Malaysia Airlinesi lend 370 (MH370/MAS370) startis Malaisia Kuala Lumpuri rahvusvahelisest lennujaamast 2014. aasta 8. märtsil kell 00:41 (16:41 UTC, 7. märts) ning pidanuks maanduma Hiina pealinnas Pekingis kell 06:30.
Malaysia Airlinesi lend 370 |
---|
Kontakt teel olnud reisilennukiga Boeing 777, 227 reisija ja 12 meeskonnaliikmega pardal, kaotati lennuki Lõuna-Hiina mere kohal olles 8. märtsi öösel kell 01:22 (Malaisia aeg).
Seni teadmata põhjustel kaldus lennuk kursilt kõrvale ja suundus Hiina asemel Malaka poolsaart ületades Malaka väina suunas, olles õhus veel kuni seitse tundi pärast kontakti kadumist. ACARS lülitati välja, võimalik et tahtlikult, mingil ajal vahemikus 01:07–01:37, samuti lülitati välja lennuki transponder. Satelliit võttis lennukilt viimase signaali ("ping") vastu kell 08:11 kohaliku aja järgi, kui lennuk asus India ookeani lõunaosa kohal, Perthist enam kui 2000 km kaugusel lääneedelas.
Otsingud
Kadunud lennuki otsingutega on hõlmatud 26 riiki, Interpol, FBI ja hulgaliselt tehnikat. Otsinguala hõlmas algselt Tai lahte, Malaka väina ja Lõuna-Hiina merd. Hiljem laienes otsinguala maismaale, Andamani merele ja India ookeanile.
Teavet otsingute käigu kohta antakse igapäevastel pressikonverentsidel.
Pärast Malaisia peaministri poolt 15. märtsi pressikonverentsil tehtud avaldust on lõpetatud otsingud Lõuna-Hiina meres ja Tai lahes. Peaministri sõnul võib lennuk olla kus tahes, Kasahstanist India Ookeanini.
16. märtsi pressikonverentsil kinnitati peaminister Najib Razaki poolt eelmise päeva pressikonverentsil öeldut: tegemist on lennuki pardal olnud isiku(te) tahtliku teoga (kaaperdamine, terroriakt vm) ning lennuk võis pardal olnud sidevahendite väljalülitamisele järgnenud lennuaja jooksul jõuda piirkonda, mis katab kahte lennukoridori, alasid India ookeani lõunaosast või Antarktika rannikust kuni Kasahstani-Türkmenistani piiri või Kaspia mereni.
17. märtsi pressikonverentsil kinnitati, et otsingud hõlmavad 11 riigi, sealhulgas Malaisia, Austraalia, Hiina, Indoneesia ja Kasahstani territooriume ning India ookeani. Lubati avaldada otsingualade kaart.
18. märtsi pressikonverentsil teatati, et 2,24 miljoni ruutmeremiili suurune otsinguala (umbes 7,68 miljonit km², mis võrdub umbes Austraalia pindalaga) on jagatud põhja- ja lõunaosaks. Põhja- ja lõunakoridor on omakorda jagatud seitsmeks võrdse pindalaga sektoriks (4000×4000 meremiili).
20. märtsil teatas Austraalia peaminister, et satelliidikujutiselt on umbes 2260 km kaugusel Perthist edelas, India ookeanis, leitud kaks objekti, mis võiksid olla võimalikud lennuki rusud. Suurima objekti suurus on 24 m, võimaliku otsinguala pindala 304 000 km².
22. märtsil avaldati Hiina satelliidikujutis India ookeani lõunaosas ookeanipinnal olevast esemest, mille mõõtmed on umbes 22,5×13 m. Koht asub Perthist umbes 3170 km kaugusel edelas (umbes 120 km kaugusel eelmise kahe objekti asukohast; koordinaadid 90° 13' 43" E, 44° 57' 29" S). Lennukitel kulub piirkonda lendamisele ja sealt tagasilendamisele mitu tundi, mis jätab otsinguteks aega vaid paar tundi.
23. märtsil lisandusid uued satelliidipildid India ookeanis asuvatest võimalikest lennukirusudest.
24. märtsil teatas otsingutel osaleva Hiina lennuki meeskond võimalike lennukirusude märkamisest, samas piirkonnas märkas rususid ka lõunasektoris otsinguid juhtiva Austraalia poolt otsingutel osaleva lennuki meeskond.
24. märtsi õhtul peetud plaanivälisel pressikonverentsil teatas Malaisia peaminister, et lendu MH370 teenindanud Boeing kukkus alla India ookeani lõunaosas. Niisugusele järeldusele jõuti Inmarsati andmete täiendaval analüüsil. Otsimislaevad ei olnud seniks merest kätte saanud ühtegi kadunud lennukiga seostatavat leidu. Malaisia valitsus avaldas kaastunnet hukkunute omastele.
Aprilli algul alustati lennuki "musta kasti" veealuseid otsinguid. 7. aprilli pressikonverentsil teavitati kahe uue signaali tuvastamisest India ookeani lõunaosas. Perthist 1680 km kaugusel loodes ja 1550 km kaugusel lääneloodes asuvaid punkte lahutab 600 km, ookeani sügavus on umbes 4500 meetrit.[29]
28. aprillil teatas Austraalia peaminister kadunud lennuki rusude otsingute lõpetamisest õhust. Veealuseid otsinguid jätkati umbes 60 000 km² suurusel alal.
29. juulil 2015 leiti Réunioni saare rannalt lennuki tiivatükk, mis pärineb Boeing 777 tüüpi reisilennukilt. Leitud tiivatükk viidi Toulousi ekspertiisi. 6. augusti 2015 Malaysia peaministri pressiteates teavitati, et rahvusvahelise ekspertide grupi kinnitusel on leitud kadunud Malaysia lennuki tiiva tükk.
Pildid, videod ja helifailid |
Singapuri SH-60B Seahawk
Singapuri fregatt RSS Steadfast
Filipiinide Fokker F27 Friendship
17. jaanuaril 2017 teatasid Austraalia, Malaisia ja Hiina, et veealused otsingud lõpetatakse. Läbi otsiti 120000 ruutkilomeetrine ala, aga lennuki vrakki ei leitud.
Lennuk
Lendu 370 teenindas Boeing 777-2H6ER, seerianumber 28420, registreerimiskood 9M-MRO. Tegemist oli 404. toodetud Boeing 777 mudeliga, mille esmalend oli 2002. aasta 14. mail ja mis anti Malaysia Airlinesile üle sama aasta 31. mail. Maksimaalselt 297 550 kg stardimassiga Boeing 777-200ER maksimaalne lennukaugus on 7725 meremiili (14 305 km), tiivaulatus 60,9 meetrit ja pikkus 63,7 meetrit.
Reisijad ja meeskond
Malaisia Airlines avaldas 15 riigist pärit 227 reisija ja 12 meeskonnaliikme nimed ja kodakondsuse. Reisijate hulgas oli 222 täiskasvanut ja 5 kuni 5-aastast last.
Meeskond
Kogu meeskond koosnes malaislastest. Kapteniks oli 53-aastane Zaharie bin Ahmad Shah Penangist, kes asus Malaisia Airlainesi teenistusse 1981. aastal ning kelle lennupraktika oli 18 365 lennutundi. Zaharie oli ka eksamineerija, kes oli tunnistatud pädevaks viima läbi lendurite lennusimulaatorikatseid. Lennuki teiseks piloodiks oli 27-aastane Fariq Abdul Hamid, kes töötas Malaysia Airlinesis alates 2007. aastast ja kellel oli kogunenud 2763 lennutundi.
Reisijad ja meeskond
Riik | Reisijad | Meeskond | Kokku |
---|---|---|---|
Ameerika Ühendriigid | 3 | 3 | |
Austraalia | 6 | 6 | |
Hiina | 152 | 152 | |
Holland | 1 | 1 | |
Hong Kong | 1[41] | 1 | |
India | 5 | 5 | |
Indoneesia | 7 | 7 | |
Iraan | 2 | 2 | |
Kanada | 2 | 2 | |
Malaisia | 38 | 12 | 50 |
Prantsusmaa | 4 | 4 | |
Taiwan | 1 | 1 | |
Ukraina | 2 | 2 | |
Uus-Meremaa | 2 | 2 | |
Venemaa | 1 | 1 | |
Kokku (15 riiki) | 22 |