Iidne Maya kunst
Maiade tsivilisatsioon
Inimestepesumeeskirjaneimakirjutadusreligioonidemõugeohverdustaminekonesididideeniorinaainewarfare
Ajalugu
Preclassic Maya
Klassikaline Maya kokkuvarisemine
Hispaania vallutus Maya
YucatánChiapasGuatemalaPetén
Vte
Iidsete maiade kunst viitab maiade tsivilisatsiooni materiaalsetele kunstidele, Ida-ja Kagu-Mesameeriklasest kultuurile, mis kujunemas hilisemas Preclassic-perioodil (500 BC kuni 200 AD). Selle suurim kunstiline õitsemine toimus seitsme sajandi klassikaline periood (c. 200 kuni 900 CE). Iidne maiade kunst siis läks läbi laiendatud järgse etapi enne ülesvoolikud kuueteistkümnes sajandi hävitatud viisakalt kultuuri ja lõpetada Mayan kunsti traditsioon. Paljud piirkondlikud stiilid eksisteerisid, mitte alati ei olnud seotud Maya polities muutuvate piiridega. Traditsioonilised kunstivormid on säilinud peamiselt kudumine ja disain talupoeg majad.
Maiade kunsti ajalugu
Pärast üheksakümne-ja varajase kahekümnendal-sajandi väljaanded Maya kunsti ja arheoloogia poolt Stephens, Catherwood, Maudslay, Maler ja Charnay, et esmakordselt kättesaadavaks usaldusväärsed joonised ja fotod Major Classic Maya Monumendid. 1913, mis avaldati Herbert Spindeni ' s "Maya kunsti uuring" (nüüd üle sajand tagasi), pani aluse kõikidele Maya kunstiajaloo (sealhulgas ikoonograafia) hilisemale arengule. [1] raamat annab analüütilise töötluse teemade ja motiivide, eriti üldlevinud madu ja Draakoni motiivide, ja ülevaade "materiaalse kunsti", nagu koosseisu templi fassaadid, katuse kamb ja mask paneelid. Spindeni kronoloogiline ravi Maya kunsti oli hiljem (1950) rafineeritud motiiv analüüs arhitekti ja spetsialist arheoloogiline joonistus, Tatiana proskouriakoff, oma raamatus ' uuring klassikaline Maya skulptuur '. [2] kubler ' i 1969 nimekirja Maya ikoonist, mis sisaldab kohapeal "mälestuse" kujutiste ja paikse käsitlemise rituaali ja müütiline pilte (näiteks "triadic märk"), sõlmivad järk-järgult suurendada teadmisi, mis oli varsti uute arengute üle varjutatud.
1970. aastate alguses, Mayan ' te kuningriigid – Esiteks Palenque – tuli okupeerida esirinnas. Kunstiajalootõlgendus liitus Proskouriakoffi ajaloolise lähenemisega, nagu ka MD coe poolt algatatud mütoloogiline lähenemine, mille kunstiprofessor Linda Schele, kes teenis liikuvana. Schele ' i seminaride tõlgendusi Maya kunsti kohta leidub kogu tema töös, eriti kuningate veres, kirjutatud koos Kunstiajaloolase M. Milleriga. [3] Maya kunsti ajalugu oli ka tüssama suur tõus skulptuur ja keraamiline kujutised, tänu ulatuslike arheoloogiliste kaevanduste, samuti organiseeritud rüüst enneolematu skaala. Alates 1973, MD coe avaldas mitmeid raamatuid, mis pakuvad pilte ja tõlgendusi tundmatu Maya vases, koos Popol Vuh kaksik müüt selgitav mudel. [4] in 1981, robicsek ja Hales lisasid nimekirja ja klassifikatsiooni Maya vaase värvitud Codex Style, [5] seeläbi paljastavad veel rohkem tuntud vaimse maailma.
Järgnevate arengute osas on Karl Taube välja töötanud tähtsad küsimused Schele ' i ikoonilise töö kohta. [6] uued lähenemisviisid Maya kunstiga hõlmavad uuringuid iidsete maiade keraamiliste seminaride kohta, [7] kehaliste kogemuste ja meeli (Maya Art, [8] ja hieroglüüsi) kujutamist ikoonograafiliste üksusena. [9] vahepeal kasvab teatud kohtute monumentaalse kunsti monograafiate arv. [10] hea mulje hiljutist Mehhiko ja Põhja-Ameerika kunsti ajaloolist stipendiumist saab koguda näituse kataloogist "iidse Maya kunsti" (2004).
ost hiljuti Triadic rühmad on tõlgendatud pühakute mälestavad maisi Jumala ülestõusmist Flowery mägi. [11] sellised kompleksid ilmuvad ajal hiline Preclassic korda ja järk-järgult väheneb arv kuni nende kadumise alguses Postclassic.
Püramiidid ja templid [Redigeeri]
Sageli on kõige olulisemad templid, mis on seotud Maya püramiidide, mõned üle 200 jala, nagu El Mirador. Kõige tavalisem varjupaik oli kõrguskamm või katusekatk. Kuigi hiljutised avastused on suunatud püramiidide laialdasem kasutamine haua, templid ise tunduvad harva, kui kunagi, sisaldavad buriid.
Tikal, templipüramiid silmapaistva katuse kammiga
Majutusasutuses Chichén Itzá on püramiid nimega EL Castillo (edaspidi "loss"). Nelja treiliga, igaüks koos 91 sammud (ülemise platvormi nad kokku kuni 365), ja võttes muid arhitektuuri elemente ilmuvad astronoomiliselt olulised numbrid, see on hea näide Maya müüt ja astronoomiline tsüklit ühendatud arhitektuuri. Samuti nimetatakse Kukulcán püramiid, struktuur pakub tähelepanuväärne ekraan, mida täheldatakse tuhandeid kaasaegseid külastajaid equinoxes. Seadistus päikese kiired on planeeritud Põhja-balustrade, luua illusioon madu mähis läbi sammud püramiid. Madu koosneb mitmest kolmnurga kuju, mis annab mulje teemant tagasi madu. Põhja treppist on tohutu madu pea skulptuurid, muutes selle mõju veelgi veenvam. Kuigi on laialt levinud veendumus, et see valgus-ja varjuefekt saavutati eesmärgiga registreerida equinoxes, [12] [13] on idee väga ebatõenäoline: on tõendatud, et nähtust võib täheldada ilma suuremate muudatusteta mitme nädala jooksul on võimatu kindlaks määrata mis tahes kuupäeva, jälgides seda toimet üksinda. 14
Maya arhitektuur erineb oluliselt teistest Meso-Ameerika kultuuridest. Mütoloogia ja Astronoomilise sündmuste segu võib leida peaaegu kõik Maya palee või püramiidide struktuurid. Samuti märkas Toltecs rasket mõju Chichén Itzá arhitektuuris. Toltecs tungis Mayasse ja ühines nende kultuuritraditsioonidega aastal 1000. 15
Observatooriumid [Edit]
Maya oli innukas Astronoomid ja oli kaardistanud selestiliste objektide etapid, eriti päike, Venus ja kuu. Paljudel templites on ukseteed ja muud funktsioonid, mis ühtlustatakse selestiliste sündmustega. Ümmargused templid, sageli pühendatud Kukulcan, on ehk need, mida sageli kirjeldatakse kui "observatooriumid " kaasaegse häving Tour-juhendid. Nüüd on teada, et paljud eri tüüpi hooned ja kasutusalad olid orienteeritud astronoomilistele põhjendustele, peamiselt päikesetõusud ja Päikeseloojangud konkreetsetel kuupäevadel. 16 [17] registreeritud kuupäevad on koondunud neljale põllumajanduskultuurilisele märkimisväärsele hooajale ja kalduvad üksteisest eraldi kalendrilise süsteemi algperioodide kaupa (13 ja 20 päeva), mis viitab sellele, et suundumused võimaldasid kasutada vaatluskalendreid eesmärk on hõlbustada põllumajanduslike ja sellega seotud tseremoniaalse tegevuse nõuetekohast planeerimist. [18] Kuigi enamik olulisi maiade hooneid olid orienteeritud astronoomilistele kriteeriumitele, olid nende esmased funktsioonid usulised, elukas-või administratiivsed; silt "observatoorium " rakendatud mis tahes struktuurilise tüübile on seega vaevalt õigustatud.
Ballcourts [Redigeeri]
Nagu lahutamatu aspekt Mesoamerican elustiil, kohtud nende rituaalne pallimängu vaatama ehitati kogu Maya valdkonda, sageli suure ulatusega. Palliväljakud mängivad kaks pikka seina. Varem Maya ajaloos ehitatud kohtud (nagu Cobá juures) olid kaldunud küljed, samal ajal kui need ehitati hiljem (nagu Chichén Itzá), olid vertikaalsed küljed. Sageli, otsad olid suletud, et luua-kujuline kohus vaadates eespool.
Great ballcourt asutuses Chichen Itza
Kui Maya mängis Palliväljakul mänge, oli pall valmistatud tahket kummi ja oli mõnikord sama palju kui jalg diameetriga. See möödus meeskondade vahel, mis oli kohtu vastupidises otsas. Mängijad võivad lüüa seda ainult oma põlvede või puusadega, nagu jalgpall või Jalgpall täna. Punkte võiks kriipsutada, kui vastased ei tagasta palli õigesti. Kesk-Mehhikos, ja hilistel aegadel Yucatán, rõngad kividest loodi kõrgel pool seinad kohtu. Peeti erilist Triumfi mängija lüüa palli läbi sõrmuse. 19
Koobas saidid [Edit]
On ka koobas saite, mis on olulised Maya. Maya koopapaikade hulka kuuluvad Jolja koobas, koobas kohas Naj Tunich, Candelaria koopad ja nõid koopas. On ka koobas loomine müüdid seas Maya. Mõned koopa saidid on veel kasutusel kaasaegne Maya Chiapas mägismaa Mehhikos.
Otsing sellest blogist
UUS!!!
Raku jagunemine: Mitoos
Rakutsükkel Mõned rakud meie kehas ei ole jagunemisvõimelised nagu näiteks mõned närvirakud ja punased vererakud. Enamus rakkudest aga kasva...
teisipäev, 6. oktoober 2020
esmaspäev, 5. oktoober 2020
Tolteegi kunst
Tolteegi impeeriumi arhitektuur
Tolteegi arhitektuur Tula sisaldas püramiide, suuri paleed ja tiheda linnaeluaseme. Aztecs kirjutas Tula suure Ilu ja muljetavaldava iseloomu, kuid tänapäeval on meil raske teada, kuidas see välja nägi. Mitte eriti palju jääb. Tula põletati 12. sajandi kultuuride sissetungimise teel ja Aztecs hiljem võttis oma kompleksid varemetes kivid ja skulptuurid.
Jääb suur Pyramid C juures Tula
Tula oli varustatud lubjakivi struktuuriga, mis ehitati ümber keskse väljaku või ruudu. Suurim hoone oli kivi püramiid hiljem võttes nime Pyramid C. kahjuks, täna on see natuke enamat kui häving. Parem säilinud on veidi väiksem püramiid, mis on andnud nime Pyramid B.
Pyramid B oli samm-püramiid, ehitatud rida horisontaalseid platvorme, iga natuke väiksem kui üks allpool. Püramiid B oli suur kolonsamit või veeresaal, mis juhtis seda. Teised struktuurid hõlmasid lameda katusega templeid, millel on ruudukujulised koridorid, täiendavad püramiidid, kaks tseremooniat palliväljakut ja paljud kolonnid, kõik ümber keskse väljaku. Inimesed elasid ristkülikukujuliste majad, viis neist sageli rühmitatud kompleksi.
Tolteegi impeeriumi kunst
Tolteegi kunstnikud olid oskuslikud metallisöös, kudumisel ja keraamika. Kuid kõige muljetavaldavam Tolteekide kunst oli kiviskulptuur, suur osa sellest oli Tula arhitektuuri imetlusväärne. Muljetavaldav leevendav nikerdused, kus arvud seisnud veidi pinnalt, samal ajal, kui see on veel küljes, vooderdatud sisekolonnid.
Näide kivi nikerdamiseks asutuses Tula
Murals sisaldas stseene sõjapidamise; pildid ohtlikest loomadest nagu jaguarid, Hundid ja rottlesnakes; ja pilte ohverdusest, sealhulgas kotkaid, kes söövad inimsüdant. Üks suur nikkumine, mida nimetatakse Serpentide seina, kujutab madusid, mis kujundavad inimese skelette, mida ümbritsevad geomeetrilised disainid. See pole kunst nõrkema südamega! Mõned neist nikkumist olid värvitäielikult värvitud.
Tula ' s leiti kaks tähtsat sorti sõjaskivi skulptuuri. Üks vorm, nimega chacmool, oli elumõõdus kivisõdalasest. Figuur on selja peal, oma küünarnukid maas, pea pöördusid ja põlvili. Figuur hoidis laeva, kuhu pannakse jumalate annetused. Mõned õpetlikud arvavad, et chacmooli arvud pärinevad Toltec ' ist, kuid neid leiti ka Chichen Itzast, maiade saidilt Idas.
Näide näidisele nimega chacmool
Teine suur tüüpi skulptuur kutsuti Atlante. Püramiid leiti Pyramid B ülaosas. Nad olid 15 jala pikkune vaba seisev inimarvud, nikerdatud ühe kivi, mida nimetatakse basalt. Arvatakse, et nad toetasid kunagi katuse struktuuri nende kohal.
Üks vaba-alaline Atlante arvud peal Pyramid C
Tolteegi tsivilisatsioon domineeris Kesk-Mehhikos oma pealinna Tula linnast umbes 900 kuni 1150 A.D.. Toltecs oli sõdalane kultuur, kes domineeris oma naabrite sõjaliselt ja nõudis austust. Nende jumalad olid Quetzalcoatl, Tezcatlipoca ja Tlaloc. Tolteegi käsitöölised olid oskuslikud ehitajad, Potterid ja kivipärased ning jätsid muljet muljetavaldava kunstipärandi.
Motiivid Toltegi kunstis
Tolteegid olid sõdalaste kultuur tumedate, halastamatute jumalatega, kes nõudsid vallutamist ja ohverdamist. Nende kunst kajastas seda: on palju kujutisi jumalaid, sõdalasi ja preestreid Toltec kunsti. Osaliselt hävitatud kergendust hoone 4 kujutab väljakuulutamisest, mis viib mehe poole riietatud, kes on riides nagu madu, tõenäoliselt preestriks Quetzalcoatl. Kõige ikooniline tükk säilinud Toltec kunst, neli massiivne Atalante kujud Tula, kujutas täielikult soomustatud sõdalased traditsiooniliste relvade ja raudrüü, sealhulgas atlátl Dart-Thrower.
Tolteegi kunsti Rüüstamine
Kahjuks on palju Tolteegi kunsti kadunud. Võrdlemisi, palju kunsti Maia ja Asteegi kultuuride elab sel päeval, ja isegi monumentaalsed pead ja muud skulptuurid iidse Olmeegi saab veel teretulnud. Kõik Toltec kirjalikud kirjed, sarnane Aztec, Mixtec ja Maya kodifitsece, on kaotatud aega või põletatud innukas Hispaania preestrid. Umbes 1150 A.D., võimas Toltec linn Tula hävitati sissetungijad tundmatu päritoluga, ja paljud Murud ja peenikesed kunstiteosed hävitati. Aztecs hoidis Toltecs kõrgel, ja oli aeg-ajalt haaratud Tula varemed, et viia läbi kivinikitused ja muud tükid, mida kasutada mujal. Lõpuks on rüüstatud alates koloniaalsest perioodist tänapäevani on varastatud hindamatud teosed müügiks mustal turul. Vaatamata sellele püsivale kultuurilisele hävitamisele, on piisavalt näiteid Toltec kunsti kohta, et nende kunstimeisterlikkust proovile jätta.
Toltec arhitektuur
Suure kultuuri, mis vahetult eelnesid Toltec Kesk-Mehhikos, oli vägev linn Teotihuacán. Pärast suure linna langust umbes 750 A.D., osalesid paljud Teotihuacanos järeltulijad Tula ja Toltec tsivilisatsiooni asutamises. Seetõttu ei ole üllatav, et Toltecs laenas tugevalt Teotihuacan arhitektuurilt. Peaväljak on ette nähtud sarnas struktuuris, ja kõige olulisem on see, et see on sama suund nagu Teotihuacán, mis on 17 ° kõrvalekalle Idas. Toltec püramiidid ja paleed olid muljetavaldavad hooned, värvikas värvitud reljeef skulptuurid, millel on fringid ja vägevad kujud hoides katused.
Toltec keraamika
Tula on leitud tuhandeid keraamikat, mõned terved, kuid enamasti katki. Mõned neist tükkidest tehti kaugel kaugetel maadel ja toodi sinna läbi kaubanduse või austusavaldus, kuid on tõendeid, et Tula oli oma keraamika tööstus. Hiljem Aztecs arvas kõrgelt oma oskusi, väites, et Toltec Artisans "õpetas savi valetama. " Toltecs toodetud Mazapan-tüüpi keraamika sisemiseks kasutamiseks ja ekspordiks: muud tüüpi avastatud Tula, sealhulgas Plumbate ja Papagayo Polychrome, olid mujal toodetud ja saabus Tula kaudu kaubanduse või austusavaldustega. Toltec Potterid toodavad erinevaid objekte, sealhulgas tükke tähelepanuväärne nägu.
Tolteegi skulptuur
Kõik Toltec kunsti ellujäänud tükid, skulptuurid ja kivinikid on kõige paremini üle elanud aja katsetuste. Hoolimata korduvast rüüst, on Tula rikas kividega säilinud kujud ja kunst.
Atalantes: võib-olla kõige tuntuim säilinud tükk Toltec kunst on neli Atalantes, või kivi kujud, mis armu ülaosas püramiid B juures Tula. Need pikad inimkujud esindavad kõrgetasemelist Toltec sõdalasi.
Chac mool: kõik seitse täielikku või osalist Chac mool stiilis kujud leiti Tula. Neid skulptuure, mis kujutavad meest, kellel on nõu, kasutati ohverduste, sealhulgas inimohvrite ohverdamiseks. Chac Mools on seotud Tlaloci kultuse.
Kergendus ja Friezes: Toltec olid suurepärased kunstnikud, kui ta tuli leevendab ja friezes. Üks suurepärane ellujäämise näide on Coatepantli või "Tula ' i" Serpentide sein ". Läbimõeldud sein, mis piiritlemine linna Püha jaoskonda, on rikkalikult kaunistatud geomeetriliste kujundustega ja nikerdatud kujutistega madude kohta, mis on inimskeletides. Teiste leevenduste ja friezide hulka kuulub osaline Frieze hoone 4 juures Tula, mis kord kujutas ette läkitusega meest, kes on riietatud tormunud madu, arvatavasti Quetzalcoatli preester.
Tolteegi arhitektuur Tula sisaldas püramiide, suuri paleed ja tiheda linnaeluaseme. Aztecs kirjutas Tula suure Ilu ja muljetavaldava iseloomu, kuid tänapäeval on meil raske teada, kuidas see välja nägi. Mitte eriti palju jääb. Tula põletati 12. sajandi kultuuride sissetungimise teel ja Aztecs hiljem võttis oma kompleksid varemetes kivid ja skulptuurid.
Jääb suur Pyramid C juures Tula
Tula oli varustatud lubjakivi struktuuriga, mis ehitati ümber keskse väljaku või ruudu. Suurim hoone oli kivi püramiid hiljem võttes nime Pyramid C. kahjuks, täna on see natuke enamat kui häving. Parem säilinud on veidi väiksem püramiid, mis on andnud nime Pyramid B.
Pyramid B oli samm-püramiid, ehitatud rida horisontaalseid platvorme, iga natuke väiksem kui üks allpool. Püramiid B oli suur kolonsamit või veeresaal, mis juhtis seda. Teised struktuurid hõlmasid lameda katusega templeid, millel on ruudukujulised koridorid, täiendavad püramiidid, kaks tseremooniat palliväljakut ja paljud kolonnid, kõik ümber keskse väljaku. Inimesed elasid ristkülikukujuliste majad, viis neist sageli rühmitatud kompleksi.
Tolteegi impeeriumi kunst
Tolteegi kunstnikud olid oskuslikud metallisöös, kudumisel ja keraamika. Kuid kõige muljetavaldavam Tolteekide kunst oli kiviskulptuur, suur osa sellest oli Tula arhitektuuri imetlusväärne. Muljetavaldav leevendav nikerdused, kus arvud seisnud veidi pinnalt, samal ajal, kui see on veel küljes, vooderdatud sisekolonnid.
Näide kivi nikerdamiseks asutuses Tula
Murals sisaldas stseene sõjapidamise; pildid ohtlikest loomadest nagu jaguarid, Hundid ja rottlesnakes; ja pilte ohverdusest, sealhulgas kotkaid, kes söövad inimsüdant. Üks suur nikkumine, mida nimetatakse Serpentide seina, kujutab madusid, mis kujundavad inimese skelette, mida ümbritsevad geomeetrilised disainid. See pole kunst nõrkema südamega! Mõned neist nikkumist olid värvitäielikult värvitud.
Tula ' s leiti kaks tähtsat sorti sõjaskivi skulptuuri. Üks vorm, nimega chacmool, oli elumõõdus kivisõdalasest. Figuur on selja peal, oma küünarnukid maas, pea pöördusid ja põlvili. Figuur hoidis laeva, kuhu pannakse jumalate annetused. Mõned õpetlikud arvavad, et chacmooli arvud pärinevad Toltec ' ist, kuid neid leiti ka Chichen Itzast, maiade saidilt Idas.
Näide näidisele nimega chacmool
Teine suur tüüpi skulptuur kutsuti Atlante. Püramiid leiti Pyramid B ülaosas. Nad olid 15 jala pikkune vaba seisev inimarvud, nikerdatud ühe kivi, mida nimetatakse basalt. Arvatakse, et nad toetasid kunagi katuse struktuuri nende kohal.
Üks vaba-alaline Atlante arvud peal Pyramid C
Tolteegi tsivilisatsioon domineeris Kesk-Mehhikos oma pealinna Tula linnast umbes 900 kuni 1150 A.D.. Toltecs oli sõdalane kultuur, kes domineeris oma naabrite sõjaliselt ja nõudis austust. Nende jumalad olid Quetzalcoatl, Tezcatlipoca ja Tlaloc. Tolteegi käsitöölised olid oskuslikud ehitajad, Potterid ja kivipärased ning jätsid muljet muljetavaldava kunstipärandi.
Motiivid Toltegi kunstis
Tolteegid olid sõdalaste kultuur tumedate, halastamatute jumalatega, kes nõudsid vallutamist ja ohverdamist. Nende kunst kajastas seda: on palju kujutisi jumalaid, sõdalasi ja preestreid Toltec kunsti. Osaliselt hävitatud kergendust hoone 4 kujutab väljakuulutamisest, mis viib mehe poole riietatud, kes on riides nagu madu, tõenäoliselt preestriks Quetzalcoatl. Kõige ikooniline tükk säilinud Toltec kunst, neli massiivne Atalante kujud Tula, kujutas täielikult soomustatud sõdalased traditsiooniliste relvade ja raudrüü, sealhulgas atlátl Dart-Thrower.
Tolteegi kunsti Rüüstamine
Kahjuks on palju Tolteegi kunsti kadunud. Võrdlemisi, palju kunsti Maia ja Asteegi kultuuride elab sel päeval, ja isegi monumentaalsed pead ja muud skulptuurid iidse Olmeegi saab veel teretulnud. Kõik Toltec kirjalikud kirjed, sarnane Aztec, Mixtec ja Maya kodifitsece, on kaotatud aega või põletatud innukas Hispaania preestrid. Umbes 1150 A.D., võimas Toltec linn Tula hävitati sissetungijad tundmatu päritoluga, ja paljud Murud ja peenikesed kunstiteosed hävitati. Aztecs hoidis Toltecs kõrgel, ja oli aeg-ajalt haaratud Tula varemed, et viia läbi kivinikitused ja muud tükid, mida kasutada mujal. Lõpuks on rüüstatud alates koloniaalsest perioodist tänapäevani on varastatud hindamatud teosed müügiks mustal turul. Vaatamata sellele püsivale kultuurilisele hävitamisele, on piisavalt näiteid Toltec kunsti kohta, et nende kunstimeisterlikkust proovile jätta.
Toltec arhitektuur
Suure kultuuri, mis vahetult eelnesid Toltec Kesk-Mehhikos, oli vägev linn Teotihuacán. Pärast suure linna langust umbes 750 A.D., osalesid paljud Teotihuacanos järeltulijad Tula ja Toltec tsivilisatsiooni asutamises. Seetõttu ei ole üllatav, et Toltecs laenas tugevalt Teotihuacan arhitektuurilt. Peaväljak on ette nähtud sarnas struktuuris, ja kõige olulisem on see, et see on sama suund nagu Teotihuacán, mis on 17 ° kõrvalekalle Idas. Toltec püramiidid ja paleed olid muljetavaldavad hooned, värvikas värvitud reljeef skulptuurid, millel on fringid ja vägevad kujud hoides katused.
Toltec keraamika
Tula on leitud tuhandeid keraamikat, mõned terved, kuid enamasti katki. Mõned neist tükkidest tehti kaugel kaugetel maadel ja toodi sinna läbi kaubanduse või austusavaldus, kuid on tõendeid, et Tula oli oma keraamika tööstus. Hiljem Aztecs arvas kõrgelt oma oskusi, väites, et Toltec Artisans "õpetas savi valetama. " Toltecs toodetud Mazapan-tüüpi keraamika sisemiseks kasutamiseks ja ekspordiks: muud tüüpi avastatud Tula, sealhulgas Plumbate ja Papagayo Polychrome, olid mujal toodetud ja saabus Tula kaudu kaubanduse või austusavaldustega. Toltec Potterid toodavad erinevaid objekte, sealhulgas tükke tähelepanuväärne nägu.
Tolteegi skulptuur
Kõik Toltec kunsti ellujäänud tükid, skulptuurid ja kivinikid on kõige paremini üle elanud aja katsetuste. Hoolimata korduvast rüüst, on Tula rikas kividega säilinud kujud ja kunst.
Atalantes: võib-olla kõige tuntuim säilinud tükk Toltec kunst on neli Atalantes, või kivi kujud, mis armu ülaosas püramiid B juures Tula. Need pikad inimkujud esindavad kõrgetasemelist Toltec sõdalasi.
Chac mool: kõik seitse täielikku või osalist Chac mool stiilis kujud leiti Tula. Neid skulptuure, mis kujutavad meest, kellel on nõu, kasutati ohverduste, sealhulgas inimohvrite ohverdamiseks. Chac Mools on seotud Tlaloci kultuse.
Kergendus ja Friezes: Toltec olid suurepärased kunstnikud, kui ta tuli leevendab ja friezes. Üks suurepärane ellujäämise näide on Coatepantli või "Tula ' i" Serpentide sein ". Läbimõeldud sein, mis piiritlemine linna Püha jaoskonda, on rikkalikult kaunistatud geomeetriliste kujundustega ja nikerdatud kujutistega madude kohta, mis on inimskeletides. Teiste leevenduste ja friezide hulka kuulub osaline Frieze hoone 4 juures Tula, mis kord kujutas ette läkitusega meest, kes on riietatud tormunud madu, arvatavasti Quetzalcoatli preester.
reede, 2. oktoober 2020
Misteegi kunst
Sama piirkonna, mis oli ka saboteekidel ja olmeekidel, hilisematel asukatel misteekidel oli omapärane piltkiri, mida nad raiusid kivisse või maalisid pärgamendile.
Mehhiko keskosa tähtsaim linn oli Teotihuacan (u. 200 eKr – 750 pKr).
misteekide piltkiri.
Mehhiko keskosa tähtsaim linn oli Teotihuacan (u. 200 eKr – 750 pKr).
misteekide piltkiri.
neljapäev, 1. oktoober 2020
Saboteegi kunst
Sapoteekide kultuur levis u. 500-1000 olmeekide asualal (kujunes olmeekide pärandile toetudes).
Sapoteegid on endast järele jätnud arvukalt keraamilisi skulptuure, mis kujutavad üldistavalt, aga väga ilmekalt inimesi ja loomi. Samal alal elasd hiljem misteegid.
Sapoteegid on endast järele jätnud arvukalt keraamilisi skulptuure, mis kujutavad üldistavalt, aga väga ilmekalt inimesi ja loomi. Samal alal elasd hiljem misteegid.
kolmapäev, 30. september 2020
Olmeegi kunst
Nad olid Kesk-Ameerika vanima kõrgkultuuri loojateks.
Asukoht: Mehhiko lahe lõunakaldal
Juba 1. aastatuhandel eKr ehitasid järskude treppidega astmikpüramiide, mille tipus paiknes tempel, paleesid ja väljakuid.
Olmeekide ehitised said eeskujuks hilisematele Vana-Mehhiko kultuuridele.
Olmeekide kuulsaimad kunstiteosed on hiiglaslikud kuni 3 m kõrgused süngeilmelised basaldist inimpead. Nägude lopsakad ja üldistatud vormid on meisterlikult välja raiutud.
Olmeegid pärandasid oma ligi pooleteist tuhande aasta vanuse kultuuri teistele Kesk-Ameerika rahvastele, nii itta kui läände.
Olmeekide massiivsed
kivipead
Asukoht: Mehhiko lahe lõunakaldal
Juba 1. aastatuhandel eKr ehitasid järskude treppidega astmikpüramiide, mille tipus paiknes tempel, paleesid ja väljakuid.
Olmeekide ehitised said eeskujuks hilisematele Vana-Mehhiko kultuuridele.
Olmeekide kuulsaimad kunstiteosed on hiiglaslikud kuni 3 m kõrgused süngeilmelised basaldist inimpead. Nägude lopsakad ja üldistatud vormid on meisterlikult välja raiutud.
Olmeegid pärandasid oma ligi pooleteist tuhande aasta vanuse kultuuri teistele Kesk-Ameerika rahvastele, nii itta kui läände.
Olmeekide massiivsed
kivipead
teisipäev, 29. september 2020
Lõuna-Ameerika kunst
Ameerika varajane kunst
Lõuna-Ameerika
Paracase kultuur ( ~700 ema.-100 maj). Hästi on säilinud väga värvikad tekstiilid (ilmselt on see korduvate mustritega dekoor piltkiri. Mitmevärviline keraamika.
Peruu lõunaosas asuvate geoglüüfide lähistel asuvatel rituaalküngastel tehtud väljakaevamised viitavad, et Paracase kultuur lõi lihtsamaid maajooniseid sajandeid enne Nazca kultuuri. Avastuse teinud arheoloogide rühm oletab, et jooniste rajamise taga oli vajadus rändureid pööripäevadel toimuvate laatade ja suurpidustuste suunas juhatada.
Peruu lõunaosas asuvate geoglüüfide lähistel asuvatel rituaalküngastel tehtud väljakaevamised viitavad, et Paracase kultuur lõi lihtsamaid maajooniseid sajandeid enne Nazca kultuuri. Avastuse teinud arheoloogide rühm oletab, et jooniste rajamise taga oli vajadus rändureid pööripäevadel toimuvate laatade ja suurpidustuste suunas juhatada.
Paracase geolüüfid |
Nazca kultuur ( 100 – 700 maj). Gigantsete mõõtmetega kõrbejoonised. Palpa ja Ingeni jõe vahel Lõuna-Peruus jooned (loomad). Kivid maast ära korjatud. See on maailma suurim kunstiteos, joonistega kaetud sadu ruutkilomeetreid suur ala. Nagu tempel. Keraamika mitmevärviine, skulpturaalne – peetakse Kolumbuse eelse Ameerika kauneimaks.
Mochica (Moche) kultuur ( 300 – 800 maj) on Peruu Kolumbuse-eelsete tsivilisatsioonide seas üks vanemaid. Tema tuumikala asus põhjarannikul Moche jõe orus. Tegemist oli arenenud klassiühiskonnaga, mis jagunes ülikkonnaks, maaharijateks ja orjadeks. Rikkalik inimkujuline keraamika. Eriti tuntud on keraamika, milles avalduvad mütoloogilised ja sotsiaalsed süžeed ja neid peetakse kogu Peruu tsivilisatsiooniloo jooksul selle kunstiala tipuks.
Päikesepüramiidid . Terrakota (näit.mehe pea kujulised anumad), värvid punane, must, valge - see skulptuurne keraamika kõige silmapaistvam muistses Ameerikas. Linnukujulised kuldanumad.
Päikesepüramiidid . Terrakota (näit.mehe pea kujulised anumad), värvid punane, must, valge - see skulptuurne keraamika kõige silmapaistvam muistses Ameerikas. Linnukujulised kuldanumad.
Alpaka villast gobelään Lombardi muuseumis |
Tiahuanaco ( 50 ema. - 1100 maj). Pronksist esemed kõrge kvaliteediga. Keraamika. Trükitud tihedad ja paksud villased kangad. Eriti iseloomulik on sauadega jumalus keskmise horisondi (800-1100 pKr) religioonides, kõigepealt Tiahuanaco kultuuris Altiplano kiltmaal Lõuna-Peruus, kus ta kannab nime Wiracocha.
Chimù kultuur (11.saj – 15.saj maj) - Mochica kultuuri järgija. Peruu kullast maskid, anumad, ehted. Vana Ameerika kõige arenenum vase- ja pronksitöötlus. Geomeetrilisuseni stiliseeritud loomafiguuridega ja sakiliste ornamentidega kangad. Inkad vallutasid Chimù riigi 1470.a.
Inkad ( 13.saj.-1532) Varased Inka kultuurid 1000-1438, Inka riik 1438 – 1532 (Konkista 1532-1542) Tugev ja tsentraliseeritud riik. Rangelt määratletud reeglitepärane elukorraldus ja riikikud omandisuhted. Kuulus astanguline kaljulinn Machu Pichu.
Vaikse ookeani rannikul 3000 km Lõuna-Andide orus. Maaviljelus.
Chequitanta – Kesk-Peruus – templi jäänused (kiviseinad ) 2000-1800 ema. Vanim Ameerikas
Chavin de Huantari – 3000? m h, Andides – palvetamiskoht kunstistiil. 73 m lai ja 14 m h kuubikujuline ehitis. EI ole aknaid. 3 väravat ja teed (treppi) korruseid ühendamas. Välisseinas reljeefid. Peaehituses 4,5 m monoliit – reljeef mehest kaslase näo ja hammastega (kihvad), mao jooned (silmad, hambad, huuled). Erinev olmeekidest.
Mitmetähenduslikkus (madu – juuksed). Pea eraldamine, kahel profiilil üks suu, agressiivne, nelinurksus (shang?). Honduurase kivipotid veel enam hiinapärased.
Kangakudumine – Peruus puuvillased vaibad. Kangaspuud 1500 ema. –hauast leitud vaibad – tehniline osavus! Kujutati inimesi, loomi, kalasid, koletisi, tantsijaid jne.
esmaspäev, 28. september 2020
Austraalia Aborigeenide kunst
Austraalia aborigeenide kunst on Austraalia põliselanike loodud kunst. Aborigeenide kunst sai alguse umbes 30 000–40 000 aastat tagasi.
See hõlmab erinevatel viisidel kujutatud kunsti, näiteks lehtedele tehtud joonistused, puidunikerdused, skulptuurid, tseremoniaalne riietus ja liivamaalid. Aborigeenide kunst on lähedalt seotud usuliste tseremooniate ja rituaalidega. See on oluline osa maailma vanimast püsivast kultuuritraditsioonist, mis põhineb tootemitel ja unenägude ajal. Kõikidel joonistused või maalide põhinevad mõnel lool. Oluline koht aborigeenide kunstis on sümbolitel, mis olid hõimude vahel erinevad.
reede, 25. september 2020
Okeaania kunst
Ajalooliselt päritolult on Okeaania kunst heterogeenne, kuna piirkonna põlisrahvad moodustusid kahe rahvarühma sisserännete tagajärjel. Tavapäraselt jaotatakse piirkond neljaks: Polüneesia, Mikroneesia, Australaasia ja Melaneesia. Neist esimese kahe tänapäevased kultuurid põlvnevad umbes 1600–500 eKr Polüneesiat, Mikroneesiat ja osalt ka Melaneesiat hõlmanud Lapita kultuurist, kaks viimast aga põlvnevad esimesest piirkonna asustanud inimeste lainest. Hiljem on kogu piirkonda mõjutanud Lääne kolonisatsioon. 20.–21. sajandil on Okeaania kohalik kunstitraditsioon taas tunnustust pälvinud.
Piirkondade ja kultuuride vahel varieerub Okeaania kunst suurel määral. Traditsiooniliste teemade seas on levinud viljakus ja üleloomulikud jõud. Kunstiliike nagu maskid kasutati usulistes tseremooniates ja ühiskondlikes rituaalides. Levinud on ka petroglüüfid, tätoveeringud, maalingud, puunikerdus, kiviraid ja tekstiilikunst. Tänapäevane Okeaania kunst seob traditsioonilised stiilid, sümbolid ja materjalid tänapäevaste vormide mitmekesisusega, milles põimuvad keerukad geograafilised, kultuurilised ja ajaloolised vastasmõjud.
Moanoid Rano Ranakus, Lihavõttesaarel ehk Rapanuil.
Lihavõttesaare kivikujudel on maa all ka keha ja jalad. Järelikult on nad täismahus kiviskulptuurid.
neljapäev, 24. september 2020
Aafrika kunst
Aafrika kunst on väga vana. On leitud keraamilist plastikat, mis on loodud e.m.a. Lääne-Aafrikas (Nigeeria, Kongo, Kamerun) on kõige enam levinud kunst meie mõistes. Ida-Aafrikas on visuaalse kunsti üks takistaja olnud islami usu levik.
Aafrika kunsti euroopalikus mõttes hakati pidama kunstiks alles käesoleva sajandi alguses. Seda kunsti on vähe uuritud. Aafrika kunstist on saanud inspiratsiooni Giacometti, Max Ernst ja Picasso.
Aafrika kunsti euroopalikus mõttes hakati pidama kunstiks alles käesoleva sajandi alguses. Seda kunsti on vähe uuritud. Aafrika kunstist on saanud inspiratsiooni Giacometti, Max Ernst ja Picasso.
Aafrika kunstiliigid
Põhiliselt võime leida skulptuure, mis on valmistatud ühevärvilisest tumedast puidust. Sellest on tehtud vabaskulptuure, maske, tarbekunsti. Vahel on raske eristada, on kunstiteos mõeldud tarbeesemena või skulptuurina. Piir vabaskulptuuri ja tarbekunsti vahel on Aafrikas ebamäärasem kui kuskil mujal. Vabaskulptuuris valitseb üksikfiguuride ülekaal. Kujutatud on seisvas või istuvas poosis figuure. Proportsioonides on iseloomustavaks suur pea ja lühikesed jalad. Tihti on kujutatud esivanemaid, võlufiguure, jumalaid ja ajaloolisi isikuid. Aafriklaste kui loodusrahva kunst on vahetu, vaba ja julge. On tunda otsest kontakti puutumata loodusega.
Pronksplastikat iseloomustab kõrge valutehnika. Seda leidub Kesk- ja Lääne-Sudaanis ning Zimbabwes. Aafrikas leidub ka kaljujoonistusi. Peamiselt kujutavad need mitmesuguseid jahistseene ning on mütoloogilise sisuga.
Võime mainida kunstiteostena: pealikuiste Kongost, pronksreljeef Beninist (Nigeeria), pronkspea Beninist (Nigeeria) umbes aastatest 1500–1550.
Pronksplastikat iseloomustab kõrge valutehnika. Seda leidub Kesk- ja Lääne-Sudaanis ning Zimbabwes. Aafrikas leidub ka kaljujoonistusi. Peamiselt kujutavad need mitmesuguseid jahistseene ning on mütoloogilise sisuga.
Võime mainida kunstiteostena: pealikuiste Kongost, pronksreljeef Beninist (Nigeeria), pronkspea Beninist (Nigeeria) umbes aastatest 1500–1550.
kolmapäev, 23. september 2020
Araabia kunst
Araabia kunst ja arhitektuur, iidne Araabia kunst ja arhitektuur.
Suur-Araabia subkontinendi pre-Islāmic ajalugu on peamiselt rändrahvaga. 20. sajandi teisel poolel leiti, et nende kunsti ja arhitektuuri jäljed on leitud ainult lõunapoolsetes Lõuna-ja merekaubanduskeskustes, mis seisavad silmitsi Araabia merega. Enamasti kuuluvad need saidid riigi piirialadele, mis on tuntud kuni 1990 Jeemeni (Aden). Iidsetel aegadel sõlmis nende provintside jõukus oma sadamalinnade ja karavani marsruutidega täielikult kaubandusele. Kaubad Aafrikast, Indiast ja Pärsia lahest koos viirukit ' i ja mürri ' ga (mille jaoks Araabia oli kuulus), viidi läbi Põhja-Egiptuse ja Vahemere piirkonda, rikkus suuresti linnu ja hõimusid, mille territooriumi nad möödusid. Mitmete kuningriikide ajalugu, millesse Araabia oli jaotatud – saba ʾ (Sheba), Qatabān, Ḥimyar jt – on nüüd teada ja nende linnad, mida arheoloogidele pika kättesaamatuks ei ole, uuritakse süstemaatiliselt.
Ei ole üllatav, et stiili ja iseloomu nii arhitektuuri ja skulptuur viitavad keeruline sünteesi mõjutusi, esiteks Egiptus või Mesopotamia ja hiljem klassikalise kultuuri Vahemere. Avalikes hoonetes — peamiselt templites pühendatud Araabia Pantheon – on pikaajaline traditsioon peen Ashlar müüritise (heidetud või ruudus kivi) ja skulptureeritud ornament. Skulptuur esindab ka silmatorkav valik nikerdatud memoriaali stelae ja eraldiseisev votive kujud, sageli nikerdatud alabaster. Need on märkimisväärsed nende töötlemata, kuid eristava portreisaadi või sümboolika poolest. Skulptureeritud friezes, mõned Araabia motiivid on äratuntav – näiteks, vaheldumisi bucrania (Ox pead kaunistatud lindid või garlands) ja IBEX (metskitse) pead.
Suur-Araabia subkontinendi pre-Islāmic ajalugu on peamiselt rändrahvaga. 20. sajandi teisel poolel leiti, et nende kunsti ja arhitektuuri jäljed on leitud ainult lõunapoolsetes Lõuna-ja merekaubanduskeskustes, mis seisavad silmitsi Araabia merega. Enamasti kuuluvad need saidid riigi piirialadele, mis on tuntud kuni 1990 Jeemeni (Aden). Iidsetel aegadel sõlmis nende provintside jõukus oma sadamalinnade ja karavani marsruutidega täielikult kaubandusele. Kaubad Aafrikast, Indiast ja Pärsia lahest koos viirukit ' i ja mürri ' ga (mille jaoks Araabia oli kuulus), viidi läbi Põhja-Egiptuse ja Vahemere piirkonda, rikkus suuresti linnu ja hõimusid, mille territooriumi nad möödusid. Mitmete kuningriikide ajalugu, millesse Araabia oli jaotatud – saba ʾ (Sheba), Qatabān, Ḥimyar jt – on nüüd teada ja nende linnad, mida arheoloogidele pika kättesaamatuks ei ole, uuritakse süstemaatiliselt.
Ei ole üllatav, et stiili ja iseloomu nii arhitektuuri ja skulptuur viitavad keeruline sünteesi mõjutusi, esiteks Egiptus või Mesopotamia ja hiljem klassikalise kultuuri Vahemere. Avalikes hoonetes — peamiselt templites pühendatud Araabia Pantheon – on pikaajaline traditsioon peen Ashlar müüritise (heidetud või ruudus kivi) ja skulptureeritud ornament. Skulptuur esindab ka silmatorkav valik nikerdatud memoriaali stelae ja eraldiseisev votive kujud, sageli nikerdatud alabaster. Need on märkimisväärsed nende töötlemata, kuid eristava portreisaadi või sümboolika poolest. Skulptureeritud friezes, mõned Araabia motiivid on äratuntav – näiteks, vaheldumisi bucrania (Ox pead kaunistatud lindid või garlands) ja IBEX (metskitse) pead.
Tellimine:
Postitused (Atom)
-
Muusika astmed ei ole noodid. Astmete redel algab 1. astmest ja lõppeb 8. astmega. Kõikide helistike heliredel algab 1. astmest. Astmetel...
-
EESTI RAHVAKALENDRI PÜHAD: JAANUAR Talvine kalapüük Mootse talus . ERA, Foto 17846. Kolmekuningapäev (6. I) Nuudipäev (7. I)...