Otsing sellest blogist

UUS!!!

Neoarhaikum

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline ja/või huvitav. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige. Neoarhaikum Aegkond...

neljapäev, 1. oktoober 2020

Saboteegi kunst

Sapoteekide kultuur levis u. 500-1000 olmeekide asualal (kujunes olmeekide pärandile toetudes).
Sapoteegid on endast järele jätnud arvukalt keraamilisi skulptuure, mis kujutavad üldistavalt, aga väga ilmekalt inimesi ja loomi. Samal alal elasd hiljem misteegid.


kolmapäev, 30. september 2020

Olmeegi kunst

Nad olid Kesk-Ameerika vanima kõrgkultuuri loojateks.
Asukoht: Mehhiko lahe lõunakaldal
Juba 1. aastatuhandel eKr ehitasid järskude treppidega astmikpüramiide, mille tipus paiknes tempel, paleesid ja väljakuid.
Olmeekide ehitised said eeskujuks hilisematele Vana-Mehhiko kultuuridele.
Olmeekide kuulsaimad kunstiteosed on hiiglaslikud kuni 3 m kõrgused süngeilmelised basaldist inimpead. Nägude lopsakad ja üldistatud vormid on meisterlikult välja raiutud.
Olmeegid pärandasid oma ligi pooleteist tuhande aasta vanuse kultuuri teistele Kesk-Ameerika rahvastele, nii itta kui läände.
Olmeekide massiivsed
kivipead

teisipäev, 29. september 2020

Lõuna-Ameerika kunst

Ameerika varajane kunst




Lõuna-Ameerika


Chavini kultuur ( ~1100  - 100 ema). Põhja-Peruu Andides tekkinud vanim kõrgkultuur. Siit  said alguse Peruu kuulsad keraamika stiilid. Sauadega jumalus ilmub esmakordselt Peruus Chavini ajastul (900 eKR - 200 pKr). Neljanäolist deemonit meenutavat olendit kohtab Chavini perioodil savinõudel. Metallitöödest: kuum – ja  külmtöödeldud kuld, hõbe, vask.



Paracase kultuur ( ~700 ema.-100 maj). Hästi on säilinud väga värvikad tekstiilid (ilmselt on  see korduvate mustritega dekoor piltkiri. Mitmevärviline keraamika. 

Peruu lõunaosas asuvate geoglüüfide lähistel asuvatel rituaalküngastel tehtud väljakaevamised viitavad, et Paracase kultuur lõi lihtsamaid maajooniseid sajandeid enne Nazca kultuuri. Avastuse teinud arheoloogide rühm oletab, et jooniste rajamise taga oli vajadus rändureid pööripäevadel toimuvate laatade ja suurpidustuste suunas juhatada.



Paracase geolüüfid


Nazca kultuur ( 100 – 700 maj). Gigantsete mõõtmetega kõrbejoonised. Palpa ja Ingeni jõe vahel Lõuna-Peruus jooned (loomad). Kivid maast ära korjatud. See on maailma suurim kunstiteos, joonistega kaetud sadu ruutkilomeetreid suur ala. Nagu tempel. Keraamika  mitmevärviine, skulpturaalne – peetakse Kolumbuse eelse Ameerika  kauneimaks.


Mochica (Moche) kultuur ( 300 – 800 maj) on Peruu Kolumbuse-eelsete tsivilisatsioonide seas üks vanemaid. Tema tuumikala asus põhjarannikul Moche jõe orus. Tegemist oli arenenud klassiühiskonnaga, mis jagunes ülikkonnaks, maaharijateks ja orjadeks. Rikkalik inimkujuline keraamika. Eriti tuntud on keraamika, milles avalduvad mütoloogilised ja sotsiaalsed süžeed ja neid peetakse kogu Peruu tsivilisatsiooniloo jooksul selle kunstiala tipuks. 

Päikesepüramiidid . Terrakota (näit.mehe  pea kujulised anumad), värvid punane, must, valge - see skulptuurne  keraamika kõige silmapaistvam muistses Ameerikas. Linnukujulised  kuldanumad.

Alpaka villast gobelään  Lombardi muuseumis


Tiahuanaco ( 50 ema. - 1100 maj). Pronksist esemed kõrge kvaliteediga. Keraamika. Trükitud  tihedad ja paksud villased kangad. Eriti iseloomulik on sauadega jumalus keskmise horisondi (800-1100 pKr) religioonides, kõigepealt Tiahuanaco kultuuris Altiplano kiltmaal Lõuna-Peruus, kus ta kannab nime Wiracocha.










Chimù kultuur (11.saj – 15.saj maj) -  Mochica kultuuri järgija. Peruu kullast maskid,  anumad, ehted. Vana Ameerika kõige arenenum vase- ja  pronksitöötlus. Geomeetrilisuseni stiliseeritud loomafiguuridega ja sakiliste  ornamentidega kangad. Inkad vallutasid Chimù riigi 1470.a.








Inkad ( 13.saj.-1532) Varased Inka kultuurid 1000-1438, Inka riik 1438 –  1532 (Konkista 1532-1542) Tugev ja tsentraliseeritud riik. Rangelt määratletud reeglitepärane  elukorraldus ja riikikud omandisuhted. Kuulus astanguline kaljulinn Machu  Pichu.

Vaikse ookeani rannikul 3000 km Lõuna-Andide orus. Maaviljelus.

Chequitanta – Kesk-Peruus – templi jäänused (kiviseinad ) 2000-1800 ema. Vanim Ameerikas

Chavin de Huantari – 3000? m h, Andides – palvetamiskoht kunstistiil. 73 m lai ja 14 m h kuubikujuline ehitis. EI ole aknaid. 3 väravat ja teed (treppi) korruseid ühendamas. Välisseinas reljeefid. Peaehituses 4,5 m  monoliit – reljeef mehest kaslase näo ja hammastega (kihvad), mao jooned (silmad, hambad, huuled). Erinev olmeekidest.

Mitmetähenduslikkus (madu – juuksed). Pea eraldamine, kahel profiilil üks suu, agressiivne, nelinurksus (shang?). Honduurase kivipotid veel enam hiinapärased.

Kangakudumine – Peruus puuvillased vaibad. Kangaspuud 1500 ema. –hauast leitud vaibad – tehniline osavus! Kujutati inimesi, loomi, kalasid, koletisi, tantsijaid jne.



esmaspäev, 28. september 2020

Austraalia Aborigeenide kunst



Aboriginal Art Australia(3).jpg
Aborigeenide kaljujoonis Kakadu rahvuspargis

Austraalia aborigeenide kunst on Austraalia põliselanike loodud kunst. Aborigeenide kunst sai alguse umbes 30 000–40 000 aastat tagasi.
See hõlmab erinevatel viisidel kujutatud kunsti, näiteks lehtedele tehtud joonistused, puidunikerdused, skulptuurid, tseremoniaalne riietus ja liivamaalid. Aborigeenide kunst on lähedalt seotud usuliste tseremooniate ja rituaalidega. See on oluline osa maailma vanimast püsivast kultuuritraditsioonist, mis põhineb tootemitel ja unenägude ajal. Kõikidel joonistused või maalide põhinevad mõnel lool. Oluline koht aborigeenide kunstis on sümbolitel, mis olid hõimude vahel erinevad.

reede, 25. september 2020

Okeaania kunst

Okeaania kunst on Vaikse ookeani saarte ja Austraalia põlisrahvaste kunstilooming.
Ajalooliselt päritolult on Okeaania kunst heterogeenne, kuna piirkonna põlisrahvad moodustusid kahe rahvarühma sisserännete tagajärjel. Tavapäraselt jaotatakse piirkond neljaks: Polüneesia, Mikroneesia, Australaasia ja Melaneesia. Neist esimese kahe tänapäevased kultuurid põlvnevad umbes 1600–500 eKr Polüneesiat, Mikroneesiat ja osalt ka Melaneesiat hõlmanud Lapita kultuurist, kaks viimast aga põlvnevad esimesest piirkonna asustanud inimeste lainest. Hiljem on kogu piirkonda mõjutanud Lääne kolonisatsioon. 20.–21. sajandil on Okeaania kohalik kunstitraditsioon taas tunnustust pälvinud.
Piirkondade ja kultuuride vahel varieerub Okeaania kunst suurel määral. Traditsiooniliste teemade seas on levinud viljakus ja üleloomulikud jõud. Kunstiliike nagu maskid kasutati usulistes tseremooniates ja ühiskondlikes rituaalides. Levinud on ka petroglüüfid, tätoveeringud, maalingud, puunikerdus, kiviraid ja tekstiilikunst. Tänapäevane Okeaania kunst seob traditsioonilised stiilid, sümbolid ja materjalid tänapäevaste vormide mitmekesisusega, milles põimuvad keerukad geograafilised, kultuurilised ja ajaloolised vastasmõjud.

Moanoid Rano Ranakus, Lihavõttesaarel ehk Rapanuil.

Lihavõttesaare kivikujudel on maa all ka keha ja jalad. Järelikult on nad täismahus kiviskulptuurid.

neljapäev, 24. september 2020

Aafrika kunst

Aafrika kunst on väga vana. On leitud keraamilist plastikat, mis on loodud e.m.a. Lääne-Aafrikas (NigeeriaKongoKamerun) on kõige enam levinud kunst meie mõistes. Ida-Aafrikas on visuaalse kunsti üks takistaja olnud islami usu levik.
Aafrika kunsti euroopalikus mõttes hakati pidama kunstiks alles käesoleva sajandi alguses. Seda kunsti on vähe uuritud. Aafrika kunstist on saanud inspiratsiooni GiacomettiMax Ernst ja Picasso.

Aafrika kunstiliigid


Yombe-sculpture (Louvre, Paris)
Põhiliselt võime leida skulptuure, mis on valmistatud ühevärvilisest tumedast puidust. Sellest on tehtud vabaskulptuure, maske, tarbekunsti. Vahel on raske eristada, on kunstiteos mõeldud tarbeesemena või skulptuurina. Piir vabaskulptuuri ja tarbekunsti vahel on Aafrikas ebamäärasem kui kuskil mujal. Vabaskulptuuris valitseb üksikfiguuride ülekaal. Kujutatud on seisvas või istuvas poosis figuure. Proportsioonides on iseloomustavaks suur pea ja lühikesed jalad. Tihti on kujutatud esivanemaid, võlufiguure, jumalaid ja ajaloolisi isikuid. Aafriklaste kui loodusrahva kunst on vahetu, vaba ja julge. On tunda otsest kontakti puutumata loodusega.
Pronksplastikat iseloomustab kõrge valutehnika. Seda leidub Kesk- ja Lääne-Sudaanis ning Zimbabwes. Aafrikas leidub ka kaljujoonistusi. Peamiselt kujutavad need mitmesuguseid jahistseene ning on mütoloogilise sisuga.
Võime mainida kunstiteostena: pealikuiste Kongost, pronksreljeef Beninist (Nigeeria), pronkspea Beninist (Nigeeria) umbes aastatest 1500–1550.

kolmapäev, 23. september 2020

Araabia kunst

Araabia kunst ja arhitektuur, iidne Araabia kunst ja arhitektuur.
Suur-Araabia subkontinendi pre-Islāmic ajalugu on peamiselt rändrahvaga. 20. sajandi teisel poolel leiti, et nende kunsti ja arhitektuuri jäljed on leitud ainult lõunapoolsetes Lõuna-ja merekaubanduskeskustes, mis seisavad silmitsi Araabia merega. Enamasti kuuluvad need saidid riigi piirialadele, mis on tuntud kuni 1990 Jeemeni (Aden). Iidsetel aegadel sõlmis nende provintside jõukus oma sadamalinnade ja karavani marsruutidega täielikult kaubandusele. Kaubad Aafrikast, Indiast ja Pärsia lahest koos viirukit ' i ja mürri ' ga (mille jaoks Araabia oli kuulus), viidi läbi Põhja-Egiptuse ja Vahemere piirkonda, rikkus suuresti linnu ja hõimusid, mille territooriumi nad möödusid. Mitmete kuningriikide ajalugu, millesse Araabia oli jaotatud – saba ʾ (Sheba), Qatabān, Ḥimyar jt – on nüüd teada ja nende linnad, mida arheoloogidele pika kättesaamatuks ei ole, uuritakse süstemaatiliselt.
Ei ole üllatav, et stiili ja iseloomu nii arhitektuuri ja skulptuur viitavad keeruline sünteesi mõjutusi, esiteks Egiptus või Mesopotamia ja hiljem klassikalise kultuuri Vahemere. Avalikes hoonetes — peamiselt templites pühendatud Araabia Pantheon – on pikaajaline traditsioon peen Ashlar müüritise (heidetud või ruudus kivi) ja skulptureeritud ornament. Skulptuur esindab ka silmatorkav valik nikerdatud memoriaali stelae ja eraldiseisev votive kujud, sageli nikerdatud alabaster. Need on märkimisväärsed nende töötlemata, kuid eristava portreisaadi või sümboolika poolest. Skulptureeritud friezes, mõned Araabia motiivid on äratuntav – näiteks, vaheldumisi bucrania (Ox pead kaunistatud lindid või garlands) ja IBEX (metskitse) pead.

teisipäev, 22. september 2020

Pärsia ehk Iraani kunst


Pärsia kunst või Iraani kunst on üks rikkamaid kunsti pärilusi maailma ajaloos ja on olnud tugev paljudes meediakanalites, sealhulgas arhitektuur, värvimine, kudumine, keraamika, kalligraafia, metalltöö ja skulptuur. Erinevatel aegadel on naabertsivilisatsioonide kunsti mõjud olnud väga tähtsad ning Pärsia kunst andis ja sai suuri mõjutusi islami kunsti laiemate stiilide osana. See artikkel hõlmab kunsti Persia kuni 1925, ja lõpus Qajar dünastia; hiljem kunsti vaadata Iraani kaasaegse ja kaasaegse kunsti ja traditsioonilise käsitöö vt kunsti Iraan. Kivikunst Iraanis on selle kõige iidne säilinud kunst. Selles artiklis on käsitletud Iraani arhitektuuri.
Alates Achaemenid impeeriumi 550 BC – 330 BC enamiku ajast suur Iraani keelt kõnelev riik on valitsenud valdkondades, mis on sarnased tänapäeva Iraani piirid, ja sageli palju laiem valdkondades, mõnikord nimetatakse suur Iraan, kus kultuuri Persianization vasakule kestvaid tulemusi isegi siis, kui valitsejaskond on eraldatud. Järjestikuste Lägastega kohtud on üldiselt viinud Pärsia kunsti stiili ja kohtu sponsoreeritud kunst on jätnud paljud kõige muljetavaldavam ellujääja.
Muistsetel aegadel on Pärsia kunsti säilinud mälestusmärgid tähelepanuväärne traditsioonile, keskendudes inimfiguuri (enamasti meessoost ja sageli kuninglik) ja loomadele. Pärsia kunst jätkas suuremat rõhuasetust arvudest kui islami kunst teistest piirkondadest, kuigi religioossetel põhjustel on nüüd üldiselt suuri näiteid, eriti skulptuuride puhul. Üldine islami stiili tihe kaunistamiseks, geomeetriliselt sätestatud, arenenud Persia ülimusliku elegantne ja harmooniline stiil kombineerides motiive saadud taimed Hiina motiivid nagu pilv-bänd, ja sageli loomad, kes on esindatud palju väiksema ulatusega kui neid ümbritsevatest taimeosadest. All Safavid dünastia 16 sajandil seda stiili kasutati üle laia meedia, ja hajas kohtu kunstnike Šahh, kõige peamiselt maalikunstnikud.
Tõend maalitud keraamika tsivilisatsiooni kohta Susa ümbruses on käinud c 5000 BCE-ga. [1] Susa oli Uruk perioodi jooksul kindlalt Sumerian Uruk kultuurivaldkonnas. Susa kogu riigi aparatuuri imitatsioon, proto-Writing, silindritihendid koos Sumerian motiividega ja monumentaalse arhitektuuriga, on leitud. Susa võis olla Uruk koloonia. Sellisena vastab Susa periodiseerimine Uruk-ile; Varajane, Keskmine ja hiline Susa II perioodid (3800 – 3100 BCE) vastavad varajase, Lähis-ja hiliste Uruk perioodidele.
Varsti pärast Susa oli esmakordselt lahendatud 6000 aastat tagasi, selle elanikud püstitas templi monumentaalses platvormil, mis tõusis üle korter ümbritsev maastik. Ala erandlik olemus on veel äratuntav tänapäeval keraamiliste laevade käsitöös, mis paigutati annetuste tuhande või enama haua lähedale templiplatvormi baasi lähedal. Peaaegu 2000 potti leiti surnuaiast enamik neist nüüd Louvre. Leitud laevad on kibe tunnistus oma tegijate kunstilisele ja tehnilisele saavutustele ning neil on vihjeid nende poolt tellitud ühiskonna organismil. [2] värvitud keraamilised laevad Susa varaseim esimene stiil on hiline, piirkondlik versioon Mesopotamian Ubaid keraamiline traditsioon, mis levib üle Lähis-Ida ajal viienda aastatuhande Kristust [2]

Anubanini kivi kergendus, Circa 2300 BC.
Susa I stiil oli väga palju mineviku ja mõju kaasaegse keraamiliste tööstusharude mägedes Lääne-Iraan. Taastekkimine kolme tüüpi laevade tihedas seostes – joogivett või keeduklaas, serveeriv anum ja väike purk — tähendab kolme liiki toidu tarbimist, mida ilmselt arvatakse olevat eluks järelmaailmas, nagu see on selles. Nende kujundite keraamika, mis olid värvitud, moodustavad suure osa surnuaiast pärit laevadest. Teised on muidugi toiduvalmistamise tüüpi purgid ja kausid lihtsate bändidega värvitud neile ja olid ilmselt tõsised kaubad saite alandlik kodanikud, samuti noorukid ja, ehk, lapsed. [3] keraamika on hoolikalt valmistatud käsitsi. Kuigi aeglane ratas võib olla tööle võetud, on laevade asümmeetria ning ümbritsev joonte ja ribade joonistamise eiramine näidanud, et enamus tööst tehti vabakäigu.
Lullubi kivimaksusoodustuste [Redigeeri]
Lullubi mägikuningriigi kivimaksusoodustused, eriti Anubanini rokkleevendus, on kivimaksusoodustusi Circa 2300 eKr või alguses 2nd Millennium BC, mis on kõige varasem Iraani kivimaksusoodustus. Nad asuvad Kermanshah provintsis. 4 [5] arvatakse, et need leevendused on mõjutanud hilisemaid Achaemenid Behistun leevendusid, umbes aastatuhat ja pool hiljem. 4 6
Elam [Redigeeri]
Elamite kunst, Lõuna ja Lääne kaasaegse Iraan jagas mitmeid omadusi naabruses kunsti Mesopotamia, kuigi see oli sageli vähem peen. Silinder tihendid, väikesed arvud kummardajad, jumalad ja loomad, pindmised leevendused, ja mõned suured kujud valitsejad on kõik leitud. Seal on väike arv väga peened kuldsed laevad koos hädaabi arvud. 7
Luristani pronks:
Üks iseloomulik  "kanooniline " tüüpi Luristan pronks,  "Master of loomade Standard ", siin kahel tasandil, näidates  "zoomorfsed juntuur "; 8,5 tolli kõrge.

Hobune natuke cheekpiece koos  "Master of loomade " Motif, umbes 700 BC

Kasuta rõngastihendit ja Feline
Luristani pronks (harva  "Lorestān ",  "Lorestāni " jne. allikatest inglise keeles) on väike osades objekte kaunistatud pronksi skulptuurid alates varasest rauaajast, mis on leitud suur hulk Lorestān provintsi ja Kermanshah in Western Iran. [1] nende hulka kuuluvad suur hulk kaunistusi, tööriistu, relvi, hobuseliitmikke ja väiksemat arvu laevu, sealhulgas situlae, [2] ja neid, mis on avastatud kaevandamistest, leitakse üldiselt burikates. [3] nende loodud inimeste etnilisus jääb ebaselgeks, [4] Kuigi nad võisid olla Pärsia, tõenäoliselt seotud kaasaegse Lur ' i inimestega, kes on oma nime alale andnud. Nad ilmselt kuupäeva vahel umbes 1000 ja 650 BC. 5
Bronzes kipuvad olema lame ja kasutada openwork, nagu seotud metallitöö Scythian kunsti. Nad esindavad kunsti rändavad või ümberkäivad inimesed, kelle jaoks kõik varitused vaja olla valgus ja kaasaskantav, ja vajalikud esemed nagu relvad, finials (võib-olla telgi-postid), hobuse-rakmed, sõrmed, tassi ja väikeste liitmikud on väga kaunistatud nende väikese pindala üle. [6] loomade esindused on tavalised, eelkõige suured sarvedega kitsed või lambad ning vormid ja stiilid on eristatavad ja leiutav. [7], kuid tavaliselt väga stiliseeritud, on tavaline, et on näha, et kaks kokku puutuvad loomi ja haaravad inimeste asetuse. [8] mõned naissoost  "loomade armuke " on näha. [
vastamine [Redigeeri]
Luristan pronksist objektid tulid teate maailma kunsti turul alates 1920ndate lõpust ja kaevandati märkimisväärses koguses kohalikud inimesed,  "metsikud taltsutamiseks, kes ei julgenud konkurentsi kvalifitseeritud eksklooaatorid " [10] ja võeti läbi võrkude edasimüüjad, täiesti ebaseaduslikult, Euroopa või Ameerika, ilma teavet konteksti, kus nad leiti. [11] varasemad sporaadilised näited läände jõudmisel olid määratud erinevatesse kohtadesse, sealhulgas Armeeniale ja Anatoolia. [12] on kindel kahtlus, et paljud tuhanded teosed, mis on pärit kunstikaubandusel, sisaldavad mõningaid võltsitud kaupu. 13
Alates 1938 mitmed teaduslikud kaevandus on läbi viinud Ameerika, Taani, Briti, Belgia ja Iraani arheoloogid surnuaiad aladel, sealhulgas Põhja-Pish KUH orud ja Lõuna-Pusht KUH Lorestān; need on mõisted Ida  "Front " ja Western  "tagasi " nõlvadel Kabīrkūh mägede, osa suurem Zagros mäed, mis määratlevad piirkonna, kus bronzes tundub olevat leitud. [14] kuidas need tänapäevaste asulaga seotud surnuaiad on endiselt ebaselged. 15
Mõnevõrra imeliliselt, kaks väga iseloomulik Luristan tükki on kaevandatud Kreeka maailmas, Samos ja Kreeta, kuid mitte üheski teistes osades Iraani või Lähis-Idas. 16
Kontekst, kohtamis-ja stiililine areng [Redigeeri]

Eellane: varajane Elamite hobuse püünisjahi osades pronks, c. 2600-2400 BC
Termin  "Luristan pronks " ei kasutata tavaliselt varasemate pronksi esemeid Lorestān alates neljanda aastatuhande BC ja (Iraani) pronksiaja (c. 2900 – 1250 BC), kuigi nad on sageli üsna sarnased. [17] need varasemad pronksist objektid, kaasa arvatud Elamite impeerium, mis hõlmasid Lorestān, olid üldjoontes sarnased Mesopotamiast ja Iraani platoo leidvatega, kuigi nagu hilisemates tükkidena on loomad väga tavalisemad väikeste pronkkide puhul. [18] veidi enne aega kanooniline bronzes, mitu pistodad või lühikesed mõõgad öeldi, et Luristan on kirjutatud nimed Mesopotamian kuningad, võib-olla peegeldades sõjalise teenistuse.
Piirkonnas oli enne päevituse perioodi olnud Kassites ' i algne kodu, kes kõneles mitte-Iraani keelest, siis Iraani keelt kõnelev Medes. [19] enamiku bronzes ajavahemikul oli see vähemalt teoreetiliselt osa neo-Assüüria impeeriumist. [20] mägise maapiirkonna puhul on selle piirkonna jaoks mõeldud impeeriumide kasv ja langemine endiselt suurel määral ebakindel; kliimamuutused, enne kui 1000 BC näib olevat piirkonda oluliselt mõjutanud. [21] mõned Luristan ' ile kuuluvad tükid, mis kannavad pealdisi, on mitteregistreeritud tükid antiikturust. 22
Arheoloogid jagavad perioode, mis toodavad bronzes  "Luristan Late raud " (vanus) I kuni III. Luristan hilja raud II oli vähem produktiivne ja jääb vähem hästi aru. Kuupäevad nende perioodide  "jääma vedelikku " aga  "on võimalik soovitada, et materjal Luristan raud I oli valmistatud aastatel 1000 B.C., et raud II umbes 900/800 – 750 ja raua III umbes 750/725 – 650. " [23]
Stiilse arengu tükid on nüüd arvatakse, et on naturalistlik kujutised inimeste ja loomade stiliseerimine, kuigi see ei ole veel selge, kui see oli järjekindel trend. See pöörab tagasi trend Michael Rostovtzeff, üks esimesi kirjanikke bronzes.
Kuigi seal on palju objekte, teatud tüüpi on eriti levinud, iseloomulik, ja seega  "kanooniline ". 25
Loomade finiaalid, standardid ja torud [Redigeeri]
Kõige iseloomulike on erinevaid objekte õõnes pesa või avatud rõngas, mis on mõeldud fikseeritakse ülaosas või muu vertikaalne tugi, sageli kasutades eraldi sekkuv paigaldus. Neid võib kirjeldada kui finiaale, standardeid ja torusid; Muscarella ja teised kirjanikud kasutavad kõiki neid termineid, eristades nende vahel kujul oma Dekoratsioon üksi. Erinevalt mõnest muust objektina on arheoloogilised uurimised leidnud väga vähe seda gruppi. Neid võib kasutada ka kergriknevate elementidega, mis ei ole säilinud, kas täiendava kaunistusena või koos ansambliga. On pakutud mitmeid ideid nende ülesannete jaoks, ilma et oleks jõutud üldisele üksmeelele; üks püsiv soovitus on, et nende tippu lisati lehed või õitsemise oksad. Säilinud arvud viitavad sellele, et objektid ei olnud haruldased ja võivad olla enamiku perede poolt taskukohane.

Loomade kapten Standard
Võttes rühmad, mis on nüüd üldiselt peetakse nende lai kronoloogiline jada, esimene on  "loomade finials ", kahe ohjeldamatu silmitsi loomadega, üldiselt paari suure-mädase ibexi (või kitsede või vormitud lambad) või felines, silmitsi üksteisega kesktoru või avatud rõngaga (moodustunud nende esiküljel ja jalalabadel) vahel. Konkrement IBEX (Capra aegagrus aegagrusis), kohalikud looduslikud kitse-või ibexi liigid, oli juba varem kodustatud Millennia; [27] sellel on suured kõverad sarved koos nokkide ribidega. Võrreldes hilisemate tüüpidega on loomad loomulikum, eriti ibexi rühm, kuigi mitte niivõrd, et nende täpseid liike saab väga kindlalt kindlaks määrata. [28] Mõnedes näidetes on arvud  "deemonid ", millel on inimomadused, välja arvatud nende suured sarved. 29
Järgmine rühm on vähem levinud tüüp, mida sageli nimetatakse  "iidol Standard ". Siin kasside  "loomade finial " tüüp on lisaks eraldi inimese pea vahel kaks looma, mida hoitakse nende eeskäpad. Disainilahendused on muutunud openwork, millel on kinnised ruumid, mis on moodustatud inimese pea ja iga kasside pea ja kaela vahel, ja teised nende jalge all. Tähendus, kui üldse, see rühm on ebaselge, kuid nad tunduvad, kui midagi vastupidine tähendus järgmise, palju tavalisem rühm, mida nimetatakse "loomade kapten standardite ". 30
Need on täielikum näitaja, nüüd näha alla vöökoht sisuliselt inimese kuju (sealhulgas mis võib olla jumalik ja  "deemon " arvud) vahel kahe looma, haaravad neid moodustada loomade Master Motif, juba üle 2000 aastat vana selles punktis ja Mesopotamia kunstiteos ikoonograafia. Nüüd inimeste käed tavaliselt laienevad, et haarata kinni loomade kaelast. Kõik arvud on väga stiliseeritud, ja sageli korratakse kogu koosseisu all, suunaga vastupidises suunas. Kõigi kolme arvu kehad kipuvad ühendama keskel kesktoru, enne kui nad erinevad uuesti alajäsemete. The  "zoomorfsed juntuur ", kus ühe looma keha muutub teise, on väga sageli näha, koos täiendava inimese pea ja paari loomade pead ilmuvad talje tasandil top arvud. See teine inimpea on sageli ka keha, ja veel kaks looma pead, need tavaliselt klapid, projekti see madalam. 31
Viimases grupis, mida nimetatakse "anorroofiline torud ", see väiksem näitaja projekteeritava riista pead on kõik, mis on jäänud või lihtsalt inimese figuur, millest ainult pea võib olla kõik äratarvatav. Nii lihtsaim tüüpi on lihtsalt toru inimese nägu ülaosas, mõnikord Janus nägu kaks pead tagasi tagasi, ja võib-olla mõned lihtsad vormingud toru. On ebaselge, kas need rühmad esindavad tegelikult kronoloogilist arengut, mille üks tüüp järgneb teisele. [32] muud torud on võrreldavad, kuid kasutavad pigem looma kui inimomadusi.
Hobuste häbeme [Edit]

Mõned hobuse põsesükid on loom  "keha " vähendatud ristküliku.
Teine ühine klassi bronzes on paari hobune põsesud bitti; kui need on lõpule jõudnud, siis nende vahel on Baar, mis läheb hobuse suhu. Plaatide ülemises või tagumises osas on sageli rõngad, et tagada rihmade kinnitamine hobuse pea ümber. Need on lameda pitsilisest plaadid, tugevdatud tsentraalne auk natuke huulik läbida; Kui täielikud komplektid jäävad püsima, hoitakse need huuliku baari otsades, mis on tagasi kõveratud. [34]
Kujundused on erinevad, kuid kõige tavalisemad on loomad, väga sageli fantastiline versioonid tiivad, ja loomade kapten. Muude teemade hulka kuuluvad charioteers ja teema, millel on kaks numbrit, mis on seotud puu-samasuguse objektiga. Paljud näited jäävad püsima ühe plaadina, võib-olla lahutada pärast nende kaevu. [35] ühine lugu, et tükid olid sageli leitud inimeste peade all burikates tundub olevat tõsi. Enamik tükke leiti registreerimata kontekstist, kuid üks näide Luristani hobuste matmise kohta on teada; ei ole selge, kas see oli samast perioodist. [36]
Kuigi hobune Ratsutamine oli väga levinud lähedal Lähis-Ida eliiti see kuupäev, kes kõik kasutasid mõned tüüpi natuke, see suur stiil cheekpiece on ainult leitud luristan. Jäik üheosaline huulikubaar, mis on kinnitatud painutatud tagaotsaga, on samuti ebatavaline; leidub ka mujal paindlikumad huulikuosad. Paljud tükid on väikesed Naud tagaküljel plaadid; arvatakse, et neid kasutatakse kas hobuse juhtimiseks või pehmem materjalist tagamispadja parandamiseks. [37]
Paari põsesükid puutumata natuke; torso otsas silmuseid võib näha
Üksik plaat koos tiiva Sfinksi
Loomade kapten
Charioteer
PIN-kood [Redigeeri]

Nägu muidu lahtikujundatud ketta PIN
Suur kaunistatud PIN pead on kolmas ühine ja eristav tüüp luristan bronzes, langeb kahte erinevat rühma: skulptuur ja pitsilisest kujunduse, paljud kasutavad ikoonilise repertuaari muud tüüpi objekte, ja korter, tavaliselt ümmargune, ketta pead. Nende kasutamine ei ole kindel; nad olid ilmselt mõlemad kasutatud hääletamis annetusi, kuna arvud leitud kaevatud templis Surkh dum näitab, kuid ka kulunud kaunistamiseks või kinnitamiseks riided. Muud kasutusviisid on soovitatud. [38] neid ei leidu kaevatud hauakivis. [39] Surkh dum ' is leiti ka luu-ja luuspead.
Plaat on valmistatud lehtmetallist repoussé ja tagaajamine töö, graveerimine ja muud tehnikad, nii erinevad eespool kirjeldatud tüüpi, mis on valatud. Paljud disainilahenduste keskus suur nägu, ja üldiselt inimesed domineerida üle loomade oma kaunistamiseks, teine erinevus teist tüüpi. Ketta läbimõõt on tavaliselt 6 – 9 sentimeetrit ja kogu nõel ja pea kuni 20 sentimeetrit. Sarnaseid suuri näokujundusi leidub mõnel muul ebakindlas tähenduses. [40]
Näod on enamasti ümardatud, et täita ümmarguse ruumi, ja võib olla mõeldud naissoost. Neil puuduvad habemed, ja mõned täisarvud on selgelt naissoost, istub avatud jalgadega, mis näitab vulva, võib-olla näidatakse sünnitusel; teiste tortidega on see ilmselgelt nii. Need tükid olid viljakuse jaoks eeldatavasti valijad. Silmad on mõnikord valged, musta täpiga õpilase jaoks. Nägu võib hõivata suurema osa kettast või olla väike, keskpunktis teiste isikutega. Teised disainilahendused on lai valik teemasid, mõned puhtalt dekoratiivsed motiivid, ja teised featuring mõned keerulised, peamiselt religioosne, stseene palju arvud ( "veider otsin deemonid ja loomad ilmselt seotud cultic ja mütoloogiline tegevus ", nagu Muscarella kirjeldab neid). [41]
IBEX või mouflon PIN pea
Inimene PIN pea
Pinhead koos iidol Standard motiiv
Openwork PIN pea
Ketta PIN naine sünnitab, kõrvalises antelpide
Loomapealine jumalus kui loomade kapten, hoides kaks panni oma saba
Ebatavaline hõbedane PIN keeruline stseen
Ketta PIN; silmitsi ühe allesjäänud silmaga
Muud tüübid [Redigeeri]
Muud tüüpi hulka kuuluvad bronzes keskmes suur rõngas, peamiselt kaunistatud loomade sarnaselt finials ja cheekpieces. Need olid ehk hobuse-ahistaja osad. [42] suured sockeeeritud tükid eeldatakse, et need on käepidemete käepidemed. [43] muud lehtmetallist tükid sisaldavad lehtmetalli esikaaned, mis on tavaliselt jaotatud vertikaalselt väikeste stseenide registritesse. [44] on tassi ja situlae, nii ümarad põhjasetted. Relvad on tavalised, sealhulgas tüüp  "tembitud axehead " levib ribad või naeled taga axehead; neid leidub ka miniatuursete votiivsete versioonide puhul. [45] mõned näited tunduvad olevat olnud  "nahad ", mis olid mõeldud olema funktsionaalne võidelda, teised võibolla mitte. [46] natuke pikk  "halberd-Axe " on looma pea on hukatud tera ülaosas ja nahas teisel pool. Leitud on ka pronksist Ehted, nagu rõngad, käevõrud ripatsid ja käe või ankletid.

esmaspäev, 21. september 2020

Islami kunst

Islami kunst tekkis 7.-8. saj. araabia, bütsantsi, hellenismi ja kopti kunsti segumenimsel ja levis Araabias, Kesk-Aasias, Indias, Põhja-Aafrikas ja Hispaanias. Peamiselt viljelesid islami kunsti araablased, iraanlased ja türgi ja mongoli rahvad. Koraani monoteismi tõttu keelati ära usulise sisuga kunst ning koos sellega ka igasugune kujutav kunst. Seetõttu on islami kunsti ühendavateks osadeks arhitektuur, tarbekunst ja abstraktne ornamentika. (entsyklopeedia.ee: Islami kunst. Kasutatud 30.11.2017)


Ehituskunstis peetakse tähtsaimaks mošeed e. islami usu pühakoda. Kuna muhameedlased peavad päevas 5 korda palvetama, on pühakoda väga suur osa nende elust. Mošeesid on väga erinevaid islami kultuuri mitmekesisuse tõttu. Enamasti koosnevad nad aga müüriga ümbritsetud nelinurksest õuest, mida piiravad sammaskäigud. Ühel küljel on suurem, madal ja lameda laega saal, mille jagavad löövideks sambad. Meka-poolses seinas on poolümar palvenišš, neid võib olla ka mitu. Mošee õues peab kindlasti olema kaev, sest enne palvet nõuab usk rituaalset pesemist. Tavaliselt asub mošee juures ka üks või mitu kõrget kitsast torni e. minaretti. Need võivad olla näiteks nelinurksed, ümarad, hulktahksed, isegi kruvikujulised. Mõnel on ka mitu rõdu ja terava tipuga katus. Samuti on sammastevahelised kaared kujundatud fantaasiaküllaselt. Islami ehituskunstile annab omapära ornamentaalne dekoratsioon. Tüüpiliseks motiiviks on abstraktne keeruline väänlev taimemotiiv e. arabesk. Ornamentikat on loodud väga erinevatest materjalidest nagu kivimosaiik, marmor või kips. (Kangilaski, J. (2003). Kunstikultuuri ajalugu 10. klassile)


Hagia Sophia mošee, 15. saj.
allikas
Kuna islami usus käsitletakse Piibli prohveteid ja Jeesus Kristust Muhamedi eelkäijatena, siis oli muhameedlastel soodne võtta üle kristlikke pühakodasid. Näiteks on Hagia Sophia mošee ümberehitatud samanimelisest kirikust ning Jeruusalemmas laiendati bütsantsi stiilis kirik al-Aksa mošeeks. Bütsantsi ehitiste eeskujul hakati ehitama ka kuppelmošeesid nagu Kubbat-as-Sahra Jeruusalemmas. 9. sajandil omaette riigiks eraldunud muhameedlikus Egiptuses arenes seal välja uudne kuppelmošeede stiil.  (Kangilaski, J. (2003). Kunstikultuuri ajalugu 10. klassile)


Dawn Charles V Palace Alhambra Granada Andalusia Spain.jpg
Alhambra loss
allikas

Lisaks mošeedele ehitasid moslemid ka medresesid, losse ja linnuseid. Medresse on ehitistüüp, mis ühendab mošee ja õppeasutuse. Sel on nelinurkne õu, mille ümber on kahekorruselised ehitised. Nende keskel on suur koda ja selle mõlemal poolel kambrid õpilastele. Kuulsamad moslemite poolt ehitatud lossid asuvad Hispaanias mauride võimu ajast, üks nendest on Alhambra loss.  (Kangilaski, J. (2003). Kunstikultuuri ajalugu 10. klassile)





Kõrgele tasemele jõudis ka islami tarbekunst, millele on iseloomulikuks ornamentika rikkus ja värvikus. Just Iraanis ja Turkestanis sai populaarseks vaibakunst. Selle tõttu kujunesid klassikalised mustrid ning hakati kuduma luksuslikke kangaid nagu brokaad.  (entsyklopeedia.ee: Islami kunst. Kasutatud 30.11.2017)

Islami kunst

Islami kunst.
u. 570-632 prohvet Muhamedi eluaeg
u.610 koostatakse Koraan
1. Vähem kui saj. jooksul 661-750 levitasid araablased sõjalisel teel usku hiiglaslikul maa-alal. Idas kuni Hiinani, põhjas Kesk-Aasiasse ja Kaukaasiasse ja läänes Atlandi ookeanini. Tänapäeval tunnustab seda usku kuni kolmveerand miljardit inimest.
2. Euroopasse tungisid nad 8. sajandil, neid hakati välja tõrjuma ja visa võitlus jõudis lõpule alles 15.saj.
3. Esialgu oli neil ühtne riik, kalifaat
4. 10.saj. keskpaiku Kalifaat laguneb paljudeks omavahel vaenulikeks riikideks.
5. Islami usku levitada ja rahvaid ühendada on aidanud araabia keel, kuid tänapäevaks on islami pühakiri Koraan tõlgitud ka pajudesse teistesse keeltesse ja islami kultuur pole ainult araabia kultuur.
6. Islami usu monoteism on väga järjekindel ja range ning vaen igasuguste „ebajumalate” vastu on põhjustanud kujutava kunsti keelamise.
7. Kunst on põhiliselt mittekujutav- see on arhitektuur, tarbekunst ja abstraktne ornamentika.
8. Ehituskunstis on kõige tähtsam pühakoda, mošee. Neid hakati ehitama juba 7.saj.

10. Muhameedlased ehitasid ka losse ja linnuseid.
11. Tarbekunsti iseloomustab peen tehniline teostus ja armastus ornamentika vastu. Vaibakunsti võib pidada tekstiilikunsti tipuks.
7. saj alguses kujunes Araabia poolsaarel
monoteistlik religioon, mille
ainujumalaks on Allah ja prohvetiks Muhamed, kes
oli sündinud islamiusuliste pühas linnas Mekas. 
 
Islamiks nimetatud usund liitis ja innustas araablasi.
Araabia kultuur on andnud maailmale palju, eriti
ornamentika tehnikat.

Vähem kui sajandi jooksul levitasid nad peamiselt sõjalisel teel uut usku hiiglaslikul maa-alal:

idas Hiinani,
põhjas Kesk-Aasiasse ja
Kaukaasiasse
läänes Atlandi ookeanini. 

Islam on levinud ka rahuliku misjonitegevuse kaudu ja tänapäeval tunnustab seda usku rohkem kui kolmveerand miljardit inimest.

reede, 18. september 2020

Laose kunst

Laose keraamika tähistab keraamilist kunsti ja keraamikat, mis on projekteeritud või toodetud Laose
Laose keraamiline kunst
Laose keraamilise kunsti kujul. Laose keraamika traditsioon ulatub tagasi kolmandasse millenniumi BCE ' i. Keraamika ja keraamika olid oluline osa Laose ja selle naabrite vahelises kaubanduses.
Ajalugu [Redigeeri]
Keraamika oli esmakordselt katmata 1970 ehitusplatsil kilomeetris 3, Thadeua Road Vientiane piirkonnas Mekong orus. Ehitus peatati ainult ajutiselt, ja põletusahju oli kiirustades ja ebaprofessionaalselt kaevatud ühe kuu jooksul. Pärast seda on kindlaks tehtud vähemalt neli kilo ning pindtõendid ja topograafia näitavad vähemalt 100 rohkem Ban Tao Hai (jar põletusahjudes tootmisvõimsusega küla) läheduses. Arheoloogid on märgistatud Sisattanak Kilni ala.
Vastavalt Honda ja Shimozu (The Beauty of vallandada Clay: keraamika Birma, Kambodža, laos ja Tai, 1997), Laose kiled sarnanevad Siamese tüübid leitud Suphanburi ja Si Satchanalai. Aga hein, Barbetti ja Sayavongkhamdy (kaevamine Sisattanak Kiln site, Vientiane, lao P.D.R., 1989, 1992) ütlevad, et lao kilns, mis on ristmustand savi-Slab tüüpi, erineb oluliselt mitte ainult Siamese tüüpi, kuid kõik muud liiki Kagu-Aasias.
Sest ainult üks Kiln, VS8, on kaevatud, peaaegu ei ole küsimusi Laose keraamiliste traditsioonide kohta on vastatud. VS8 põletusahju ei näidanud mingit tõendit tellistest ehituse kohta. See oli nelinurkse korstna vundamendi, kitsas Firebox ja ehitati osaliselt maapinnast.
Sisattanak Kilni sait asub kohe Vientiane esimese linnamüüride lähistel, mis on 15. Põletusahju radiocarbon on 15-17 sajandi ajavahemik, mille varasem ajavahemik on kõige tõenäolisem. Seda toetavad tõendid pinna leidude kohta, mis viitavad sellele, et kõrgema taseme kilode pindala on suurem kui klaasitud tüükad. Teooria on see, et kilbid kolisid ajas üles ja et rohkem klaasitud soojasid lasti aja jooksul. Seda toetavad keraamika, mis ei ole VS8, madalama kõrguskoha ala, mis oli kõik ebaausad ja omamaised. Need hõlmasid torusid, kodusid ja arhitektuurilisi liitmikke.
VS8 kaevamine katkes nii kalazed ja klaasitud soojused. Enamus klaasitud soojusi olid torud; 1 500 toru fragmendid ja täielikud tükid koguti. Nende kvaliteet näitab hästi arenenud traditsiooni ja nende motiivid viitavad võimalusele, et nad olid ekspordi Wares.
Seni kogutud näidetest võib öelda, et Laose keraamika kasutas ühte sorti savi, kusjuures 5% kvarts lisati temper. Nii savi kui ka kvarts peenestatud. Klaasitud soojused olid kerge, poolläbipaistev roheline (nagu celadon) või mitmesugused pruunid toonid. Samuti on olnud põõsaid, mis on näidanud oliivivärvi glasuur, mitte erinevalt Taist leitud tüübist.
Paljud klaasitud soojasid on soone või kohestatud ekstratorid, sarnane hõbedast kausid üldlevinud laos, nii regulaarne hõbedane kausid ( "Oh Tum ") ja hõbedane vars kausid ( "Khan "). Klaasitud keraamiliste vars kausid on kogutud pinna leiab Sisattanak Kiln kohas. Kaunistused klaasitud soojendid näitavad suurt piirangut turvasüsteem, lihtsad sisselõiked, templid ja hellus. Unglazed pagaritooted on samuti austere. Need ei ole üldiselt kaunistatud sisselõiked või margid, mis on levinud teiste Kagu-Aasia soode.
VS8 kaevamine 1989 lisatud üha kasvav keha tõendeid, et lao keraamika traditsioon on märkimisväärne. Tulevased kaevutused tõendavad eeldatavasti, et Laose keraamiline tootmine oli võrreldav teiste piirkonna riikidega.
aose keraamika oli esmakordselt katmata 1970 ehitusplatsil kilomeetris 3, Thadeua Roadis Vientiane piirkonnas, Mekong orus, Laoses. Ehitus peatati ainult ajutiselt, ja põletusahju oli kiirustades ja ebaprofessionaalselt kaevatud ühe kuu jooksul. Pärast seda on tuvastatud vähemalt neli kilo ja pindmine tõendusmaterjal ja topograafia näitavad vähemalt 100 rohkem Ban Tao Hai külas jar põletusahjudes tootmisvõimsusega lähiümbruses arheoloogid on märgistatud ala sisattanak Kiln Site
Edasine uuring [muuda]
Töö viidi läbi Laose Arheoloogide ja Austraalia Arheoloogide meeskond.
Seal on leitud suur hulk keraamika (sherds, praht ja terved tükid), mõned dekoratiivsed objektid ja vormitud torud.
Ahi geograafilisel asukohaks tehtud teaduslikud katsed väljaspool esimest Vientiane ühendit viitavad sellele, et see sait oleks kohting viieteistkümnenda sajandi.
Katmata objektid on rühmitatud nelja liiki: toores liivakivi, klaasitud liivakivi (kausid, nõud, purgid, õlilambid, vaasid, kaalud kalapüügi net, male tükki), vormitud torud ja Qcendi keraamika (nõud, Ahjud, ja cooking pottide).
Sisattanaki keraamika jääb see, mida arheoloogid peavad olema  "lihtne ", utilitarian, näitab puudumine loomingulisust osa Potterid, mis oleks tingitud nõrgad mõjud, või väline konkurents.
Allikas: Don hein: Mike Barbetti ja Thongsa Sayavongkhamdy. Kaevandus Sisattanak Kiln saidi poolt: François Lagirarde
Tekstiilid 
Kootud ja tikitud tekstiil tootmine on kõige viljakam kõik traditsioonilised käsitöö laos. Peaaegu kõik riigi piirkonnad sobivad puuvilla-ja mooruspuude kasvatamiseks, mis on sageli istutatud koostöömaale, et pakkuda toorainet laiema kogukonna jaoks. Tekstiilid on valmistatud kergrikneva materjali ja ainult ellu jääda, kui säilitatakse erandlikel asjaoludel. Arheoloogilised leiud on kõrge oskuste ja keerukuse tasemega, mis on hämmastavalt varajaseks kuupäevaks. Esimesed prestiižased rõivad olid ilmselt julguse jahimeeste poolt kulunud ohtlike loomade nahad. Troopilistes piirkondades oli alternatiiv nahast teatud puude sisemine koor, mida peksti, kuni see muutus pehmeks. Järgnevad põlvkonnad arenenud paindlikumad kiud, leiutis, mida kasutati erinevates osades maailma, et teha lõnga villast, voodipesu, puuvill, või siid. Värv on väga oluline tekstiil. Laos, paljud külad toodavad orgaanilist värvainet taimed, juured, putukas, vaik ja muld. Toorvärvi materjalid purustatakse või tükeldatakse ja seejärel keedetakse värvi ekstraheerida. Sade eemaldatakse ja allesjäänud vedelik sobib värvaine. Dyes imendub tekstiilkiudude väga kiudu, tagades palju pikema eluea kui värvid. Erakordsest kaunistusest on eristatud neli motiivide rühma:
Mythical loomad vee all: Naga, madu; Louang, madu jalgadest ja jalgadest nagu draakon; EUA, madu ilma Harjuta; Nark, tutt-madu.
Mythical loomad maa peal: Krabi; Khon KHOB, frogman; Khon Thani, Gibbon isik; Siho, lõvi-elevant; Ema, maagiline hobune; Hong, maagiline Luik; Houng, müütiline kotkas; Hadsadamine, lind-elevant.
Taime kujunduse: puu, lill, viinapuu, seeme, puuviljad, lehed, ja geomeetriline kujundid nagu zigzag line, teemant, konks ja/või täht.
Religioossed motiivid: Buddha pea, Stupa, templi kujuline nagu püramiid ja/või esivanemate Ratsutamine mütoloogilised loomad.
Laose budistlik kunst
Lao budistlikud skulptuurid lõi Laose rahvas Kagu-Aasias. Need on tavaliselt valmistatud pronksist, kuigi võib leida ka kulda ja hõbedast kujutisi. Käibemaks Manorom arvatakse olevat vanim kosaalne Laose budistliku skulptuur. Tänapäeval pakuvad Luang PU Bunleua Sulilat skulptuuriaiad kaasaegset pööre iidsele traditsioonile.
Laose artisanid on kogu minevikus kasutanud oma skulptuurilises lootes mitmesuguseid meediat. Metalle, pronks on ilmselt kõige tavalisem, kuid kuld ja Hõbedased pildid on olemas. Tüüpiliselt kasutatakse väärismetalle ainult väiksemate esemete puhul, kuid mõned suured kujutised on tehtud kullas, eriti mis on kuusteistkümnenda sajandi Phra sai, mille Siamese viidi koju kui rüüstata hilises kaheksandast sajandil. Hotell asub Wat po Chai linnas Nongkhai linnas, kohe üle Mekong jõe, Vientiane. Phra sai kaks kaaspilti, Phra SERM ja Phra Souk, on ka Tais. Üks asub Bangkokis ja teine asub Lopburi linnas. Võib-olla kõige kuulsam skulptuur laos, Phra Bang, on ka kullas, kuid meisterlikkust peetakse Sinhalese, mitte lao, päritolu. Traditsioon väidab, et Buddha reliiklased sisalduvad pildil.

Kuju  "Buddha kutsus maa tunnistajaks, " kõige levinum Buddha. Buddha käed asuvad bhūmisparsa mudrā ' s (Māra subdueeriv) asendis. (Haw Phra Kaew Temple, Vientiane, laos)
Pronks on vase sulam, mis sisaldab umbes kaks protsenti tina. Muud materjalid lisatakse sageli, kuid koostisosade tasakaal määrab pronksi omadused. Laoses nagu Kambodža ja Tai, pronks, mida nimetatakse samrit, sisaldab väärismetalle, ja sageli on suhteliselt suur protsent tina, mis annab äsja valatud kujutised tugev tume halli värvi. Muud pildid, nagu Buddha km chantabouri Vientiane, on suurem vask ja, ilmselt, kulla sisu, mis annavad neile vaigistatud kuld värvi.
Märkimisväärsed skulptuurid [muuda]
Mitmed kolossaalne pildid pronksist on olemas. Kõige tähelepanuväärsem neist on Phra Ong TEU (16. sajand) Vientiane, Phra Ong TEU Sam Neua, pilt km Chantabouri (16. sajand) sihtkohas Vientiane ja pilt km Manoromi (14. sajand) Luang Phrabangis, mis näib olevat vanim kolossaalne skulptu Res. Manoromi Buddha, millest ainult pea ja torso jäävad, näitab, et koiku bronzes olid osades ja kokku pandud.
Tellistest ja mortari tundub olevat ka lemmik kandja kolossaalne pilte. Võib-olla kõige kuulsam neist on pilt Phya käibemaks (16. sajandi) Vientiane, kuigi ilmselt kahetsusväärne renoveerimine täielikult muutnud välimus skulptuur, ja see ei ole enam meenutab lao Buddha.
Puit on populaarne väike, votiivne budistliku pilte, mis on sageli jäänud koopad. Puit on ka väga levinud suurte, elumahukate seisvaid pilte Buddha.
Kõige kuulsamad kaks skulptuurid, nikerdatud poolvääriskivi on Phra Keo (Emerald Buddha) ja Phra Phuttha Butsavarat. Phra Keo, mis on tõenäoliselt Xieng sen (Chiang Saen) päritolu, on nikerdatud tahke plokk Jade. Ta puhkes Vientiane 200 aastat enne Siiami viidi see ära nagu saak lõpus kaheksateistkümnendal sajandil. See toimib nüüd Tai Kuningriigi Pallaadiina ja asub Bangkokis Grand Palace. Phra Phuttha Butsavarat, nagu Phra Keo, on ka oma kabelis Bangkoki Grand Palace ' is. Enne kui Siiami konfiskeeris selle üheksakümne sajandi alguses, oli see kristallkujutis Laose, Champassack ' i Kuningriigi Pallaadium.
Paljud peamiselt puust Laose budistliku skulptuurid on kokku pandud Pak OU koopad.
Phra Bang kõige austus Buddha pilt Laoses, asub Luang Prabang, laos
Phra Keo (Emerald Buddha) asub Bangkokis, Tais
Phra Phuttha Butsavarat, kristallist Buddha, asub Bangkokis, Tais
Phra SERM on üks kolmest Buddha kujutist, mille on esitanud Ian Xangi kuningas Setthatirath, elukoht: Bangkok, Thailand
Phra sai, üks kolmest Buddha piltidest, mille on esitanud Setthatirath of LAN Xang, elab Nong Khai, Tai
Phra Ong TEU kolossaalne Buddha kujutis sihtkohas Vientiane, laos
Kaasaegsed arengud [muuda]

Buddha Park
Selle piirkonna usukunsti traditsioon on saanud algupärase kaasaegse pööre monumentaalses fantastilise skulptuuri aias Luang PU Bunleua Sulilat: Buddha Park lähedal Vientiane ja Sala Keoku lähedal Nong Khai, Tai.