Hanji kunst loob pildi ilma värvi ega pintslita
음성 듣기
Autor: Chung Ah-young
Võib-olla on seda raske ette kujutada, kuid "hanji" (traditsioonilise Korea mooruspuu paberi) võib saada pintsli ja värvi kasutamata suurepäraseks pildiks. Hanji paberikunst näitab, kuidas osav puudutus võib olla õrnem kui mis tahes muu tööriist. Teoste valmistamiseks rebitakse mitmesuguseid värvilisi hanjusid ja kleebitakse need kokku. Paber rebitakse kihtideks, et väljendada valgust ja varju ning muuta värvi ja kuju.
Traditsiooniline paberikunstnik Cho Su-jung usub, et hanji kunstiteosed võivad kujutada kõike, mida ta soovib, abstraktsetest kuni natüürmorti maalideni, mis nõuavad keerukaid ja delikaatseid paberi rebimise tehnikat. "Ma saan teha teoseid sarnasteks akvarellide või õlimaalidega, kasutades lihtsalt mitmesuguste värvide ja paksustega hanji tükke. Ma võin vabalt kasutada värvilisi hanji nagu maalid, et väljendada seda, mida ma tahan," ütles Cho intervjuus ajalehele The Korea Times. Cho, kes alustas traditsioonilise paberikunstiga umbes 30 aastat tagasi, avas hiljuti Cho Su-jung Korea paberikunsti galerii, et näidata oma teoseid Souli lõunaosas Daechi-dongis. Ta on esimene kunstnik, kes lõi pildi hanji rebimisvõtetega Koreas.
"Viimase 30 aasta jooksul on minu kunsti alahinnatud, sest kunstiring on minu kunstis pigem omamoodi mosaiikina kui pildina. Kuid tegelikult on minu töö täiuslik pilt, ilma pintslite ja pigmentideta," sõnas ta.
Kuigi Cho alustas oma kunstnikukarjääri Jaapanis, kus traditsiooniline paberikunst on arenenum, on traditsioonilisel Korea paberil kõrgem kvaliteet, et midagi lõuendil kujutada, ütles ta.
Hanji on valmistatud mooruspuu koorest. Selle tekstuur on peen ja sile ning pikad kiud tekitavad koheva efekti, rebenev osa tekitab paberitükkidele siiski atraktiivsed sulgedega servad.
"Hanji rebimise põhipunkt hõlmab paberi ettevaatlikku laiali tirimist, jättes paberikihid servast paljastuma, et säilitada loomulik välimus. Rebenenud servad täiendavad paljusid stiile ja kujundusi rohkem kui ükski teine paber kogu maailmas," ütles ta.
Ehkki paberil loodud kunstiteostel on Hiinas ja Jaapanis pikaajalised traditsioonid, võib seda ka Korea esteetikas leida palju varem. Korealased kinnitasid võre ekraanipaberitele atraktiivselt krüsanteemi või bambuspuude lehti. Lihtne motiiv on praeguseks kätte antud, ütles ta.
"Kui ma olin 1980. aastatel Jaapanis, ei osatud Korea kultuuri hästi hinnata, ehkki meil on pikk ajalugu ja rikkalik pärand. Nii et ma tahtsin kunstiteoste kaudu edendada Korea traditsioonilise kultuuri ilu," sõnas ta.
Võrreldes tavaliste maalidega on hanji kunstiteosed keskkonnasõbralikud, kuna materjalid on pärit loodusest. "Nii et nad ei näe kunagi igavad ja püsivad kaua. Kunstil on rohkem vastupandamatuid võlusid," sõnas naine.
Äär, liim, näpud sõrmeliigutused ja esteetilised maitsed võivad anda imelisi pilte, ütles ta. Hanji kaudu saab kõike väljendada vastavalt paberi paksuse astmele.
Alates võilillede eoste lendamisest kuni abstraktsete pintslitõmmeteni on ta oma töödes kujutanud mis tahes kujutlusvõimet. Cho on viimase 30 aasta jooksul valminud umbes 150 teost. Mõni töö võtab paar tundi, kuid teiste valmimine nõuab umbes kuu. Kuid kogu protsess on osa tema esteetiliste saavutuste vaimsest koolitamisest.
"Oma töödele keskendudes unustan kogu ärevuse. Kui ma pole vaba sellistest segavatest mõtetest ja ahnusest, suudan luua parimaid teoseid. Kunst puhastab mind mitmel moel," sõnas ta.
"Hanji pildid ei muutu ajaga. Need tekitavad erinevat värvi hanji killukestega rebimisel, kokkupanemisel ja kinnitamisel oma pildilise taju, nii et nad loovad ainulaadse maalimaailma, mida selle taktiilses sensatsioonis saab vaevalt Lääne paberitega väljendada. . , "ta ütles.
"Ma arvan, et see on omamoodi riiklik projekt, kuna see esindab traditsiooniliste paberite ilu. Olen väga uhke, et olen traditsiooniline paberikunstnik. Ilma sellise uhkuseta poleks ma saanud seda tööd nii kaua teha," ütles ta ütles.
Cho on üles kasvatanud ka umbes 500 õpilast, kes on enamasti koduperenaised, kuna amatöörkunstnike jaoks on seda kunsti lihtne õppida.
Samuti on tal soov oma kunsti edendada oma galerii ja välisnäituste kaudu. Cho pidas eelmisel aastal USA-s Washingtonis näituse ja sai ameeriklastelt positiivset vastust.
"Kui näitan oma kunstiteoseid välismaalastele, on nende reaktsioonid ägedamad kui korealastel. Nad on hämmingus hanji kunstiteoste üle. Nii et tutvustan neid hanji pilditegemise tundide ja näituste kaudu rohkemate välismaalastega."
Galerii on avatud kõigile, kes on huvitatud hanji kunstiteoste tundmaõppimisest. Cho on öelnud: eriti välismaalasi.
Galeriis saavad külastajad nautida kunstiteoseid, õppida kunsti ja juua traditsioonilisi teesid.