Otsing sellest blogist

UUS!!!

Kvarternaar ehk antropogeen

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline ja/või huvitav. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige. Kvaternaar  ehk  an...

reede, 18. september 2020

Laose kunst

Laose keraamika tähistab keraamilist kunsti ja keraamikat, mis on projekteeritud või toodetud Laose
Laose keraamiline kunst
Laose keraamilise kunsti kujul. Laose keraamika traditsioon ulatub tagasi kolmandasse millenniumi BCE ' i. Keraamika ja keraamika olid oluline osa Laose ja selle naabrite vahelises kaubanduses.
Ajalugu [Redigeeri]
Keraamika oli esmakordselt katmata 1970 ehitusplatsil kilomeetris 3, Thadeua Road Vientiane piirkonnas Mekong orus. Ehitus peatati ainult ajutiselt, ja põletusahju oli kiirustades ja ebaprofessionaalselt kaevatud ühe kuu jooksul. Pärast seda on kindlaks tehtud vähemalt neli kilo ning pindtõendid ja topograafia näitavad vähemalt 100 rohkem Ban Tao Hai (jar põletusahjudes tootmisvõimsusega küla) läheduses. Arheoloogid on märgistatud Sisattanak Kilni ala.
Vastavalt Honda ja Shimozu (The Beauty of vallandada Clay: keraamika Birma, Kambodža, laos ja Tai, 1997), Laose kiled sarnanevad Siamese tüübid leitud Suphanburi ja Si Satchanalai. Aga hein, Barbetti ja Sayavongkhamdy (kaevamine Sisattanak Kiln site, Vientiane, lao P.D.R., 1989, 1992) ütlevad, et lao kilns, mis on ristmustand savi-Slab tüüpi, erineb oluliselt mitte ainult Siamese tüüpi, kuid kõik muud liiki Kagu-Aasias.
Sest ainult üks Kiln, VS8, on kaevatud, peaaegu ei ole küsimusi Laose keraamiliste traditsioonide kohta on vastatud. VS8 põletusahju ei näidanud mingit tõendit tellistest ehituse kohta. See oli nelinurkse korstna vundamendi, kitsas Firebox ja ehitati osaliselt maapinnast.
Sisattanak Kilni sait asub kohe Vientiane esimese linnamüüride lähistel, mis on 15. Põletusahju radiocarbon on 15-17 sajandi ajavahemik, mille varasem ajavahemik on kõige tõenäolisem. Seda toetavad tõendid pinna leidude kohta, mis viitavad sellele, et kõrgema taseme kilode pindala on suurem kui klaasitud tüükad. Teooria on see, et kilbid kolisid ajas üles ja et rohkem klaasitud soojasid lasti aja jooksul. Seda toetavad keraamika, mis ei ole VS8, madalama kõrguskoha ala, mis oli kõik ebaausad ja omamaised. Need hõlmasid torusid, kodusid ja arhitektuurilisi liitmikke.
VS8 kaevamine katkes nii kalazed ja klaasitud soojused. Enamus klaasitud soojusi olid torud; 1 500 toru fragmendid ja täielikud tükid koguti. Nende kvaliteet näitab hästi arenenud traditsiooni ja nende motiivid viitavad võimalusele, et nad olid ekspordi Wares.
Seni kogutud näidetest võib öelda, et Laose keraamika kasutas ühte sorti savi, kusjuures 5% kvarts lisati temper. Nii savi kui ka kvarts peenestatud. Klaasitud soojused olid kerge, poolläbipaistev roheline (nagu celadon) või mitmesugused pruunid toonid. Samuti on olnud põõsaid, mis on näidanud oliivivärvi glasuur, mitte erinevalt Taist leitud tüübist.
Paljud klaasitud soojasid on soone või kohestatud ekstratorid, sarnane hõbedast kausid üldlevinud laos, nii regulaarne hõbedane kausid ( "Oh Tum ") ja hõbedane vars kausid ( "Khan "). Klaasitud keraamiliste vars kausid on kogutud pinna leiab Sisattanak Kiln kohas. Kaunistused klaasitud soojendid näitavad suurt piirangut turvasüsteem, lihtsad sisselõiked, templid ja hellus. Unglazed pagaritooted on samuti austere. Need ei ole üldiselt kaunistatud sisselõiked või margid, mis on levinud teiste Kagu-Aasia soode.
VS8 kaevamine 1989 lisatud üha kasvav keha tõendeid, et lao keraamika traditsioon on märkimisväärne. Tulevased kaevutused tõendavad eeldatavasti, et Laose keraamiline tootmine oli võrreldav teiste piirkonna riikidega.
aose keraamika oli esmakordselt katmata 1970 ehitusplatsil kilomeetris 3, Thadeua Roadis Vientiane piirkonnas, Mekong orus, Laoses. Ehitus peatati ainult ajutiselt, ja põletusahju oli kiirustades ja ebaprofessionaalselt kaevatud ühe kuu jooksul. Pärast seda on tuvastatud vähemalt neli kilo ja pindmine tõendusmaterjal ja topograafia näitavad vähemalt 100 rohkem Ban Tao Hai külas jar põletusahjudes tootmisvõimsusega lähiümbruses arheoloogid on märgistatud ala sisattanak Kiln Site
Edasine uuring [muuda]
Töö viidi läbi Laose Arheoloogide ja Austraalia Arheoloogide meeskond.
Seal on leitud suur hulk keraamika (sherds, praht ja terved tükid), mõned dekoratiivsed objektid ja vormitud torud.
Ahi geograafilisel asukohaks tehtud teaduslikud katsed väljaspool esimest Vientiane ühendit viitavad sellele, et see sait oleks kohting viieteistkümnenda sajandi.
Katmata objektid on rühmitatud nelja liiki: toores liivakivi, klaasitud liivakivi (kausid, nõud, purgid, õlilambid, vaasid, kaalud kalapüügi net, male tükki), vormitud torud ja Qcendi keraamika (nõud, Ahjud, ja cooking pottide).
Sisattanaki keraamika jääb see, mida arheoloogid peavad olema  "lihtne ", utilitarian, näitab puudumine loomingulisust osa Potterid, mis oleks tingitud nõrgad mõjud, või väline konkurents.
Allikas: Don hein: Mike Barbetti ja Thongsa Sayavongkhamdy. Kaevandus Sisattanak Kiln saidi poolt: François Lagirarde
Tekstiilid 
Kootud ja tikitud tekstiil tootmine on kõige viljakam kõik traditsioonilised käsitöö laos. Peaaegu kõik riigi piirkonnad sobivad puuvilla-ja mooruspuude kasvatamiseks, mis on sageli istutatud koostöömaale, et pakkuda toorainet laiema kogukonna jaoks. Tekstiilid on valmistatud kergrikneva materjali ja ainult ellu jääda, kui säilitatakse erandlikel asjaoludel. Arheoloogilised leiud on kõrge oskuste ja keerukuse tasemega, mis on hämmastavalt varajaseks kuupäevaks. Esimesed prestiižased rõivad olid ilmselt julguse jahimeeste poolt kulunud ohtlike loomade nahad. Troopilistes piirkondades oli alternatiiv nahast teatud puude sisemine koor, mida peksti, kuni see muutus pehmeks. Järgnevad põlvkonnad arenenud paindlikumad kiud, leiutis, mida kasutati erinevates osades maailma, et teha lõnga villast, voodipesu, puuvill, või siid. Värv on väga oluline tekstiil. Laos, paljud külad toodavad orgaanilist värvainet taimed, juured, putukas, vaik ja muld. Toorvärvi materjalid purustatakse või tükeldatakse ja seejärel keedetakse värvi ekstraheerida. Sade eemaldatakse ja allesjäänud vedelik sobib värvaine. Dyes imendub tekstiilkiudude väga kiudu, tagades palju pikema eluea kui värvid. Erakordsest kaunistusest on eristatud neli motiivide rühma:
Mythical loomad vee all: Naga, madu; Louang, madu jalgadest ja jalgadest nagu draakon; EUA, madu ilma Harjuta; Nark, tutt-madu.
Mythical loomad maa peal: Krabi; Khon KHOB, frogman; Khon Thani, Gibbon isik; Siho, lõvi-elevant; Ema, maagiline hobune; Hong, maagiline Luik; Houng, müütiline kotkas; Hadsadamine, lind-elevant.
Taime kujunduse: puu, lill, viinapuu, seeme, puuviljad, lehed, ja geomeetriline kujundid nagu zigzag line, teemant, konks ja/või täht.
Religioossed motiivid: Buddha pea, Stupa, templi kujuline nagu püramiid ja/või esivanemate Ratsutamine mütoloogilised loomad.
Laose budistlik kunst
Lao budistlikud skulptuurid lõi Laose rahvas Kagu-Aasias. Need on tavaliselt valmistatud pronksist, kuigi võib leida ka kulda ja hõbedast kujutisi. Käibemaks Manorom arvatakse olevat vanim kosaalne Laose budistliku skulptuur. Tänapäeval pakuvad Luang PU Bunleua Sulilat skulptuuriaiad kaasaegset pööre iidsele traditsioonile.
Laose artisanid on kogu minevikus kasutanud oma skulptuurilises lootes mitmesuguseid meediat. Metalle, pronks on ilmselt kõige tavalisem, kuid kuld ja Hõbedased pildid on olemas. Tüüpiliselt kasutatakse väärismetalle ainult väiksemate esemete puhul, kuid mõned suured kujutised on tehtud kullas, eriti mis on kuusteistkümnenda sajandi Phra sai, mille Siamese viidi koju kui rüüstata hilises kaheksandast sajandil. Hotell asub Wat po Chai linnas Nongkhai linnas, kohe üle Mekong jõe, Vientiane. Phra sai kaks kaaspilti, Phra SERM ja Phra Souk, on ka Tais. Üks asub Bangkokis ja teine asub Lopburi linnas. Võib-olla kõige kuulsam skulptuur laos, Phra Bang, on ka kullas, kuid meisterlikkust peetakse Sinhalese, mitte lao, päritolu. Traditsioon väidab, et Buddha reliiklased sisalduvad pildil.

Kuju  "Buddha kutsus maa tunnistajaks, " kõige levinum Buddha. Buddha käed asuvad bhūmisparsa mudrā ' s (Māra subdueeriv) asendis. (Haw Phra Kaew Temple, Vientiane, laos)
Pronks on vase sulam, mis sisaldab umbes kaks protsenti tina. Muud materjalid lisatakse sageli, kuid koostisosade tasakaal määrab pronksi omadused. Laoses nagu Kambodža ja Tai, pronks, mida nimetatakse samrit, sisaldab väärismetalle, ja sageli on suhteliselt suur protsent tina, mis annab äsja valatud kujutised tugev tume halli värvi. Muud pildid, nagu Buddha km chantabouri Vientiane, on suurem vask ja, ilmselt, kulla sisu, mis annavad neile vaigistatud kuld värvi.
Märkimisväärsed skulptuurid [muuda]
Mitmed kolossaalne pildid pronksist on olemas. Kõige tähelepanuväärsem neist on Phra Ong TEU (16. sajand) Vientiane, Phra Ong TEU Sam Neua, pilt km Chantabouri (16. sajand) sihtkohas Vientiane ja pilt km Manoromi (14. sajand) Luang Phrabangis, mis näib olevat vanim kolossaalne skulptu Res. Manoromi Buddha, millest ainult pea ja torso jäävad, näitab, et koiku bronzes olid osades ja kokku pandud.
Tellistest ja mortari tundub olevat ka lemmik kandja kolossaalne pilte. Võib-olla kõige kuulsam neist on pilt Phya käibemaks (16. sajandi) Vientiane, kuigi ilmselt kahetsusväärne renoveerimine täielikult muutnud välimus skulptuur, ja see ei ole enam meenutab lao Buddha.
Puit on populaarne väike, votiivne budistliku pilte, mis on sageli jäänud koopad. Puit on ka väga levinud suurte, elumahukate seisvaid pilte Buddha.
Kõige kuulsamad kaks skulptuurid, nikerdatud poolvääriskivi on Phra Keo (Emerald Buddha) ja Phra Phuttha Butsavarat. Phra Keo, mis on tõenäoliselt Xieng sen (Chiang Saen) päritolu, on nikerdatud tahke plokk Jade. Ta puhkes Vientiane 200 aastat enne Siiami viidi see ära nagu saak lõpus kaheksateistkümnendal sajandil. See toimib nüüd Tai Kuningriigi Pallaadiina ja asub Bangkokis Grand Palace. Phra Phuttha Butsavarat, nagu Phra Keo, on ka oma kabelis Bangkoki Grand Palace ' is. Enne kui Siiami konfiskeeris selle üheksakümne sajandi alguses, oli see kristallkujutis Laose, Champassack ' i Kuningriigi Pallaadium.
Paljud peamiselt puust Laose budistliku skulptuurid on kokku pandud Pak OU koopad.
Phra Bang kõige austus Buddha pilt Laoses, asub Luang Prabang, laos
Phra Keo (Emerald Buddha) asub Bangkokis, Tais
Phra Phuttha Butsavarat, kristallist Buddha, asub Bangkokis, Tais
Phra SERM on üks kolmest Buddha kujutist, mille on esitanud Ian Xangi kuningas Setthatirath, elukoht: Bangkok, Thailand
Phra sai, üks kolmest Buddha piltidest, mille on esitanud Setthatirath of LAN Xang, elab Nong Khai, Tai
Phra Ong TEU kolossaalne Buddha kujutis sihtkohas Vientiane, laos
Kaasaegsed arengud [muuda]

Buddha Park
Selle piirkonna usukunsti traditsioon on saanud algupärase kaasaegse pööre monumentaalses fantastilise skulptuuri aias Luang PU Bunleua Sulilat: Buddha Park lähedal Vientiane ja Sala Keoku lähedal Nong Khai, Tai.

Kommentaare ei ole: