moika tänav, maja nr 94 ja ööl vastu 30. detsembrit 1916. aastal tapsid ta seal.[2] Aja jooksul on Rasputini tapmisest esitatud eri versioone, näiteks:

reede, 6. jaanuar 2023

Jumalate sugupuud

Egiptuse, Mesopotaamia, Iraani, India ja Jaapani jumalate sugupuud. Vanad jumalad olid nagu inimesed, kuid nende eluiga oli palju pikem ja neil võis olla üleloomulikke võimeid. Jumalad elasid ja surid, mõnikord pidasid ka sõdu, neil oli üksteisega erinevaid suhteid ning enamasti olid neil ka lapsed, kes samamoodi olid jumalad. Igal jumalalt olid erinevad võimed, kaasa arvatud jumalate lapsed.
Jumalate sugupuud:
Egiptuse puhul Ra järeltulijad. Sumeri jumalate pantheon. Babüloonia pantheon. Iraani puhul Zoroastrismi taevane hierarhia. India puhul hinduismist tulevad Šiva perekond, Veedade loomismüüt ja Veedade jumalate hierarhia. Ja Jaapani puhul šintoismi loomismüüt.

neljapäev, 5. jaanuar 2023

Multiintelligentsused

MULTIINTELLIGENTSUS 
Interpersonaalne intelligentsus on võime mõista teisi inimesi ja tegutseda koos nendega. 
Selleks on vaja suuta „kõndida kaaslase mokassiinides“ – mõista, kuidas tema näeb maailma 
ja iseennast, mis teda paneb tegutsema või käega lööma ning osata kohandada ka oma 
käitumist vastavalt sellele. Selles vallas andekas inimene suudab märgata õrnu muutusi teiste 
inimeste meeleoludes, käitumises ja kavatsustes ning oskab neile kohaselt reageerida: 
arvestada teiste inimeste arvamuste, tunnete, ootuste ja soovidega, neid mõjutada ning teha 
koostööd. Interpersonaalset intelligentsust on nimetatud ka sotsiaalseks andekuseks ja see 
viitab isikutevahelistele suhetele, mida interpersonaalselt intelligentne inimene oskab luua, 
hoida ja vajadusel lõpetada. 
Hästiarenenud interpersonaalse intelligentsusega inimene oskab: 
• luua, kujundada ja säilitada mitmekesiseid suhteid teiste inimestega 
• teiste emotsioone märgata ja kindlaks määrata 
• kuulata, mõista ja sobivalt reageerida teiste inimeste arvamustele 
• töötada väikestes gruppides ja meeskondades 
• näha probleeme erinevatest vaatenurkadest 
• mõjutada inimesi. 
Vähese interpersonaalse intelligentsusega lastel jääb vajaka oskuseset tunda end teiste lastega 
koos pingevabalt ja mugavalt. Nad kipuvad teistest enam kasutama ebaausaid võtteid. 
Sotsiaalse kõrvalejäetuse tagajärjed muutuvad eriti nähtavaks täiskasvanuna, vanuse 
lisandudes on ka järjest raskem omandada uusi käitumismustreid ja hoiakuid. 
Interpersonaalne intelligentsus on paljudes ametites hädavajalik (arstid, nõustajad, õpetajad, 
koolitajad, diplomaadid, teenindajad, müügiagendid jpt). Oskuslikku „suhete korraldamist“ on 
tarvis selleks, et hästi toime tulla lapsevanema ja abikaasa rollis. Seda andekust vajavad 
poliitilised ja religioossed liidrid ning üsna enesestmõistetavalt kõik juhid. 
Intrapersonaalne intelligentsus on inimese võime olla teadlik oma mina erinevatest
sisemistest tahkudest: tunnetest, emotsionaalsetest reageeringutest, mõtlemisprotsessidest 
ning vaimsete reaalsuste tajumisest. See on ka suutlikkus kogeda tervikut, ühtsust iseendas ja 
enda ümber, saavutada kõrgemaid teadlikkuse tasandeid, tajuda tuleviku külgetõmbejõudu, 
unistada ja teostada seatud eesmärgid. Intrapersonaalne intelligentsus on seotud 
eneserefleksioonivõimega ja võimaldab inimestel end näha kõrvaltvaatajana ning vahel 
nimetatakse seda ka sissevaatavaks intelligentsuseks. Nagu interpersonaalne intelligentsus, nii 
vajab ka intrapersonaalne kõiki teisi intelligentsustüüpe, et end väljendada ja on samas ka 
teiste teadmisviiside kokkuviija ja sünteesija. 
Kõrge intrapersonaalse intelligentsusega õpilane: 
• on iseseisev 
• tajub adekvaatselt oma tugevusi ja arenguruumi 
• saab üksi mängides või õppides hästi hakkama 
• tal on mingi huvi või hobi, millest ta teistele eriti ei räägi 
• oskab ennast juhtida, suunata, motiveerida 
• oskab oma tundeid täpselt väljendada 
• on võimeline õppima oma vigadest või õnnestumistest
peab endast lugu. 
Jagamise ajal saavad õpilased sageli väga palju teada oma kaaslaste ja iseenda kohta. Nad 
hakkavad märkama sarnasusi ja erinevusi iseenda ja teiste mõttemaailmas. Neil hakkab 
kujunema enesekindlus oma mõtete ja arvamuste väljendamisel. Õpilasi tuleks julgustada ka 
mõeldut kirja panema – ka siis, kui õpilased pole päris kindlad, mida kirjutada. Kirjutamise 
asemel võib ka joonistada, skeemi koostada või luuletada. 
Lingvistiline intelligentsus on seotud tundlikkusega sõnade tähenduse, järjestuse, 
ühildumise, nende häälikulise koostise ja rütmi suhtes, samuti nende võime suhtes muuta 
meeleolu, veenda või edastada informatsiooni. 
Esimene valdkond, milles lingvistiline intelligentsus „tegutseb“, ongi semantika, see on 
tähendusega seotud valdkond keeles. Lingvistilise intelligentsuse semantilises alas võime 
näha tundlikkust sõnade tähenduse suhtes, mille abil inimene mõistab õhkõrnu varjundeid 
erinevuses, kas „tint loksutati maha tahtlikult, meelega või sihilikult“. 
Teine ala, kus lingvistiline intelligentsus ilmneb, on süntaks, reeglid sõnade järjestamise ja 
ühildumise kohta. Lingvistiliselt võimekas inimene on intuitiivselt tundlik sõnade 
omavahelise seostamise suhtes, tal on võime järgida grammatikareegleid ning teatud juhtudel 
neid eirata. Poeet suudab sõnadega mängelda nii, et reeglite ignoreerimine toob kaasa 
nauditava kunstilise elamuse. 
Lingvistiline intelligentsus avaldub ka fonoloogia vallas, mis on seotud häälikute ja 
nendevaheliste muusikaliste vastasmõjude tajumise ja kasutamisega. See on häälikute, 
rütmide ja sõnade meetrumi tundlik tajumine - võime, mis teeb ka võõrkeelse luule kõrvale 
nauditavaks. 
Viimane valdkond on seotud keele kasutamisega e keele pragmaatilise aspektiga. Tundlikkus 
keele erinevate funktsioonide suhtes lubab kasutada seda kord veenmiseks, siis ergutamiseks 
või hoopis ärritamiseks, edastada selle abil informatsiooni või lihtsalt midagi paluda. 
Hästiarenenud lingvistilise intelligentsusega õpilases võib leida nii mõnegi järgnevatest 
omadustest: 
• kirjutab paremini kui enamik eakaaslasi 
• tal on oma vanuse kohta hea sõnavara 
• jutustab jutte või räägib anekdoote ja nalju 
• tal on hea mälu sõnade, terminite ja nimede suhtes (inimesed, kohad, taimed, loomad, 
tänavad jm) 
• armastab lugeda 
• naudib sõnamänge 
• armastab kuulata räägitavat (jutustused, raadiokommentaarid) 
• suhtleb teistega aktiivselt peamiselt verbaalsel teel 
Muusikalis-rütmiline intelligentsus on see, mis inimesel ühena esimestest arenema hakkab. 
Muusikalis-rütmiline intelligentsus on võime ära tunda, ette kujutada ja tekitada muusikalisi 
elemente ning mõista erinevaid muusikalise eneseväljenduse vorme. Hõlmab tegelemist kogu 
helide ja vibratsioonide maailmaga, mis inimest ümbritseb ning mis on tekitatud kas 
naturaalsel viisil (kõikvõimalikud loodushääled) või inimese enese poolt loodud keskkonna, masinate, muusikainstrumentide ja tema enese häälepaelte poolt. 
Rahustav muusika võib klassiruumis luua soodsa pinnase aruteluks, refleksiooniks ja lihtsalt 
lõõgastumiseks. Muusikat võib kasutada õpilaste tervitamiseks klassi sisenemisel ja ka 
tähelepanu otseseks suunamiseks ülesandele. 
Hästiarenenud kehalis-kinesteetilise intelligentsusega inimene: 
• õpib tehes ning tegutsedes 
• naudib avastamist puudutuse, liigutuse, käsitsemise ja igasuguse füüsilise kogemise 
abil 
• on osav nii peen- kui jämemotoorikas 
• on hea koordinatsiooni, liigutustaju, tasakaalu ja ajastamisoskustega 
• mäletab paremini seda, mis on tehtud, kui seda, mida on kuuldud-nähtud 
• vajab sageli liikumispause 
• on loov oma füüsilises liikumises ja kehalistes väljendustes 
Lapsed, kellel domineerib kehalis-kinesteetiline intelligentsus, on tihti silmapaistvad mõnel 
spordialal. Kui muidu võivad vanemad neid üsna püsimatuteks pidada, siis nimetatud aladel 
paremate saavutusteni jõudmise nimel on nad valmis harjutamisele pühendama palju aega ja 
tahtejõudu. 
Ka koolis on kehalis-kinesteetilise intelligentsusega õpilased haaratud eelkõige katsetest, 
harjutustest ja muudest tegevustest, mis on seotud füüsilise osavuse mängupanekuga. Kui nad 
peavad kaua aega ühe koha peal istuma, muutuvad nad rahutuks ja võivad hakata teisi häirima 
oma nihelemise, trummeldamise või patsutamisega. Nad võivad olla ületamatult andekad 
teiste inimeste miimika ja žestide jäljendamisel. Need lapsed "vaatavad" kõiki asju esmalt 
kätega ning armastavad kõike lahti võtta ja kokku panna. Tavaliselt on nad osavad igat sorti 
meisterdamises-nikerdamises ja suudavad käsitööainetes pikalt keskenduda. Ka katsete 
tegemisel ja igasuguste demonstratsioonide puhul on nad alati heameelega õpetajat aitamas. 
Nad naudivad puudutuselamust ja selle abil õppimist-töötamist. Õpilastel on vaja kogeda, 
kuidas on õppida ja teada kehaga ning seda ka klassiruumis, kus üldiselt soovitatakse kehad 
jätta "ukse taha". 
Loogilis-matemaatiline intelligentsus
Matemaatilise intelligentsusega inimesed on probleemide lahendajad, kes konstrueerivad 
lahendusi mitteverbaalselt. Nad naudivad järjestamist, loogilisust ja korrastatust ning 
suudavad hõlpsasti tajuda seoseid ja mustreid ümbritsevas maailmas. 
Hästi arenenud loogilis-matemaatilise intelligentsusega inimene: 
• on varakult tuttav selliste mõistetega nagu aeg, ruum, hulk, arv, põhjus ja tagajärg 
• mõistab ja on võimeline manipuleerima abstraktsete sümbolitega, mis esindavad 
konkreetseid objekte ja mõisteid 
• püstitab hüpoteese ja kontrollib neid, kogub andmeid, formuleerib mudeleid, mõtleb 
välja vastuargumente 
• on võimeline „matemaatiliselt mõtlema“ 
• püüab leida korda ja harmooniat oma vahetust keskkonnast
Ruumiline intelligentsus
Ruumilise intelligentsusega inimesed on kujundite loojad ja taasloojad. Neil on lihtne 
kujutada ette objekte kolmemõõtmelises ruumis ning rännata oma kujutlustes läbi ruumi ja 
aja. 
Hästi arenenud ruumilise intelligentsusega inimesed: 
• õpivad meelsasti nägemise, vaatlemise ja kujutlemise abil 
• on kergesti võimelised mõeldavat visualiseerima 
• interpreteerivad ja koostavad graafikuid, kaarte ja teisi visuaalseid vahendeid 
• on võimelised konstrueerima või välja mõtlema kolmemõõtmelisi objekte ning 
kujutlema nende pinnalaotust 
• on head orienteerujad 
Looduslik-loomulikku intelligentsust (naturalist intelligence) on eesti keeles nimetatud ka 
loodusuurijalikuks ja naturalistlikuks intelligentsuseks. Selle intelligentsuse kuningriigiks on 
loodusmaailma elu oma täiuses, selle mõistmine, hindamine ja nautimine. Paljud 
hästiarenenud loodusliku intelligentsusega inimesed tunnevad end looduse keskel „nagu 
kodus“. Nad armastavad loomulikkust ja naturaalset keskkonda. Neile on omane looduses 
väljendunud arhetüübiliste mustrite äratundmine ning nende abil mõtlemine ja õppimine. 
Loodusliku intelligentsuse esindajateks on inimesed, kellel on suur tundlikkus neid 
ümbritseva keskkonna loomulike rütmide suhtes ja kelle jaoks on neil rütmidel tähendus – 
need on põllumehed, kalamehed, jahimehed … Loodusliku intelligentsusega inimestel on 
võime analüüsida ökoloogilisi olukordi ja andmeid (nt keskkonnakaitsjad, metsavahid); 
õppida elavatest asjadest ja töötada looduslikes keskkondades (nt zooloogid, botaanikud, 
veterinaarid, loomatalitajad). Lisaks tuntud loodusteadlastele kohtab hästiarenenud looduslik-
loomuliku intelligentsusega inimesi palju ka kirjanike, luuletajate, kunstnike hulgas. 
Hästiarenenud loodusliku intelligentsusega inimene:
• on häälestunud looduslikule keskkonnale ning tundlik selles ilmneva harmoonia või 
ebakõlade suhtes 
• tunneb end erinevates looduslikes keskkondades mugavalt 
• on võimeline seostama ja liigitama looduslikke objekte 
• märkab tervikmustreid ja seoseid nii liikide sees kui ka nende vahel 
• on tähelepanelik keskkonna, muutuste ja aja seoste osas 
• näitab üles teadlikkust ning hoolt inimese ja keskkonna vahelistes suhetes 
Looduslik-loomuliku intelligentsuse äratamisel on ka kaugeleulatuvam mõju: kui õpetajad 
püüavad järjepidevalt tekitada erksust ja tähelepanelikkust looduse ja vahetu keskkonna 
suhtes, siis aitab see kaasa inimesele loomuomase, kuid tänapäeval järjest enam 
kängujäänud võime – imestamis- ja aukartustunde väljakujunemisele ning võimaldab 
seeläbi luua ka õpilastes klassi- ja koolikeskkonna eest hoolitsevat hoiakut. Loodusliku 
intelligentsuse äratamiseks sobivad igat liiki meelelised „kohtumised“ loodusmaailmaga: 
taimede, loomade, anorgaanilise maailma, ilmastikutingimuste, veekogude, metsade, 
pinnavormide ja muu taolisega. Meeltetajude haaramiseks ja teravdamiseks on kõige 
parem vabas looduses viibimine. Kui aga ei ole võimalik minna välja, siis on tähtis tuua 
loodus tuppa – loodusmaailma osakeste toomisega klassi või, kui see pole võimalik, siis kas või video vahendusel. Lisaks meelte igakülgsele aktiveerimisele ja ärksuse 
saavutamisele suunatud meetoditele on tähtis keskenduda ka sellest intelligentsusest 
teadlikumaks saamisele. Siin võiks harjutada selliseid tegevusi nagu kuulamine, 
vaatlemine, kirjeldamine, sorteerimine, demonstreerimine jmt. Sobivad ka valmid, 
looduslood ja muistendid.

kolmapäev, 4. jaanuar 2023

Blogi 4. aasta sünnipäev

Tere
Täna, 4. jaanuaril 2019 ehk täpselt neli aastat tagasi sai mu blogi alguse. Selle aja jooksul on räägitud paljudest erinevatest asjadest.
Räägitud teemad:
- päevablogist
- majandusest
- muusikast
- ajaloost (ka kunstiajalugu ja muusika ajalugu)
- loovusest
- geograafiast
- psühholoogiast
- perekonnast
- meile nähtamatu maailm
- usunditest
- eneseabist
- õnnest
- müsteeriumitest
- edust
- ideoloogiatest
- autorist ja tema soovidest, unistustest
- mõrvadest, mõrvaritest ja muudest imelikest (ja paranormaalsetest) juhtumitest.
- muud teemad
Tulevased teemad:
Edaspidi on plaanis siia kirjutada midagi, millest oleks võimalik õppida. 
- ajalugu väljaspool Euroopat ja teisest vaatenurgast vaadatuna
- Huvitavad ajaloolised sündmused
- Ajalooliste inimeste lood
- Huvitavad kummitus- ja mõrvalood
- päevablogi
- õpetlikud teemad (erinevad õpetused)
- uued õpitud tegevused
- autori enda soovid ja unistused ning see, kas ta selleni jõudis, või kas ta selleni jõudis, kuidas ta selleni jõudis või ei jõudnud ning kuidas see on muutunud ning miks.
- muud minu ehk autori jaoks olulised ja/või huvitavad teemad.
- reisiblogi
- minu arvamused
- riietumisnormid erinevates kultuurides läbi aegade.

teisipäev, 3. jaanuar 2023

Unistused

Ärge oodake, tehke oma unistused teoks. Seda tuleks teha niipea kui võimalik. Kuid täita tuleks eelkõige päris sinu unistus, mitte teiste poolt mõjutades loodud unistus. Enamikel juhtudel on võimalik seda kohe teha, eemaldades teelt enda välja mõeldud takistused.
Enda välja mõeldud takistused:
Enda välja mõeldud takistuseks nimetaks ma näiteks rahapuuduse, vahendite puuduse (tegelikult on ka raha üks vahenditest), ajapuuduse, teadmiste puudumise.
Tegelikud takistused:
Kuid mõnikord ei ole võimalik unistusi kohe täita. Olgu selleks põhjuseks ligipääsu puudumine, looduskatastroofid, võimaluste puudumise.
Probleemide lahendamine:
Ise on võimalik lahendada ainult enda välja mõeldud probleeme. Tegelikke takistusi on võimalik lahendada ainult osaliselt, ülejäänud osa, kas laheneb iseenesest või ei lahene kunagi. Enamik neist siiski laheneb iseenesest. 
Unistuste täitumine:
Unistuste täitumiseks tuleb järjepidevalt tegutseda selle nimel. Tuleb järk-järgult tegeleda sellega, mis viib su enda unistustele lähemale. Kõigepealt tuleb täita lühiajalised eesmärgid (unistused) ja siis hiljem pikaajalised eesmärgid (unistused). Lühiajalised eesmärgid võiksid toetada pikaajaliste eesmärkide täitmist (sellest on räägitud siin ka varem, näiteks Edu, Edu Akadeemia osas või osas 12 asja, mida koolis ei õpetatud, aga mida kõik peaksid teadma või ka osas Minu Elu Kutse)
Kusagilt tuleb alustada...
Hakkame siis pihta...
Elu eesmärk: Teha seda, milles sa oled hea ja edukas ning mis teeb sind õnnelikuks.
Ükskõik, mis see ka oleks, leia see ja tegele sellega.

esmaspäev, 2. jaanuar 2023

Elu visiooni loomine

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.

Mis on elus tegelikult tähtis? Mille nimel tegelikult tegutsed? Kuhu kõik need projektid ja ettevõtmised Sind viivad?

Milline on Sinu elu visioon?

Üks instrument enda elu kujundamiseks on tuleviku visioneerimine. Mõttes tulevikku rändamine ja sealt elule tagasi vaatamine.

Me saame mõttes mängida läbi erinevad stsenaariumid enda elus ning selle kaudu hinnata – kas see stsenaarium on minuga kooskõlas, kas selles peegeldub minu tõeline olemus?

Minu jaoks oli hästi inspireeriv kogemus kirjutada endale kiri tulevikust, kus 80-aastase noorusliku taadina pajatasin, mida ägedat on tehtud ja millised vahvad tegemised on käsil. See harjutus pani fantaasia käima ja pärast üle lugedes, sain mõtiskleda ja tunnetada, kui kooskõlas on see nägemus minu olemusega. Kui eesmärkide seadmise artiklis soovitasin kirjutada kirja 1-5 aasta kaugusest tulevikust, siis selles harjutuses viime kujutlusvõime hoopis teisele tasemele ja vaatame elu suurt pilti.

Kas tahad ka proovida?

Haara paber või enda arengupäevik ning mine mõnda mõnusasse paika, kus saad segamatult endasse süüvida ja mõtetega mängida. Eelsoojenduseks võid teha natuke vabakirjutamist, kus lihtsalt lased pastakal liikuda ja kirjutad, kuidas end tunned ja mis parasjagu mõttes on. See aitab tühjendada meele kõrvalistest argitoimetustest ning teeb ruumi loomingu jaoks.

Kiri 80-aastaselt iseendalt

Liigu mõttes tulevikku, vali üks konkreetne kuupäev, kus oled 80-aastane.

Alusta sellest, et kirjeldad, kuidas end tunned, kui vahva oled 80-aastasena ja kelleks oled inimesena kujunenud. Mis on Sulle omane, mida teed teistmoodi ja millest tõeliselt hoolid?

Seejärel lase mõtetel lennata, kirjeldades, mida põnevat oled vahepeal teinud ja mis on parasjagu käsil:

  • Millega parasjagu tegeled?
  • Kuidas enda vaba aega veedad?
  • Milliseid vahvaid oskusi valdad?
  • Mis Sind rõõmustab? Mida enda elus naudid?
  • Milliseid muutusi oled enda elus teinud?
  • Milliseid huvitavaid kogemusi oled saanud?
  • Kes on olnud Sinu õpetajad ja mida nad on Sulle õpetanud?
  • Kuhu Su projektid ja ettevõtmised on välja jõudnud?
  • Kuidas Sinu valdkond on aja jooksul muutunud?
  • Mis aitas enda tegemistes õnnestuda?
  • Millise saavutuse või sammu üle oled eriti uhke?
  • Milleks Sa kõike seda tegid?

Millist nõu annaks tuleviku Sina tänasele Sinule?

Lisa kirjale ka punkte selle kohta, mis on tuleviku Sina sõnum praegusele iseendale:

  • Töö, pere, suhted, eneseareng, finantsid
  • Milliste inimeste seltsis rohkem aega veeta, milliste seltsis vähem?
  • Mille pärast vähem muretseda, millele rohkem tähelepanu pöörata?
  • Mida jätkata, mida lõpetada?
  • Mida iga päev praktiseerida?
  • Milliseid tugevusi rohkem kasutada ja edasi arendada?
  • Mis on Sinu elu ülesanne?

Punktide ühendamine – kuidas alustada visiooni suunas liikumist?

Pärast seda, kui oled enda mõtted paberile maalinud ja kogu teksti üle lugenud, võid mõtiskleda, millega saad praegu alustada, et selle visiooni suunas liikuma hakata.

Millise vana harjumuse tahad asendada uue harjumusega, mis viib Sind edasi?

Milliste inimeste seltsis olemine viib Sind edasi?

Mis on üks konkreetne oskus või omadus, mida tahad enda juures praegu edasi arendada?

Boonusharjutus: kiri minevikust

Kui satud väga hoogu, siis võib proovida ka kirja lapsepõlvest. Rända mõttes tagasi aega, kus olid näiteks 5 või 8 aastane. Mis Sind rõõmustas, millest unistasid ja mille tegemine valmistas Sulle kõige enam rõõmu? Mis oleks selle noore sõnum Sinu tänasele minale?