Otsing sellest blogist

UUS!!!

Palumetsad

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline ja/või huvitav. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige. Palumets  on pohla ...

teisipäev, 22. september 2020

Pärsia ehk Iraani kunst


Pärsia kunst või Iraani kunst on üks rikkamaid kunsti pärilusi maailma ajaloos ja on olnud tugev paljudes meediakanalites, sealhulgas arhitektuur, värvimine, kudumine, keraamika, kalligraafia, metalltöö ja skulptuur. Erinevatel aegadel on naabertsivilisatsioonide kunsti mõjud olnud väga tähtsad ning Pärsia kunst andis ja sai suuri mõjutusi islami kunsti laiemate stiilide osana. See artikkel hõlmab kunsti Persia kuni 1925, ja lõpus Qajar dünastia; hiljem kunsti vaadata Iraani kaasaegse ja kaasaegse kunsti ja traditsioonilise käsitöö vt kunsti Iraan. Kivikunst Iraanis on selle kõige iidne säilinud kunst. Selles artiklis on käsitletud Iraani arhitektuuri.
Alates Achaemenid impeeriumi 550 BC – 330 BC enamiku ajast suur Iraani keelt kõnelev riik on valitsenud valdkondades, mis on sarnased tänapäeva Iraani piirid, ja sageli palju laiem valdkondades, mõnikord nimetatakse suur Iraan, kus kultuuri Persianization vasakule kestvaid tulemusi isegi siis, kui valitsejaskond on eraldatud. Järjestikuste Lägastega kohtud on üldiselt viinud Pärsia kunsti stiili ja kohtu sponsoreeritud kunst on jätnud paljud kõige muljetavaldavam ellujääja.
Muistsetel aegadel on Pärsia kunsti säilinud mälestusmärgid tähelepanuväärne traditsioonile, keskendudes inimfiguuri (enamasti meessoost ja sageli kuninglik) ja loomadele. Pärsia kunst jätkas suuremat rõhuasetust arvudest kui islami kunst teistest piirkondadest, kuigi religioossetel põhjustel on nüüd üldiselt suuri näiteid, eriti skulptuuride puhul. Üldine islami stiili tihe kaunistamiseks, geomeetriliselt sätestatud, arenenud Persia ülimusliku elegantne ja harmooniline stiil kombineerides motiive saadud taimed Hiina motiivid nagu pilv-bänd, ja sageli loomad, kes on esindatud palju väiksema ulatusega kui neid ümbritsevatest taimeosadest. All Safavid dünastia 16 sajandil seda stiili kasutati üle laia meedia, ja hajas kohtu kunstnike Šahh, kõige peamiselt maalikunstnikud.
Tõend maalitud keraamika tsivilisatsiooni kohta Susa ümbruses on käinud c 5000 BCE-ga. [1] Susa oli Uruk perioodi jooksul kindlalt Sumerian Uruk kultuurivaldkonnas. Susa kogu riigi aparatuuri imitatsioon, proto-Writing, silindritihendid koos Sumerian motiividega ja monumentaalse arhitektuuriga, on leitud. Susa võis olla Uruk koloonia. Sellisena vastab Susa periodiseerimine Uruk-ile; Varajane, Keskmine ja hiline Susa II perioodid (3800 – 3100 BCE) vastavad varajase, Lähis-ja hiliste Uruk perioodidele.
Varsti pärast Susa oli esmakordselt lahendatud 6000 aastat tagasi, selle elanikud püstitas templi monumentaalses platvormil, mis tõusis üle korter ümbritsev maastik. Ala erandlik olemus on veel äratuntav tänapäeval keraamiliste laevade käsitöös, mis paigutati annetuste tuhande või enama haua lähedale templiplatvormi baasi lähedal. Peaaegu 2000 potti leiti surnuaiast enamik neist nüüd Louvre. Leitud laevad on kibe tunnistus oma tegijate kunstilisele ja tehnilisele saavutustele ning neil on vihjeid nende poolt tellitud ühiskonna organismil. [2] värvitud keraamilised laevad Susa varaseim esimene stiil on hiline, piirkondlik versioon Mesopotamian Ubaid keraamiline traditsioon, mis levib üle Lähis-Ida ajal viienda aastatuhande Kristust [2]

Anubanini kivi kergendus, Circa 2300 BC.
Susa I stiil oli väga palju mineviku ja mõju kaasaegse keraamiliste tööstusharude mägedes Lääne-Iraan. Taastekkimine kolme tüüpi laevade tihedas seostes – joogivett või keeduklaas, serveeriv anum ja väike purk — tähendab kolme liiki toidu tarbimist, mida ilmselt arvatakse olevat eluks järelmaailmas, nagu see on selles. Nende kujundite keraamika, mis olid värvitud, moodustavad suure osa surnuaiast pärit laevadest. Teised on muidugi toiduvalmistamise tüüpi purgid ja kausid lihtsate bändidega värvitud neile ja olid ilmselt tõsised kaubad saite alandlik kodanikud, samuti noorukid ja, ehk, lapsed. [3] keraamika on hoolikalt valmistatud käsitsi. Kuigi aeglane ratas võib olla tööle võetud, on laevade asümmeetria ning ümbritsev joonte ja ribade joonistamise eiramine näidanud, et enamus tööst tehti vabakäigu.
Lullubi kivimaksusoodustuste [Redigeeri]
Lullubi mägikuningriigi kivimaksusoodustused, eriti Anubanini rokkleevendus, on kivimaksusoodustusi Circa 2300 eKr või alguses 2nd Millennium BC, mis on kõige varasem Iraani kivimaksusoodustus. Nad asuvad Kermanshah provintsis. 4 [5] arvatakse, et need leevendused on mõjutanud hilisemaid Achaemenid Behistun leevendusid, umbes aastatuhat ja pool hiljem. 4 6
Elam [Redigeeri]
Elamite kunst, Lõuna ja Lääne kaasaegse Iraan jagas mitmeid omadusi naabruses kunsti Mesopotamia, kuigi see oli sageli vähem peen. Silinder tihendid, väikesed arvud kummardajad, jumalad ja loomad, pindmised leevendused, ja mõned suured kujud valitsejad on kõik leitud. Seal on väike arv väga peened kuldsed laevad koos hädaabi arvud. 7
Luristani pronks:
Üks iseloomulik  "kanooniline " tüüpi Luristan pronks,  "Master of loomade Standard ", siin kahel tasandil, näidates  "zoomorfsed juntuur "; 8,5 tolli kõrge.

Hobune natuke cheekpiece koos  "Master of loomade " Motif, umbes 700 BC

Kasuta rõngastihendit ja Feline
Luristani pronks (harva  "Lorestān ",  "Lorestāni " jne. allikatest inglise keeles) on väike osades objekte kaunistatud pronksi skulptuurid alates varasest rauaajast, mis on leitud suur hulk Lorestān provintsi ja Kermanshah in Western Iran. [1] nende hulka kuuluvad suur hulk kaunistusi, tööriistu, relvi, hobuseliitmikke ja väiksemat arvu laevu, sealhulgas situlae, [2] ja neid, mis on avastatud kaevandamistest, leitakse üldiselt burikates. [3] nende loodud inimeste etnilisus jääb ebaselgeks, [4] Kuigi nad võisid olla Pärsia, tõenäoliselt seotud kaasaegse Lur ' i inimestega, kes on oma nime alale andnud. Nad ilmselt kuupäeva vahel umbes 1000 ja 650 BC. 5
Bronzes kipuvad olema lame ja kasutada openwork, nagu seotud metallitöö Scythian kunsti. Nad esindavad kunsti rändavad või ümberkäivad inimesed, kelle jaoks kõik varitused vaja olla valgus ja kaasaskantav, ja vajalikud esemed nagu relvad, finials (võib-olla telgi-postid), hobuse-rakmed, sõrmed, tassi ja väikeste liitmikud on väga kaunistatud nende väikese pindala üle. [6] loomade esindused on tavalised, eelkõige suured sarvedega kitsed või lambad ning vormid ja stiilid on eristatavad ja leiutav. [7], kuid tavaliselt väga stiliseeritud, on tavaline, et on näha, et kaks kokku puutuvad loomi ja haaravad inimeste asetuse. [8] mõned naissoost  "loomade armuke " on näha. [
vastamine [Redigeeri]
Luristan pronksist objektid tulid teate maailma kunsti turul alates 1920ndate lõpust ja kaevandati märkimisväärses koguses kohalikud inimesed,  "metsikud taltsutamiseks, kes ei julgenud konkurentsi kvalifitseeritud eksklooaatorid " [10] ja võeti läbi võrkude edasimüüjad, täiesti ebaseaduslikult, Euroopa või Ameerika, ilma teavet konteksti, kus nad leiti. [11] varasemad sporaadilised näited läände jõudmisel olid määratud erinevatesse kohtadesse, sealhulgas Armeeniale ja Anatoolia. [12] on kindel kahtlus, et paljud tuhanded teosed, mis on pärit kunstikaubandusel, sisaldavad mõningaid võltsitud kaupu. 13
Alates 1938 mitmed teaduslikud kaevandus on läbi viinud Ameerika, Taani, Briti, Belgia ja Iraani arheoloogid surnuaiad aladel, sealhulgas Põhja-Pish KUH orud ja Lõuna-Pusht KUH Lorestān; need on mõisted Ida  "Front " ja Western  "tagasi " nõlvadel Kabīrkūh mägede, osa suurem Zagros mäed, mis määratlevad piirkonna, kus bronzes tundub olevat leitud. [14] kuidas need tänapäevaste asulaga seotud surnuaiad on endiselt ebaselged. 15
Mõnevõrra imeliliselt, kaks väga iseloomulik Luristan tükki on kaevandatud Kreeka maailmas, Samos ja Kreeta, kuid mitte üheski teistes osades Iraani või Lähis-Idas. 16
Kontekst, kohtamis-ja stiililine areng [Redigeeri]

Eellane: varajane Elamite hobuse püünisjahi osades pronks, c. 2600-2400 BC
Termin  "Luristan pronks " ei kasutata tavaliselt varasemate pronksi esemeid Lorestān alates neljanda aastatuhande BC ja (Iraani) pronksiaja (c. 2900 – 1250 BC), kuigi nad on sageli üsna sarnased. [17] need varasemad pronksist objektid, kaasa arvatud Elamite impeerium, mis hõlmasid Lorestān, olid üldjoontes sarnased Mesopotamiast ja Iraani platoo leidvatega, kuigi nagu hilisemates tükkidena on loomad väga tavalisemad väikeste pronkkide puhul. [18] veidi enne aega kanooniline bronzes, mitu pistodad või lühikesed mõõgad öeldi, et Luristan on kirjutatud nimed Mesopotamian kuningad, võib-olla peegeldades sõjalise teenistuse.
Piirkonnas oli enne päevituse perioodi olnud Kassites ' i algne kodu, kes kõneles mitte-Iraani keelest, siis Iraani keelt kõnelev Medes. [19] enamiku bronzes ajavahemikul oli see vähemalt teoreetiliselt osa neo-Assüüria impeeriumist. [20] mägise maapiirkonna puhul on selle piirkonna jaoks mõeldud impeeriumide kasv ja langemine endiselt suurel määral ebakindel; kliimamuutused, enne kui 1000 BC näib olevat piirkonda oluliselt mõjutanud. [21] mõned Luristan ' ile kuuluvad tükid, mis kannavad pealdisi, on mitteregistreeritud tükid antiikturust. 22
Arheoloogid jagavad perioode, mis toodavad bronzes  "Luristan Late raud " (vanus) I kuni III. Luristan hilja raud II oli vähem produktiivne ja jääb vähem hästi aru. Kuupäevad nende perioodide  "jääma vedelikku " aga  "on võimalik soovitada, et materjal Luristan raud I oli valmistatud aastatel 1000 B.C., et raud II umbes 900/800 – 750 ja raua III umbes 750/725 – 650. " [23]
Stiilse arengu tükid on nüüd arvatakse, et on naturalistlik kujutised inimeste ja loomade stiliseerimine, kuigi see ei ole veel selge, kui see oli järjekindel trend. See pöörab tagasi trend Michael Rostovtzeff, üks esimesi kirjanikke bronzes.
Kuigi seal on palju objekte, teatud tüüpi on eriti levinud, iseloomulik, ja seega  "kanooniline ". 25
Loomade finiaalid, standardid ja torud [Redigeeri]
Kõige iseloomulike on erinevaid objekte õõnes pesa või avatud rõngas, mis on mõeldud fikseeritakse ülaosas või muu vertikaalne tugi, sageli kasutades eraldi sekkuv paigaldus. Neid võib kirjeldada kui finiaale, standardeid ja torusid; Muscarella ja teised kirjanikud kasutavad kõiki neid termineid, eristades nende vahel kujul oma Dekoratsioon üksi. Erinevalt mõnest muust objektina on arheoloogilised uurimised leidnud väga vähe seda gruppi. Neid võib kasutada ka kergriknevate elementidega, mis ei ole säilinud, kas täiendava kaunistusena või koos ansambliga. On pakutud mitmeid ideid nende ülesannete jaoks, ilma et oleks jõutud üldisele üksmeelele; üks püsiv soovitus on, et nende tippu lisati lehed või õitsemise oksad. Säilinud arvud viitavad sellele, et objektid ei olnud haruldased ja võivad olla enamiku perede poolt taskukohane.

Loomade kapten Standard
Võttes rühmad, mis on nüüd üldiselt peetakse nende lai kronoloogiline jada, esimene on  "loomade finials ", kahe ohjeldamatu silmitsi loomadega, üldiselt paari suure-mädase ibexi (või kitsede või vormitud lambad) või felines, silmitsi üksteisega kesktoru või avatud rõngaga (moodustunud nende esiküljel ja jalalabadel) vahel. Konkrement IBEX (Capra aegagrus aegagrusis), kohalikud looduslikud kitse-või ibexi liigid, oli juba varem kodustatud Millennia; [27] sellel on suured kõverad sarved koos nokkide ribidega. Võrreldes hilisemate tüüpidega on loomad loomulikum, eriti ibexi rühm, kuigi mitte niivõrd, et nende täpseid liike saab väga kindlalt kindlaks määrata. [28] Mõnedes näidetes on arvud  "deemonid ", millel on inimomadused, välja arvatud nende suured sarved. 29
Järgmine rühm on vähem levinud tüüp, mida sageli nimetatakse  "iidol Standard ". Siin kasside  "loomade finial " tüüp on lisaks eraldi inimese pea vahel kaks looma, mida hoitakse nende eeskäpad. Disainilahendused on muutunud openwork, millel on kinnised ruumid, mis on moodustatud inimese pea ja iga kasside pea ja kaela vahel, ja teised nende jalge all. Tähendus, kui üldse, see rühm on ebaselge, kuid nad tunduvad, kui midagi vastupidine tähendus järgmise, palju tavalisem rühm, mida nimetatakse "loomade kapten standardite ". 30
Need on täielikum näitaja, nüüd näha alla vöökoht sisuliselt inimese kuju (sealhulgas mis võib olla jumalik ja  "deemon " arvud) vahel kahe looma, haaravad neid moodustada loomade Master Motif, juba üle 2000 aastat vana selles punktis ja Mesopotamia kunstiteos ikoonograafia. Nüüd inimeste käed tavaliselt laienevad, et haarata kinni loomade kaelast. Kõik arvud on väga stiliseeritud, ja sageli korratakse kogu koosseisu all, suunaga vastupidises suunas. Kõigi kolme arvu kehad kipuvad ühendama keskel kesktoru, enne kui nad erinevad uuesti alajäsemete. The  "zoomorfsed juntuur ", kus ühe looma keha muutub teise, on väga sageli näha, koos täiendava inimese pea ja paari loomade pead ilmuvad talje tasandil top arvud. See teine inimpea on sageli ka keha, ja veel kaks looma pead, need tavaliselt klapid, projekti see madalam. 31
Viimases grupis, mida nimetatakse "anorroofiline torud ", see väiksem näitaja projekteeritava riista pead on kõik, mis on jäänud või lihtsalt inimese figuur, millest ainult pea võib olla kõik äratarvatav. Nii lihtsaim tüüpi on lihtsalt toru inimese nägu ülaosas, mõnikord Janus nägu kaks pead tagasi tagasi, ja võib-olla mõned lihtsad vormingud toru. On ebaselge, kas need rühmad esindavad tegelikult kronoloogilist arengut, mille üks tüüp järgneb teisele. [32] muud torud on võrreldavad, kuid kasutavad pigem looma kui inimomadusi.
Hobuste häbeme [Edit]

Mõned hobuse põsesükid on loom  "keha " vähendatud ristküliku.
Teine ühine klassi bronzes on paari hobune põsesud bitti; kui need on lõpule jõudnud, siis nende vahel on Baar, mis läheb hobuse suhu. Plaatide ülemises või tagumises osas on sageli rõngad, et tagada rihmade kinnitamine hobuse pea ümber. Need on lameda pitsilisest plaadid, tugevdatud tsentraalne auk natuke huulik läbida; Kui täielikud komplektid jäävad püsima, hoitakse need huuliku baari otsades, mis on tagasi kõveratud. [34]
Kujundused on erinevad, kuid kõige tavalisemad on loomad, väga sageli fantastiline versioonid tiivad, ja loomade kapten. Muude teemade hulka kuuluvad charioteers ja teema, millel on kaks numbrit, mis on seotud puu-samasuguse objektiga. Paljud näited jäävad püsima ühe plaadina, võib-olla lahutada pärast nende kaevu. [35] ühine lugu, et tükid olid sageli leitud inimeste peade all burikates tundub olevat tõsi. Enamik tükke leiti registreerimata kontekstist, kuid üks näide Luristani hobuste matmise kohta on teada; ei ole selge, kas see oli samast perioodist. [36]
Kuigi hobune Ratsutamine oli väga levinud lähedal Lähis-Ida eliiti see kuupäev, kes kõik kasutasid mõned tüüpi natuke, see suur stiil cheekpiece on ainult leitud luristan. Jäik üheosaline huulikubaar, mis on kinnitatud painutatud tagaotsaga, on samuti ebatavaline; leidub ka mujal paindlikumad huulikuosad. Paljud tükid on väikesed Naud tagaküljel plaadid; arvatakse, et neid kasutatakse kas hobuse juhtimiseks või pehmem materjalist tagamispadja parandamiseks. [37]
Paari põsesükid puutumata natuke; torso otsas silmuseid võib näha
Üksik plaat koos tiiva Sfinksi
Loomade kapten
Charioteer
PIN-kood [Redigeeri]

Nägu muidu lahtikujundatud ketta PIN
Suur kaunistatud PIN pead on kolmas ühine ja eristav tüüp luristan bronzes, langeb kahte erinevat rühma: skulptuur ja pitsilisest kujunduse, paljud kasutavad ikoonilise repertuaari muud tüüpi objekte, ja korter, tavaliselt ümmargune, ketta pead. Nende kasutamine ei ole kindel; nad olid ilmselt mõlemad kasutatud hääletamis annetusi, kuna arvud leitud kaevatud templis Surkh dum näitab, kuid ka kulunud kaunistamiseks või kinnitamiseks riided. Muud kasutusviisid on soovitatud. [38] neid ei leidu kaevatud hauakivis. [39] Surkh dum ' is leiti ka luu-ja luuspead.
Plaat on valmistatud lehtmetallist repoussé ja tagaajamine töö, graveerimine ja muud tehnikad, nii erinevad eespool kirjeldatud tüüpi, mis on valatud. Paljud disainilahenduste keskus suur nägu, ja üldiselt inimesed domineerida üle loomade oma kaunistamiseks, teine erinevus teist tüüpi. Ketta läbimõõt on tavaliselt 6 – 9 sentimeetrit ja kogu nõel ja pea kuni 20 sentimeetrit. Sarnaseid suuri näokujundusi leidub mõnel muul ebakindlas tähenduses. [40]
Näod on enamasti ümardatud, et täita ümmarguse ruumi, ja võib olla mõeldud naissoost. Neil puuduvad habemed, ja mõned täisarvud on selgelt naissoost, istub avatud jalgadega, mis näitab vulva, võib-olla näidatakse sünnitusel; teiste tortidega on see ilmselgelt nii. Need tükid olid viljakuse jaoks eeldatavasti valijad. Silmad on mõnikord valged, musta täpiga õpilase jaoks. Nägu võib hõivata suurema osa kettast või olla väike, keskpunktis teiste isikutega. Teised disainilahendused on lai valik teemasid, mõned puhtalt dekoratiivsed motiivid, ja teised featuring mõned keerulised, peamiselt religioosne, stseene palju arvud ( "veider otsin deemonid ja loomad ilmselt seotud cultic ja mütoloogiline tegevus ", nagu Muscarella kirjeldab neid). [41]
IBEX või mouflon PIN pea
Inimene PIN pea
Pinhead koos iidol Standard motiiv
Openwork PIN pea
Ketta PIN naine sünnitab, kõrvalises antelpide
Loomapealine jumalus kui loomade kapten, hoides kaks panni oma saba
Ebatavaline hõbedane PIN keeruline stseen
Ketta PIN; silmitsi ühe allesjäänud silmaga
Muud tüübid [Redigeeri]
Muud tüüpi hulka kuuluvad bronzes keskmes suur rõngas, peamiselt kaunistatud loomade sarnaselt finials ja cheekpieces. Need olid ehk hobuse-ahistaja osad. [42] suured sockeeeritud tükid eeldatakse, et need on käepidemete käepidemed. [43] muud lehtmetallist tükid sisaldavad lehtmetalli esikaaned, mis on tavaliselt jaotatud vertikaalselt väikeste stseenide registritesse. [44] on tassi ja situlae, nii ümarad põhjasetted. Relvad on tavalised, sealhulgas tüüp  "tembitud axehead " levib ribad või naeled taga axehead; neid leidub ka miniatuursete votiivsete versioonide puhul. [45] mõned näited tunduvad olevat olnud  "nahad ", mis olid mõeldud olema funktsionaalne võidelda, teised võibolla mitte. [46] natuke pikk  "halberd-Axe " on looma pea on hukatud tera ülaosas ja nahas teisel pool. Leitud on ka pronksist Ehted, nagu rõngad, käevõrud ripatsid ja käe või ankletid.