Otsing sellest blogist

UUS!!!

Rohusoometsad

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline ja/või huvitav. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige. 2.2. Rohusoometsad ...

teisipäev, 14. mai 2024

Videograafia

Videoloo jäädvustamisel on ülioluline, et teil oleks subjekt, mis teile tõesti huvi pakub. See aitab teil paremini keskenduda ja jäädvustada just seda sisu, mis hoiab teie publiku huvi kuni viimase sekundini. Järgmised nõuanded aitavad teil jäädvustada kogu sisu, mida vajate oma lugude rääkimiseks.

Tehke plaan

Geoff drawing storyboard with pencil in a notebook.
Joonistage oma idee paberile ja pange varustus valmis.

Plaani tegemisel võite olla kindel, et jäädvustate kogu vajaliku materjali. Pange märkmetesse kirja, millist sisu te filmida tahate ja kuidas võiksite sellele läheneda. See aitab teil peas tiirlevad mõtted konkreetsemaks muuta.

Pange valmis kõik vajalikud seadmed, laadige täis oma akud ja puhastage objektiivid. Pidage meeles, et video jäädvustamisel saavad akud kiiremini tühjaks kui pildistamisel, seega tasub alati ka mõni varuaku täis laadida. Vormindage oma mälukaardid, et ka need oleksid jäädvustamiseks valmis. Kuna videofailid on päris suured, on teil vaja suurema mäluruumiga kaarte.

Paljudel kaameratel on olemas sisseehitatud mikrofon, kuid välise mikrofoniga, nagu Canoni stereomikrofon DM-E100, on salvestatud heli kvaliteet palju parem. Kaameratel, nagu EOS M6 Mark II, on olemas välise mikrofoni pesa, et saaksite salvestada kristallselget heli.

Looge filmile tegevuspaik

Looge oma filmile tegevuspaik, jäädvustades asukohast laivõtteid. Lisaks tasub keskkonnast jäädvustada ka detaili- ja lähivõtteid. Filmimiseks sobivad suurepäraselt samm-mootoriga suumobjektiivid, sh EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STMEF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM ja RF 24-105MM F4-7.1 IS STM, kuna need töötavad vaikselt ja sujuvalt.

Liikuge keskkonnas kindlasti ringi ja vältige ainult ühest kohast jäädvustamist. Sellest salvestise osast saab teie loo alguspunkt, tutvustades vaatajale konteksti ja asukohta. Proovige jäädvustada vähemalt 10-sekundilisi klippe, et teile jääks ka redigeerimiseks ruumi.

Tutvustage subjekti

Shot from video Robot Man with the subject named Alan standing in front of the camera.
Jäädvustage oma peamise tegelase keskkonda, et tutvustada teda oma publikule.

Tutvustage oma filmi peamist tegelast, näidates klippe sellest, kus ta on ja mida ta teeb. Jäädvustage erinevaid hetki ning katsetage ebatavalisemaid kompositsioone ja valgusstiile. Paljud kaamerad, nagu EOS RPEOS M50 või EOS 6D Mark II, võimaldavad teil kasutada filmimisel automaatteravustamist, mis hoiab teie subjekti näo alati fookuses.

Rääkige oma subjektidega filmimise ajal, kuna see muudab nende näoilmed palju loomulikumaks. Lisaks võib see aidata teil välja tuua oma tegelase erinevaid tahkusid.

Kasutage lähivõtteid

Teatud objektide isoleerimine ja nendest lähivõtete filmimine aitab tekitada vaatajates huvi. Need detailivõtted võivad osutada kasulikuks ka hilisemas redigeerimisfaasis.

Mitte kõik lähivõtted ei vaja makroobjektiivi – paljudel juhtudel piisab ka teie standardobjektiivist. Suumige võimalikult palju sisse, et subjektid paistaksid kaadris suuremana ja oleksid taustast paremini isoleeritud.

Abstraktse detailivõtte jaoks sobivad tekstuursed esemed ja värvilaigud. Ärge unustage kaamerat vahepeal liigutada ja tuua kaadris olevad detailid hägustatud taustast esile.

Proovige erinevaid vaatenurki ja eksperimenteerige

Geoff crouching on the floor taking a video of the robot with EOS 80D.
Liikuge kas põrandast kõrgemale või hoopis väga madalale ning võtke aega, et proovida uut lähenemist.

Proovige jäädvustada oma subjekte ebatavalistest nurkadest. Ja pidage meeles, et kõik ei peagi esimese korraga välja tulema! Muutke oma vaatenurka, liigutades kaamerat subjekti kohale ja jäädvustades ülevalt-alla, või minge hoopis maadligi ja jäädvustage alt-üles. Subjekti altpoolt jäädvustamine võib anda teile vägagi ainulaadse vaatenurga. Sellistel hetkedel on väga hea kasutada muudetava nurgaga puuteekraani, mis on olemas näiteks kaameral EOS 850D. Asukoha muutmine aitab muuta teie videot ka palju dünaamilisemaks, kui see oleks tavalisest vaatenurgast jäädvustades.

Kui te jäädvustate subjekti tausta, siis valige kindel teravustamispunkt, mis hoiab tausta teravana ja muudab esiplaani kinofilmilikult hägusaks.

Mõelge oma kompositsioon läbi

Mõelge sellele, kuidas võiks kaadris olevaid elemente kõige paremini paigutada. Mõnikord töötavad väga hästi tavalised kompositsioonireeglid, nagu kolmandiku reegel ja juhtivad jooned. Kuid proovige kindlasti erinevaid vaatenurki ja kasutage sümmeetriat, et luua alternatiivseid võtteid.

Kasutage detailivõtteid ja kärpimist, et hoida vaataja huvi. Katsetage erinevate nurkadega ja leidke oma stiil, mis eristaks teid teistest filmiloojatest.

Mängige kiiruse ja ajaga

Geoff leaning over EOS 80D on a tripod filming a robot.
Kasutage intervallrežiimi, et tihendada pikemaid stseeni ja luua dramaatilisemat efekti.

Võtete vahelejätmine aitab teil tuua oma filmi kiiremat tempot ja draamat. Jäädvustage samast nurgast järjestikuseid võtteid ja seejärel hüpake nende võtete vahel, liikudes ühest hetkest teise.

Kui teie kaameral on olemas intervallvideo või suure kaadrisagedusega salvestamise võimalus, saate kasutada ka neid kiiruse ja ajaga mängimiseks. Haarake vaataja pilku intervallvõtetega, mis aitavad pakkida aeglast tegevust lühemasse ajavahemikku. Kiirema tegevuse aeglustamiseks kasutage suurt kaadrisagedust.

Looge põnevust

Enne finaali filmimist tasub kindlasti luua visuaalset pinget. Selle tegemiseks kasutage erinevat tüüpi võtteid, sealhulgas lähi- ja laivõtteid. Üks võimalus viimase etapi tutvustamiseks on alustada neutraalselt subjektilt ja liikuda edasi lõpustseeni.

Põnevuse tõstmiseks hoidke võtted lühikesena. Pidage meeles, et te saate alati võtta pikemast klipist paar sekundit juurde, seega proovige jäädvustada lisaks soovitud sisule ka paar lisasekundit.

Jäädvustage tegevust ja reaktsiooni

Geoff looking at the LCD screen on the back of EOS 800D filming Robot Man video.
Ärge unustage jäädvustada ka subjektide reaktsiooni ja emotsioone.

Enne viimase stseeni filmimist vahetage kaamera aku uue laetud aku vastu. Nii ei jää teil tühja aku tõttu oluline osa jäädvustamata. Lisaks kontrollige, kas teil on ikka mälukaardil piisavalt ruumi.

Viimase stseeni ja selle tegevuse filmimine on ülioluline, aga ärge unustage jäädvustada ka peategelase reaktsiooni. Tõenäoliselt tuleb teil selleks üsna kiiresti ringi liikuda. Hoidke kaamera töös ja proovige liikuda võimalikult sujuvalt. Salvestust aitab stabiilsena hoida Canoni käsistatiiv HG-100TBR, mis töötab kõige paremini väiksemate kaameratega, nagu EOS M6 Mark II. Vahetage laivõtte lähivõtte vastu, muutes oma asukohta ja suumides objektiivi sisse. Proovige jäädvustada nii, et vaatajatel tekiks tunne, nagu oleksid nad otse tegevuse keskel.

Nautige protsessi

Nautige filmi tegemise protsessi – alati ei suju kõik planeeritult, aga need olukorrad on teile kasulikuks õppekohtadeks. Kui püüate oma subjektidega suhelda, õpite inimesi ja maailma paremini tundma.

Filmi jäädvustamisel kontrollite teie seda, kuidas lugu räägitakse. Ka inimestega töötades mõjutate just teie seda, millisena mingid sündmused ekraanil paistma hakkavad. Teie film on teie nägu, seega nautige selle loomist.

Väärtuslikud hetked: perekonna jäädvustamine

Stef ja Hannah Michalak kirjeldavad endid kui „perekond Bathist, kes teevad videosid”. Paar jäädvustab kinemaatilise videoseeria kaudu intiimseid hetki oma teekonnal lapsevanematena, mis on selgelt tabanud ajastu närvi – pärast liitumist YouTube'iga aastal 2012 on perekond Michalaki iganädalane videoblogi leidnud 276 000 tellijat ja kogunud enam kui 43 miljonit vaatamist.

Videod, mis maailmavad nende elust autentse, spontaanse mulje, valmivad samas hoolika kavandamise, jäädvustamise ja redigeerimise tulemusena – see on protsess, mida Stef on täiustanud katse-eksituse meetodil ning aastatepikkune praktika käigus.

Stefi ja Hannahi jaoks on raske töö ennast ära tasunud. Mitte vaid sellepärast, et nad on saavutanud edu juutuuberitena, vaid lisaks seetõttu, et neil on kogu imeilusaid videosid, mille juurde on võimalik aastate pärast tagasi pöörduda. Stefi sõnade järgi: "Sellega tasub tõesti vaeva näha, sest nende videote väärtus perekonna jaoks on hindamatu. Ilmselt ei mõtle te 20 aasta pärast tagasi vaadates, et ma tõepoolest kahetsen, et raiskasin päeva selle materjali jäädvustamise ning sellest ilusa video valmistamisele. Ja põhjuks, miks me kasutame mälestuste jäädvustamiseks foto asemel videot, on see, et ükski muu vahend ei saa meid hetkega ajas tagasi viia, nagu video suudab".

Perekond Michalak alustas lihtsa kompakkaameraga ja kuigi nad on hiljem oma varustusse lisanud professionaalseid kaameraid, on nende peamiseks kaameraks elu väikeste hetkede jäädvustamisel Canon EOS M50, suurepärane ja universaalne peeglita kompaktse korpusega kaamera, mis suudab jääduvstada 24,1-megapiksliseid fotosid ja ülisuure eraldusvõimega 4K videot.

„Teil läheb tarvis kaamerat, nagu nt Canon EOS M50, mis on tõeline tööloom ja mida on imelihtne kasutada: lülitad sisse, määrad filmirežiimile, võib-olla kulutad paar sekundit menüüdes muudatuste tegemiseks ja ongi kõik filmimiseks valmis,“ paljastab Stef oma saladuse.

Vaadake, kuidas Stef tegutseb, kui ta filmib, kuidas tema noorima poeg rattaga sõitma õpib ning jälgige näpunäiteid, kuidas teha esimesi samme video jäädvustamisel.

1. Leidke huvitav vaatenurk

Stef Michalak holding a Canon EOS M50 camera at floor level to film his son's first ride on a balance bike.
Suurepärane võimalus lisada filmimisel mitmekesisust, on katsetada erinevaid nurki. Stef soovitab kaamerat ringi liigutada, et kaader oleks huvitavam ja valmis videot hiljem põnevam vaadata.

Kui olete harjunud rohkem fotosid pildistama kui videot salvestama, siis ärge kartke muudatust teha. Video salvestamisel saate kasutada kõiki oma fotograafias omandatud kompositsioonioskusi. „Arvan, et video on salvestamisel on oluline läheneda võttele viisil, nagu oleks see foto," ütleb Stef. „Põhimõtteliselt on teil olemas väike aken, mis avaneb avarale vaatele ning põhiline on leida sellele aknale koht, mis jäädvustaks stseeni kõige paremal viisil. Mõnikord on kompositsiooni parandamiseks või vaatajale objekti osutamiseks tarvis astuda samm vasakule või paremale või liigutada kaamerat alla või üles.

"Inimesed hoiavad kaamerat enamasti silmade kõrgusel, kuid oluline on proovida erinevaid vaatenurki," lisab ta. "Näiteks laste filmimisel on oluline viia kaamera alla nende tasandile. Enamuse ajast filmimisel ma kas kükitan, istun või laman. Kaamera Canon EOS M50 muudab käepäraeks muudetava nurgaga puuteekraan, mis võimaldab kaamera madalal tasandil hoidmisel salvestatava jälgimiseks ekraani lihtsalt üles kallutada. Samuti soovitaksin aktiveerida võrgustiku kuva, mis aitab paremini kadreerida.“

Rakendus Canon Camera Connect, mis ühendab kaamera iOS või Android seadmega, sobib samuti video jäädvustamiseks ebatavaliste nurkade alt, sest see võimaldab teil muuta filmimisel fookust ilma kaamerat puudutamata.

Stef Michalak filming his son with a Canon EOS M50.

2. Stabiliseerige kaamera

Stef Michalak helping his son hold onto the handles of his balance bike. Stef's EOS M50 is resting on the arm of a bench.
Keegi ei soovi vaadata ekraanilt udukogusid, ning väriseva pildi vastu võitlemiseks on mitmeid viise, näiteks kaamera toetamine millelegi kindlale, statiivi soetamine või pildistabilisaatoriga (IS) objektiivi kasutamine.

Väriseva pildi vältimiseks ja oma videole rofessionaalse välimuse tagamiseks on oluline toetastada kaamerat ja objektiivi samal viisil nagu foto jäädvustamisel. "Veenduge, et hoiate kaamerat mõlema käega ja surute küünarnukid vastu külgi," ütleb Stef. "Ja kindlasti soetage statiiv. Kui kasutate kerget kaamerat, nagu näiteks Canon EOS M50 ei pea see olema suur ega raske.

"Vaadake ringi ja otsige objekte, mida saab kasutada kaameratoestamiseks, näiteks pange kaamera vastu ust ja avage seda aeglaselt, et tekitada sujuv liikumine. Varasemalt olen asetanud kaamerat isegi aeglaselt pöörlevale munataimerile ja hiljem suurendanud video taasesituskiirust.

Canoni pildistabilisaatoriga (IS) objektiiv, näiteks Canon EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM, muudab värinavaba pildi jäädvustamise palju lihtsamaks. Kui kasutatae objektiivi, millil puudub pildistabilisaator (IS) on võimalik kaamera värisemist parandada ka digitaalselt.

3. Fokusseerige nägudele

A portrait of Stef Michalak's youngest son Rufus.
Kaameral Canon EOS M50 on Face + Tracking AF funktsioon, et hoida liikuvad objektid automaatselt fookuses – ideaalne lõbusate perekonnaliikmete jäädvustamiseks.

Stef soovitab kasutada Canon EOS M50 funktsioone Face + Tracking AF, et hoida liikuvad objektid automaatselt fookuses. „Kõigil minu Canoni kaameratel on see säte põhimõtteliselt alati sisse lülitatud. See tegevuse jälgimisel hämmastavalt kasulik, seda eriti aktiivsete laste puhul. See on väga töökindel, ehk siis üks asi vähem, mille pärast salvestamisel muretseda.“

Paljude Canoni kaamerate juures on kasutusel kahepiksliline CMOS AF tehnoloogia, kus kaamera sensori pikslid kahekordistatakse diskreetseteks AF-punktideks, et võimaldada veelgi kiiremat ja täpsemat jälgimiset. Canon EOS M50 kaamera puhul aktiveeritakse see funktsioon täis-HD vormingus salvestamisel, mis on piisav eraldusvõime, kui soovite kiiresti redigeerida või kui teil on failide talletamiseks vähem ruumi. Kahepiksliline CMOS AF võimaldab kasutada näo ja objekti jälgimiseks kuni 143 teravustamispunkti (sõltuvalt kasutatavast objektiivist). Terve kaadri ulatuses käsitsi valitav fookus võimaldab teil lisamaterjali jäädvustamisel libistada näpuga puuteekraanil, liigutades automaatteravustamispunkti ühest kohast teise, või luua reguleeritud fookuskaugusega efekte.

4. Kasutage liikumise jäädvustamisel suuremat kaadrisagedust

Stef Michalak's eldest son, Grayson, riding a scooter over a bridge in a park.
Stef jäädvustab enamasti võimalikult suure kaadrisagedusega, et talletada rohkem detaile ja luua aegluubi efektiga videoid.

Enne filmimise alustamist peate filmi salvestussuuruse jaoks valima kaadrisageduse. See on sekundis salvestatavate kaadrite arv. Suurema kaadrisagedusega salvestamine võimaldab liikumist jäädvustada detailsemalt, lisaks võimaldab see luua aegluubis efektiga videopilti, kui taasesitate klippi tavapärase kiirusega.

„Üheksal juhul kümnest jäädvustan ma võimalikult suure kaadrisagedusega, sest see võimaldab videomaterjali hiljem aeglustada," räägib Stef. „Seega kui võimalus on saadaval, valin alati 50 kaadrit/s, mitte 25 kaadrit/s. Samas ei jaga ma kunagi veebis kõrge kaadrisagedusega videot, kuna see kipub näima hüperrealistlik. Selle asemel teisendan ma video kaadrisagedusele 25 kaadrit/s, kuna see näeb välja palju kinemaatilisem. Need harvad korrad, kui kasutan kaadrisagedust 25 kaadrit/s, on materjaliks enamasti rääkivad pead, mille puhul olen kindel, et materjali pole tarvis aeglustada.“

Madalama eraldusvõimega video filmimisel on teil võimalik valida rohkemate kaadrisageduste vahel, seega kui soovite luua sujuvaid aegluubi efektiga klippe, tasub pigem salvestada täis-HD, mitte 4K vormingus.

5. Salvesage selge heli

The Canon EOS M50 with the Canon DM-E100 mic attached, positioned on the arm of a bench behind Stef Michalak and his son.
Video jäädvustamisel on heli kvaliteet ülioluline. Stef soovitab hoida protsessi lihtsana ja määrata helisalvestuse niivooks Automaatne ning võimalusel kasutada väikest stereomikrofoni.

Heli kvaliteet on sama oluline kui pilt, kuid Stef soovitab hoida asjad võimalikult lihtsatena. "Soovitan jätta helisalvestuse tasemeks Automaatne, et saaksite keskenduda hetke jäädvustamisele."

Canoni STM-objektiivid, nagu näiteks Canon EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM, kasutavad peaaegu hääletut samm-mootoriga autofookusseerimise tehnoloogiat, mis on suurepärane valik, kui salvestate heli kaameraga. Heli kvaliteeti saab veelgi parandada, kui kasutate mikrofoni, mis kinnitub kaamera välklambi pesa külge. "Isegi väikese stereomikrofoniga, nagu näiteks Canon DM-E100, on helis võimalik saavutada suur edasminek," räägib Stef.

Kui kasutate salvestamisel pikka objektiivi, soovitab Stef heli jäädvustamiseks kasutada telefoni. "Kui soovite ennast filmida eemalt, seadke telefon helisalvestusrežiimile ja asetage see lähedusse. Plaksutage kolm korda kaamera jaoks, see lihtsustab hiljem tarkvaras heli ja pildi sünkroonimist.“

6. Olge loo jutustamisel objektiivne

Stef Michalak filming his young son as he makes a peace sign at the camera.
Teil pole võimalik jäädvustada iga hetke, seega määrake endale ajalised piirid. Redigeerimisel valige välja oma lemmihetked ja eemaldage ülejäänud, et luua video, mille üle tõeliselt uhke olla.

Pereürituste salvestamisel on seda lihtne jäädvustada liiga suur hulk materjali, kuid Stef soovitab jääda objektiivseks ja seada endale eesmärk. „Võimalus on jäädvustada nii palju kauneid kaadreid, kuid need peavad toetama lugu, mitte olema lihtsalt järgmised kaunid võtted. Filmimisega alustamisel tekib kinnisidee jäädvustada nii palju kui võimalik, kuid nii toimides põlete lihtsalt läbi. Peaksite kaamera kasutamisel leidma mõnusa rütmi ja mitte muretsema selle pärast, et päeva jooksul saaks jäädvustatud iga pisiasi.

„Kui teile on lõpuks kogunenud tundide pikkune videomaterjal, siis määrake endale redigeerimisel ajalimiit, et valmisfilm kestaks vaid mõned minutid, vastasel juhul monteerite lõpuks kokku kolmveerandtunnise materjali. Lõigake materjali seni, kuni alles on jäänud vaid kõige paremad osad.“