Otsing sellest blogist

UUS!!!

Raku jagunemine: Mitoos

Rakutsükkel Mõned rakud meie kehas ei ole jagunemisvõimelised nagu näiteks mõned närvirakud ja punased vererakud. Enamus rakkudest aga kasva...

neljapäev, 5. august 2021

Firma näide

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.




















































kolmapäev, 4. august 2021

Kasumi plaan

Muu müügikulu hulka kuuluvad näiteks marketingi ehk turunduskulud ja investeeringud. Sidekulud on näiteks faksi või telefonikulud. 
Reklaami kuludeks on näiteks oma kaupluse välireklaam.
Majanduskulud, remont, kantseleikulud, väikevahendid on konkreetse kaupluse ärikulud. 
Lootusetu debiitor on see kes jätab oma arved saatmata ehk laekumata.
 Esinduskulu: Slaiaeeriala umbes 1%

esmaspäev, 2. august 2021

Riietumisnormid

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.

NB! Tegemist on isikliku arvamusega ning see ei pruugi ühtida teiste arvamustega ja/või absoluutse tõega
Kas te olete kunagi mõelnud, kust tulevad need praegused riietumisnormid? Kas te olete kunagi mõelnud, miks ühele soole (bioloogilises mõttes, mõnel juhul ka sotsioloogilises mõttes) on lubatud kõik riideesemed ja teisele mitte? Kas te julgeksite piire ületada ja norme muuta? Kas see on üldse vajalik või kas te tahaksite seda?
Kui te leiate, et praegused riietumisnormid on jamad ja neid tuleks muuta, siis te olete õiges kohas. Mina arvan ka samamoodi. Ma leian, et praegused riietumisnormid lähevad vastuollu nii bioloogia kui kaudselt ka inimeste enesemääramisõigusega.
Ajalugu Lühidalt: [pikemalt tuleb hiljem eraldi postitustena (peatükkide kaupa)]
Inimesed, sõltumata soost, on sajandeid kandnud ühesuguseid riideid. Esimesed riiete erinevused tekkisid sellest, mis materjale sai kasutada riiete tegemisel. Vanaajal hakati vahet tegema rikaste ja vaeste ning meeste ja naiste riietusel. Kuid vahe polnud nii suur kui see on tänapäeval. Keskajal tekkis Euroopas sellele veel juurde seisuste riietuslik vahe. Väljaspool Euroopat olid riietumisnormid üldiselt sarnased eelmiste aegade omadega. Erandiks olid moslemimaad. Keset 14.-sajandit muutusid Euroopa riietumisnormid ja riided täiesti erinevateks muu maailma riietest ja normidest. Edaspidi muutusid normid iga sajand natukene. 18. sajandil, seoses koloniseerimisega, said Euroopa riietumisnormid maailmas valdavaks (Eranditeks islamimaad ning mõned paigad aasias, aafrikas ja okeaanias). Muuhulgas Euroopa riietumisnormid muutusid ka 18. sajandil, seoses elektri kasutamise alguse, prantsuse revolutsiooni, tööstusrevolutsiooni ja Ameerika Ühendriikide iseseisvumisega. Kujunesid välja ranged traditsioonilised soopõhised riietumisnormid (meestel püksid, naistel seelik ja kleit), mis püsisid kuni esimese maailmasõjani muutumatutena [Naiste kleidid, India puuvill, eriti trükitud chintzes, imporditi Euroopasse suurtes numbrites, ja lõpus perioodi lihtne valged moslemite kleidid olid moes.]. 20. sajandil, seoses maailmasõdadega, said naised palju õigusi juurde ning seoses maailmasõdadega tekkis neil ka õigus kanda pükse. Ka said nad õiguse käia tööl ning neid tunnustati inimestena. Meestel samas ei juhtunud midagi, ainult riided muutusid kvaliteetsemaks. 20. sajandi lõpus ja ka 21. sajandil [21. sajandi algus kuni aastani 2020] on tekkinud meeste poolne liikumine, et saada ka õigus kanda seelikuid ja kleite. Seda saaks põhjendada riiete võrdsusega ja meeste bioloogiaga.
Bioloogiliselt:
Bioloogiliselt peaksid riided olema sellised, et naiste suguelunditel olek soe ja meeste suguelundid oleksid paar kraadi kehatemperatuurist jahedamad. Seega arvestades bioloogiat sobiksid naistele kõige paremini püksid ja meestele seelikud ning kleidid.
Tänapäev:
Nagu ma juba rääkisin, siis tänapäeval on läänemaailmas tekkinud meeste poolne liikumine, et saada ka õigus kanda seelikuid ja kleite. Seda saaks põhjendada riiete võrdsusega ja meeste bioloogiaga. Samas paljud mehed ja ka naised on sellele ideele vastu ning seetõttu on tekkinud ka vastuliikumine, mis jätaks kõik selliseks nagu nad on praegu (mis paraku pole võimalik, kõik on alati muutumises).
On ka selliseid liikumisi, mis tahaksid kehtestada maailmasõdadeeelsed ranged riietumisnormid ning muidugi ka selliseid, mis ei taha üldse mingeid riietumisnorme (nii-öelda, kui kasutada majanduse terminoloogiat, laissez-faire [prantsuse keeles: lase minna].

reede, 30. juuli 2021

Archimboldo stiil

 Archimboldo:
Põhiline:
Giuseppe Arcimboldo Arcimboldo oli itaalia manneristist maalikunstnik, kes oli tuntud oma erakordsete ja kohati koledate inimportreede poolest. Tema ainulaadne kollaažistiil, mis kehastab tõelist sürreaalset vaimukust, koosneb puu- ja köögiviljadest, loomadest, raamatutest ja muudest esemetest. Ehkki teda peeti ekstsentriksiks (või halvimal juhul hullumeelseks) ja kuigi tema kuulsamaid teoseid lükati mõnikord vaid uudishimu tõttu tagasi, olid Arcimboldo maalid tegelikult keerulised kompositsioonid, rikas nii paradoksi kui allegooria poolest. Arvatakse, et tema maalide peensused võisid laiema avalikkuse ees kaduda, kuid Habsburgi keisrid (kelle heaks ta töötas üle 25 aasta) olid Arcimboldo tööga nii rahul, et Rudolph II tegi temast 1592. aastal pärast krahv Palatine'i ta oli tagasi Milanosse. Tema maalid on nimetatud sürrealismi eelkäijateks ning Salvador Dalí ja teised liikumise liikmed hindasid seda kõrgelt. Saavutused Manneristliku stiili kõige radikaalsema ja ekstravagantsema eksponendina on Arcimboldo kunstiteos tähelepanuväärne selle poolest, kuidas ta surus inimkonna ja loodusmaailma paralleeli teema uutesse piiridesse. Tema portreesid, mis on tehtud kompositsioonist taimestiku ja / või loomastikuga, on samal ajal võrreldud sümboolsete piltmõistatustega. Arcimboldo austas oma talenti silma peal trikkide mängimisel läbi fantastiliste - näiteks hobusele kinnitatava kolme peaga draakonikostüümi - ja allegooriliste joonistuste - joonistades selliseid teemasid nagu "grammatika", "geomeetria", "astroloogia". " muusika "ja" retoorika "- lavastuslike rõivaste kujundused. Pööratava pildi idee, mida hiljem tuntakse kui "Arcimboldo palindroomi", nägi, et sama pilt saab ümberpööratud korral teistsuguse tähenduse (tavaline palindroom on sõna, mis loeb sama ees ja tagasi). Ühe nurga alt vaadates on meil natüürmort; 180 kraadi pööramisel avastame tüüpilise Arcimboldo komposiitpea. Vaatamata piltmõistatuste moodile kujutas "Arcimboldo palindroom" midagi pigem piltlikku metamorfoosi ja seda võib lugeda "eliitmaagia" kunstiliseks ekvivalendiks, mida propageerisid tema õukolleegid - alkeemikud. Ajaloolased on spekuleerinud võimalike eellaste (näiteks keraamik Francesco Urbini) üle Arcimboldo ainulaadse stiili, nn teste komposiit ("komposiitpea") maalimiseks. See, mida Arcimboldo ainulaadsetes kompositsioonilistes rukkirääkides nii ühemõtteliselt näeb, on aga tema tugev kaldumine manneristliku stiili kujutlusvõimelisemate ja väljamõeldud elementide poole. Ehkki tema portreed olid tõeliselt omapärased (ja seega mitte kõigi maitsele), rõõmustasid progressiivsed Habsburgid leidlikke kunstilisi tõlgendusi ja oli hästi teada, et keiserlik kohus tervitas haritlasi ja avangardiste.
Ehkki ta jäi truuks oma allkirjastatavale komposiittehnikale, võis tema hilisemal perioodil tehtud portreesid teostada botaaniku teaduslike teadmistega valminud miniaturisti oskustega. Tema küpsed portreed olid võlgade ees kollaažile, pakkudes rohkem nende taimestiku ühendatud detaili peenet täpsust.
Giuseppe Arcimboldo elulugu

Detail <i> Raamatukoguhoidja </i> (umbes 1570) autor Arcimboldo
Puuviljadest, köögiviljadest ja lilledest koosnevad Arcimboldo portreed on endiselt uskumatult populaarsed mitu sajandit pärast nende loomist. Vähemtuntud on aga tema teised portreed, mis koosnevad lihast, kalast ja isegi elututest esemetest. Oma intrigeerivas ja peaaegu sürrealistlikus raamatus koosnenud teoses The Librarian (1566) arvatakse, et kunstnik lõbustas end jõuka, kuid aruka eliidi liikmetega, kes koguksid kirjandust kui staatuse sümbolit, kuid olid täiesti ei suuda nende sisu lugeda.

Loe täielikku elulugu
Loe kunstipärandit
Giuseppe Arcimboldo oluline kunst

Maximilian II, tema naine ja kolm last (1563)
Maximilian II, tema naine ja kolm last (1563)
Vahetult pärast tema nimetamist Habsburgi kohtusse maalis Arcimboldo eranditult (selles osas, et teema ja stiil vastas kõigile kuninglike portreedega seotud tavapärastele tavadele) Maximilian II, tema naine ja kolm last. Maximilian II on aga tema loomingus oluline teos, sest see illustreerib kunstniku täieliku manneristliku stiili poole liikumise vahefaasi, mis sai vapustavaks viljelemiseks alles aasta hiljem, kui ta alustas oma kuulsaid Four Seasons-i portreesid. Neli aastaaega näitasid tõepoolest nutikust ja leidlikkust, mille osas Arcimboldo on palju paremini tuntud. Tema ainulaadse stiili arengut on siiski endiselt raske jälgida, kuna Arcimboldo "tavapärasest" teosest on nii palju kadunud. Sellegipoolest on selge, et puuviljade, köögiviljade, loomade ja taimede tarvitamine viitab tema nooruslikele loodusuuringutele. Samuti võiks kunstniku eelnimetatud vitraažiteostes leida "Arcimboldesque" montaažikvaliteeti (millest jääb väheks).


Neli aastaaega (1563–73)
Neli aastaaega (1563–73)
Neli aastaaega on neljast maalist koosnev sari, mille kohta Arcimboldo on endiselt ehk kõige tuntum. Sarja võib pidada manneristliku tunnuse kehastajaks, mis rõhutab inimkonna ja looduse tihedat suhet. Iga portree tähistab ühte aastaaega ja koosneb objektidest, mis iseloomustavad seda konkreetset aastaaega. Kevad on naeratav noor naine, kelle nägu koosneb roosast ja valgest õitest nahast, millel on liiliapunga nina ja tulbi kõrv. Tema juuksed koosnevad värvilistest lilledest, kleit aga rohelistest taimedest ja valgest lillelisest. Suvi koosneb hooajalistest puu- ja köögiviljadest, mille erksad värvid eristuvad tumedal taustal, suve naeratav nägu rahustab vaatajat päikesepaisteperioodi sooja heatahtlikkusega. Sügis näitab meest, kelle keha on purustatud tünn ja kelle nägu koosneb pirnist (ninast), õunast (põske), granaatõunast (lõug) ja seenest (kõrvast), kõik küpsed lõhkemiseks. Sügis demonstreerib aastaaegade viljakust ja oma väljaulatuvas keeles kunstniku ootust nende valminud viljade suhtes. Talv on õlgmatti mähitud vanamees. Ta koosneb vanusest puutüvest, mille küljes on murdunud oksa tükid ja kriimustatud koor, ja suu jaoks paistes seen. Ehkki nelja aastaaja originaalsarjadest jäävad ellu ainult talv ja suvi, meeldis Arcimboldo patroon, keiser Maximilian II neile nii väga, et ta tellis 1573. aastal teise komplekti kingitusena Saksi valijaskonnale Augustusele (see on teine komplekt, mis jääb puutumatuks). Oma tunnustuse täiendava väljendusena osales keiser Arcimboldo lavastatud 1571. aasta festivalil, kus ta koos teiste oma õukonna liikmetega riietus aastaaegade elementideks. Lisaks vastavad Arcimboldo hilisemas seerias Neli elementi (1566) neli portree - õhk, tuli, maa ja vesi - vastavalt kevad, suvi, sügis ja talv. Kahe seeria üldine efekt viitab sellele, et Püha Rooma keiser Maximilian II (kes tellis mõlemad maalikomplektid) mõjutab kõike maa peal oma kõige ürgjõududeni. Kombineerides esemeid ja olendeid nägudeks, muudab Arcimboldo kaose harmooniaks, mida võiks pidada ka imperaatori pühade jõudude peegelduseks. Nagu kinnitab kunstiajaloolane Thomas DaCosta Kaufmann: maalid pidid olema humoorikad, kuid "huumor lahendab ennast tõsisel viisil", arvatavasti kommentaarina valitseja majesteetlikkusele.
Raamatukoguhoidja (1566) Raamatukoguhoidja (1566) Ehkki Arcimboldo on kõige paremini tuntud oma lilledest, köögiviljadest ja puuviljadest koosnevate portreede poolest, tegi kunstnik ka mitmeid portreesid, mis on valmistatud teistest lapsehoidja jaoks olulistest kokkupandud objektidest. Näiteks kelner (1574) kujutab savinõudest koosnevat serverit, samas kui see portree The Librarian koosneb raamatukogudega seotud objektidest. Nende hulka kuuluvad raamatud (keha, pea ja juuksed), õpperuumi kardinad (rõivad) ja looma-saba tolmukarvad (habe). Võib-olla on selle teema olemuse tõttu figuuri üldmulje võrreldes varasemate portreedega üsna hajutatud. Raamatute kõvad servad rikuvad portree üldmulje ja muudavad objekti robotiliseks. Võimalik, et see inimlikkuse puudumine on selle portreega seotud poleemikat soodustav tegur, mis tuleneb ettepanekust, et Arcimboldo kavatses selle portree teadlaste ja jõuka eliidi pilkamiseks. Kuna raamatud olid saadaval ainult väga rikastele, kogusid paljud omanikud neid olekusümbolitena, kuid ei suutnud oma kogude sisu lugeda. Selle portree teema koosneb raamatutest, kuid ei lisa lauale täiendavat panust ega isiklikke omadusi. Erinevalt Arcimboldo portreeist Jurist samal aastal pole portree teemat tuvastatud. See võib viidata ka sellele, et Arcimboldo pidas silmas gruppi või klassi inimesi, mitte üksikuid.
Elulugu:
Giuseppe Arcimboldo elulugu Lapsepõlv Arcimboldo perekonna sugupuu dokumenteeris tema sõber, Milanese kunstikriitik ja reisikirjutaja Paolo Morigia. Tema kontolt teame, et Giuseppe Arcimboldo oli pärit üllasest taustast. Tema suur onu oli töötanud Milano peapiiskopi ametikohal ning tema mõjutamise tulemusel oleks noor Giuseppe tõenäoliselt juba noorest ajast pärit kunstnike, teadlaste ja kirjanikega tutvunud. Tema isa Biagio Arcimboldo oli ise vähem tuntud maalikunstnik (fabbrica), kes töötas Milanos Duomo (katedraal). Ehkki tema kasvatuse täpsed üksikasjad jäävad napiks, on mõistlik arvata, et isa mõjul oleks Giuseppe juba noore poisina maalima asutud ning et ta oleks oma oskusi ja annet arendanud juba varases nooruses. Haridus ja varane koolitus (Giuseppe Arcimboldo isa) <i> Biago Arcimboldo </i> autor Bernardino Luini (16. <sup> th </sup> sajand). Arcimboldo on õppinud vitraažide kujundamisel ja fresko maalimisel, valmistades töid kohalikes katedraalides alates 21. eluaastast. Tema karjäär astus otsustava sammu edasi aastal 1549, kui ta sai ülesande kujundada Duomo vitraažaknad. Järgnesid muud märkuse võtmise võimalused. Aastal 1551 maalis Arcimboldo tulevase keisri Ferdinand I vapid; 1556. aastal maalis ta Monza katedraali jaoks freskod; ja 1558. aastal joonistas ta koomiksi Neitsi vaipade uinumise järele, mis jääb Lombardi Como katedraalis eksponeerima tänapäevani. , mille jaoks Arcimboldo tegi ettevalmistava joonise (või koomiksi). Need pilkupüüdvad komisjonid, mis lisati kunstniku tähelepanuväärsetele loodusuuringutele, kinnitasid tema kasvavat mainet. Morigia kirjutas: "See on haruldaste annetega maalikunstnik, kes on tõestanud oma väärtust nii kunstniku kui ka veidra maalijana mitte ainult oma kodumaal, vaid ka välismaal. Talle on antud kõrgeim kiitus, öeldes: kuulsus on jõudnud keisri kohtusse Saksamaal. " "Keisri kohus" viitas Habsburgi kohtule Viinis (ja hiljem ka Prahas), kuhu Arcimboldo kutsuti 1562. aastal Ferdinand I kohtuportreeks. Arvestades, et Milani äsja ametisse nimetatud peapiiskop nõudis linna usunditest traditsioonilisemat visuaalset keelt. kunstnike, jõudis Viini kolimine sobival hetkel sellisele mittekonformistlikule nagu Arcimboldo. Kunstnik oli leidnud kodu ja veedab lõpuks üle 25 aasta Habsburgide teenistuses: Ferdinand I-le, tema pojale, Maximillian II-le (valitses 1564-1576) ja Ferdinandi pojapojale Rudolf II-le (valitses 1576-1612).
Küps periood Arcimboldo loodusõppe näide Ehkki tema kõige kuulsamad teosed vaidlustasid paljud tolleaegsed õigeusu, jõudis Arcimboldo Habsburgi kohtusse kõigi kvalifitseeritud renessanssmeistri kuttidega. Habsburgi kohus viljeles aga progressiivset mõtlemist ja Arcimboldo - kes töötas astronoomide, botaanikute, zooloogide, arstide ja alkeemikute (keda muidu tuntakse kui "eliitmaagia" praktikuid) kõrval - paljastas kohtu pakutud loomingulisi vabadusi, et nägi end juhtiva kunsti ja teaduse keskusena Euroopas. Ta õigesti õitses nii portreemaalija kui ka dekoraatori, kostüümikunstniku ja lahedalt temaatiliste kuulide korraldaja / planeerijana (kelle juures ta võis ka maalida külaliste portreesid). Nagu Morigia kirjutas: "See üllas ja inspireeritud mees moodustas suure hulga haruldasi ja õrnaid kunstiteoseid, mis tekitasid kõigis nende kogudustes viibinud kuulsate aadlike seas märkimisväärset hämmastust, ning tema isand ja peremees olid temaga väga rahul". Arcimboldole maksti seega "tema teenete eest väärilist head palka", mis viis "täisväärtusliku" ja "austatud" eluni. Viini Kunstkammeri muuseum, mille kollektsioon põhineb Habsburgi keisrite, eriti Rudolf II kogudel. Lisaks lõi kohtukultuur viljaka keskkonna, kus Arcimboldo anded said areneda. Ta avaldas keisritele märkimisväärset mõju, nii kunstiliselt kui ka isiklikult. Ta abistas näiteks Ferdinand I uudishimukappide laiendamisel, kus hoiti mitmesuguseid eksootilisi taimeliike, loomi, esemeid ja kunstiteoseid (koos järeltulijate kogudega moodustasid need kapid Viini muuseumi Kunstkammer tuuma). Habsburgis viibides absorbeeris Arcimboldo ka maalikunstnike, sealhulgas Boschi, Bruegheli, Cranachi, Grieni ja Altdorferi kunstiteoste mõju. Hiline periood Viimane keiser, kelle heaks Arcimboldo töötas, oli Rudolf II. Arvatakse, et see periood, mis kestis üksteist aastat, esindab tema kunstnikukarjääri tippu. See oli osaliselt tingitud Rudolfi isiklikest huvidest aianduse, botaanika, eksootiliste olendite ja objektide osas. Arcimboldo sai oma maalidel vabalt joonistada oma tähelepanekuid erakorraliste loomade ja taimede kohta, mille Euroopa keisri esindajad kogusid ja mida kohtus peeti kunsti- ja imekojas. Ta jätkas suurte tööde valmimist isegi elu lõpupoole, eriti autoportree kui neli aastaaega (1590) ja Rudolf II kui metamorfoosi jumala - Vertumnuse (1590–91) portree.
Pärast mitu korda keisri loa taotlemist lahkus Arcimboldo lõpuks Habsburgi teenistusest 1592. aastal, lahkudes Prahas kodulinna Milanosse. Rudolf II imetluse märgiks sai ta samal aastal Palatine'i krahviks ja autasustas 1500 rheini guldenit "pika, ustava ja kohusetundliku teenimise eest". Ta suri 1593. aastal 66-aastaselt. Arhivaalides nimetati põhjuseks neerukive (erinevalt tänapäevasest katkuepideemiast). Giuseppe Arcimboldo pärand Paljud Arcimboldo teosed on kahjuks kaotatud, kui Rootsi tungis Prahasse 1648. aastal kolmekümneaastase sõja ajal. Sellisena on kaasaegne pilt tema loomingust pisut puudulik. Lisaks on paljudest teadaolevatest töödest tähelepanuta jäetud, näiteks tema tavapärased portreed ja usulised maalid. Pigem paeluvad tänapäeval kunstnikke ja kriitikuid just puuviljadest, köögiviljadest, taimedest ja loomadest koosnevad portreed. Need ainulaadsed manneristlikud maalid on kajastanud isegi filmides (neile viidatakse näiteks Harry Potteri filmides), koomiksites, romaanides ja albumikaantel. 20. sajandil leidis Arcimboldo looming taaselustamist selliste sürrealistide nagu Salvador Dalí huvide tõttu, kelle jaoks Arcimboldo komposiitpildid ja allegoorilised vihjed meeldisid tohutult. Arcimboldo taaselustatud kunstimaailma tähelepanu tõmbas kõige enam kaasaegse kunsti muuseumi juhataja Alfred Barri kaasamine oma teostesse 1930. aastate näitusele Fantastiline kunst, dada, sürrealism. Sellest ajast alates on kunstiteadlased Arcimboldo ülimalt individuaalset stiili ümber hinnanud, tõstes ta 16. sajandi manneristide hulka. Veneetsia Palazzo Grassi 1987. aasta näitus "Arcimboldo efekt: näo muundumised 16. sajandist 20. sajandini" kutsus vahepeal psühholoogide ja teadlaste poolt üles optiliste illusioonide, mitme pildi ja näotuvastusega seotud teadlaste huvi tema töö vastu. Ameerika kunstnik ja filmitegija Philip Haas lõi 2009. aastal Arcimboldo sarja Four Seasons kolmemõõtmelise austusega neli suuremahulist klaaskiust skulptuuri. Haas nentis: "Arcimboldo kujutlusvõimega mängimine ja selle ümber tõlgendamine võimaldas mul muuta renessanss tänapäevaseks ja panna kaasaegne kunst juurutama kunstiajaloos."
Kunstitööd:

Maximilian II, tema naine ja kolm last“ (1563)
Maximilian II, tema naine ja kolm last Vahetult pärast tema nimetamist Habsburgi kohtusse maalis Arcimboldo eranditult (selles osas, et teema ja stiil vastas kõigile kuninglike portreedega seotud tavapärastele tavadele) Maximilian II, tema naine ja kolm last. Maximilian II on aga tema loomingus oluline teos, sest see illustreerib kunstniku täieliku manneristliku stiili poole liikumise vahefaasi, mis sai vapustavaks viljelemiseks alles aasta hiljem, kui ta alustas oma kuulsaid Four Seasons-i portreesid. Neli aastaaega näitasid tõepoolest nutikust ja leidlikkust, mille osas Arcimboldo on palju paremini tuntud. Tema ainulaadse stiili arengut on siiski endiselt raske jälgida, kuna Arcimboldo "tavapärasest" teosest on nii palju kadunud. Sellegipoolest on selge, et puuviljade, köögiviljade, loomade ja taimede tarvitamine viitab tema nooruslikele loodusuuringutele. Samuti võiks kunstniku eelnimetatud vitraažiteostes leida "Arcimboldesque" montaažikvaliteeti (millest jääb väheks).
„Neli aastaaega“ (1563-1573)

Neli aastaaega on neljast maalist koosnev sari, mille kohta Arcimboldo on endiselt ehk kõige tuntum. Sarja võib pidada manneristliku tunnuse kehastajaks, mis rõhutab inimkonna ja looduse tihedat suhet. Iga portree tähistab ühte aastaaega ja koosneb objektidest, mis iseloomustavad seda konkreetset aastaaega. Kevad on naeratav noor naine, kelle nägu koosneb roosast ja valgest õitest nahast, millel on liiliapunga nina ja tulbi kõrv. Tema juuksed koosnevad värvilistest lilledest, kleit aga rohelistest taimedest ja valgest lillelisest. Suvi koosneb hooajalistest puu- ja köögiviljadest, mille erksad värvid eristuvad tumedal taustal, suve naeratav nägu rahustab vaatajat päikesepaisteperioodi sooja heatahtlikkusega. Sügis näitab meest, kelle keha on purustatud tünn ja kelle nägu koosneb pirnist (ninast), õunast (põske), granaatõunast (lõug) ja seenest (kõrvast), kõik küpsed lõhkemiseks. Sügis demonstreerib aastaaegade viljakust ja oma väljaulatuvas keeles kunstniku ootust nende valminud viljade suhtes. Talv on õlgmatti mähitud vanamees. Ta koosneb vanusest puutüvest, mille küljes on murdunud oksa tükid ja kriimustatud koor, ja suu jaoks paistes seen. Ehkki nelja aastaaja originaalsarjadest jäävad ellu ainult talv ja suvi, meeldis Arcimboldo patroon, keiser Maximilian II neile nii väga, et ta tellis 1573. aastal teise komplekti kingitusena Saksi valijaskonnale Augustusele (see on teine komplekt, mis jääb puutumatuks). Oma tunnustuse täiendava väljendusena osales keiser Arcimboldo lavastatud 1571. aasta festivalil, kus ta koos teiste oma õukonna liikmetega riietus aastaaegade elementideks. Lisaks vastavad Arcimboldo hilisemas seerias Neli elementi (1566) neli portree - õhk, tuli, maa ja vesi - vastavalt kevad, suvi, sügis ja talv. Kahe seeria üldine efekt viitab sellele, et Püha Rooma keiser Maximilian II (kes tellis mõlemad maalikomplektid) mõjutab kõike maa peal oma kõige ürgjõududeni. Kombineerides esemeid ja olendeid nägudeks, muudab Arcimboldo kaose harmooniaks, mida võiks pidada ka imperaatori pühade jõudude peegelduseks. Nagu kinnitab kunstiajaloolane Thomas DaCosta Kaufmann: maalid pidid olema humoorikad, kuid "huumor lahendab ennast tõsisel viisil", arvatavasti kommentaarina valitseja majesteetlikkusele. Õli lõuendil - Louvre'i muuseum, Pariis
„Raamatukoguhoidja“ [„The Librarian“] (1566)
Ehkki Arcimboldo on kõige paremini tuntud oma lilledest, köögiviljadest ja puuviljadest koosnevate portreede poolest, tegi kunstnik ka mitmeid portreesid, mis on valmistatud teistest lapsehoidja jaoks olulistest kokkupandud objektidest. Näiteks kelner (1574) kujutab savinõudest koosnevat serverit, samas kui see portree The Librarian koosneb raamatukogudega seotud objektidest. Nende hulka kuuluvad raamatud (keha, pea ja juuksed), õpperuumi kardinad (rõivad) ja looma-saba tolmukarvad (habe). Võib-olla on selle teema olemuse tõttu figuuri üldmulje võrreldes varasemate portreedega üsna hajutatud. Raamatute kõvad servad rikuvad portree üldmulje ja muudavad objekti robotiliseks. Võimalik, et see inimlikkuse puudumine on selle portreega seotud poleemikat soodustav tegur, mis tuleneb ettepanekust, et Arcimboldo kavatses selle portree teadlaste ja jõuka eliidi pilkamiseks. Kuna raamatud olid saadaval ainult väga rikastele, kogusid paljud omanikud neid olekusümbolitena, kuid ei suutnud oma kogude sisu lugeda. Selle portree teema koosneb raamatutest, kuid ei lisa lauale täiendavat panust ega isiklikke omadusi. Erinevalt Arcimboldo portreeist Jurist samal aastal pole portree teemat tuvastatud. See võib viidata ka sellele, et Arcimboldo pidas silmas gruppi või klassi inimesi, mitte üksikuid. Õli lõuendil - Skoklosteri loss, Rootsi
„Jurist“ (1566)

Jurist on juristi esindaja häiriv portree. Tema pea koosneb kodulindudest ja kalast ning juriidilistest dokumentidest. Kui varasemates portreedes (näiteks Neli elementi) on Arcimboldo valinud kollaažielemendid esindajaks oma patroonide aadli ja heatahtlikkuse, siis selle portree eesmärk on diskrediteerida ja laimu teha. Liha ja linnuliha kasutamine advokaadi näo katmiseks illustreerib kunstniku suhtumist oma subjekti. Advokaadi näol ilmekas väljend on hiiliv ja tema enda inimene koosneb sellest, mida arvatakse mädanenud lihaks. Eriti hajameelsed on tema kalaluu ​​vuntsid, kalasaba habe ja kõdunenud konna nina. Pole kindlalt teada, kas esindaja on konkreetne advokaat või kas Jurist on üldiselt juristide karikatuur. Stockholmi rahvusmuuseumi andmetel on maalil aga Maximilian II asekantsleri saksa jurist Ulrich Zasius. Kui portree tõepoolest näitab Zasiust, võib halb valgus, milles ta on maalitud, peegeldada tema mainet ebaaususe eest tema teenistuses keisrile - selle portree esimesele kavandatud vaatajale. Samuti on võimalik, et Arcimboldo portree pilkab Zasiuse väärastumist, mille arvatakse olevat sõlminud sugulisel teel leviva haiguse tagajärjel. Õli lõuendil - Nationalmuseum, Stockholm, Rootsi
Köögiviljad kausis või aednikus (
 See maal on üks kunstniku paljudest, mida saab vaadata vastupidiselt, näidates ühelt poolt natüürmorti ja teiselt poolt portree (mõnikord nimetatakse seda "Arcimboldo palindroomiks"). Arvatakse, et Arcimboldo maalis teosed esmalt natüürmortidena, pöörates neid seejärel nägude paljastamiseks ja kohandamiseks. Röntgenpildid näitavad, et see protsess nõudis kunstnikult sageli mõne puuvilja uuesti värvimist, olles oma positsioone muutnud. Teose sarnasused visuaalse mõistatusega vastavad renessansiajastu lummusele selliste mõistatuste abil ja David Alan Brown kirjeldab sedalaadi teoste vaatajale, et see "on sama nauding, nagu nad mängiksid mängu". Alates 20. sajandist on sellised teosed huvi pakkunud ka psühholoogidele ja teadlastele, kes tegelevad optiliste illusioonide, mitme pildi ja näotuvastusega. Autorid Emil Krén ja dr Dániel Marx on keskendunud rohkem sisule kui portree kompositsioonile, rõhutades selle portree seksuaalseid konnotatsioone, väites, et põsed ja nina meenutavad meeste suguorganeid ja huuled naiste suguelunditele . Sellisena teevad nad ettepaneku, et kujutatud kuju võiks olla Kreeka viljakusejumal ja aianduse kaitsja Priapus. See vastaks teistele Arcimboldo teostele, mis esindavad jumalusi, näiteks Flora (1589) ja Vertumnus (c.1590-1591). Õli puidul - Museo Civico "Ala Ponzone", Cremona, Itaalia
Flora (1589)
Portree objekt on Flora, Rooma õistaimede, puuviljade ja kevade jumalanna. Kunstniku jaoks koosneb tema vorm tavaliselt tervetest lilledest, pungadest, kroonlehtedest, vartest ja lehtedest. Kuid see portree ja sellele järgnenud Vertumnus eristuvad eelkäijatest oma peensuse ja tehnika peenuse tõttu. Kui Arcimboldo portreed võisid olla grotesksed, järgib Flora rohkem portreede traditsioonilisi arusaamu ilust. Kunstniku poolt miniatuursete lillede abil kogu pildi kujundamine nii detailselt on andnud subjektile veenva kolmemõõtmelisuse ja võimaldanud tal omadusi hoolikalt piiritleda. See lähenemine vastandub tema varasematele portreedele, mis on nähtavamalt kokku pandud. Tulemus tuletab osaliselt meelde ka õrna vitraaži esteetikat, millega kunstnik oli noore mehena töötanud. Järgmisel aastal maalis Arcimboldo selle portree kaaslaseks Flora meretrix. Viimase teema on sama, kuid käsitlus on pehmem, andes maalile romantilise ähmasuse, mis võib-olla eemaldab täpsuse, mida kunstnik siin taimestiku kujutamisel näitab. Tema tähelepanu erinevatele lilleliikidele sarnaneb aiandusteadlase tähelepanekuga ja sellisena on mõned kriitikud väitnud, et teos on barokse natüürmordi eelkäija, mida iseloomustab loodusobjektide ustav esitus. Arcimboldo saatis selle töö keiser Rudolf II-le tänu sellele, et teda hakati nimetama Palatini krahviks 1592. aastal. See oleks apelleerinud keisri suurele huvile botaanika ja aianduse vastu. Õli pardal - erakogu
„Vertumnus“ (umbes 1590-1591)
Vertumnus Vertumnus on Püha Rooma keisri Rudolf II portree, keda kunstnik on kujutanud kui Rooma samanimelist aastaaegade, kasvu, aedade, viljapuude ja looduses toimuva metamorfoosi jumal. See maaliti pärast Arcimboldo Milanosse naasmist ning see koosneb lilledest, aga ka puu- ja köögiviljadest kõigil neljal aastaajal, sealhulgas õuntest, pirnidest, viinamarjadest, kirssidest, ploomidest, granaatõuntest, viigimarjadest, ubadest, hernestest kaunades, maisist, sibulast , artišokid ja oliivid. Arcimboldo portreedele tüüpiline looduslikke vorme kasutav inimobjekti kompositsioon esindab siin harmoonia keisri ja loodusreeglite vahel. Toodete rohkus sümboliseerib nn kuldajastu - looduse, kultuuri ja õitsengu õitsengu - tagasitulekut Rudolf II võimu all. Sellisena meelitab portree keisrit ehk isegi mitte üllatavalt, arvestades, et ta oli Arcimboldo tööandja ja patroon üksteist aastat. Rudolf II polnud aga üldiselt populaarne valitseja. Seetõttu näib, et jumalakartuse, jõu ja jõukuse konnotatsioonid aitaksid tema avalikku mainet parandada. Vertumnus oli üks viimaseid teoseid, mille Arcimboldo maalis ja koos Floraga (1588) peetakse seda sageli tema kõige saavutatuimaks kunstiteoseks. Õli paneelil - Skoklosteri loss, Rootsi

neljapäev, 29. juuli 2021

Veenuse projekt

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.
See postitus räägib majandusest. Täpsemalt ühest organisatsioonist, kes tahab muuta praegu kehtivaid majanduse toimemehhanisme ja majandusloogikat.
Veenuse Projekt (inglise The Venus Project) on organisatsioon, mis pakub välja teostatava plaani aktiveerimaks sotsiaalse muutuse-- holistliku ülemaailmse sotsiaalmajandusliku süsteemi, mille nimi on Resource Based Economy e RBE (eesti keeles ressursipõhine majandus.) See töötab rahumeelse ja jätkusuutliku ülemaailmse tsivilisatsiooni suunas. See kirjeldab alternatiivset pingutust suunas, kus inimõigused pole ainult avaldus paberil, vaid ka eluviisiks.
TVP esitleb alternatiivset visiooni jätkusuutliku maailma tsivilisatsioonina, erinedes kõikidest poliitilistest, majanduslikest ja sotsiaalsetest süsteemidest, mis on varem eksisteerinud. See kujutleb aega lähitulevikus, kus raha, poliitika, oma- ja rahvushuvid on enda aja ära elanud. Kuigi see visioon võib näida idealistlikuna, rajaneb see aastatepikkusele õppimisele ja eksperimentaalsele uurimusele. Selle koguulatus algab haridusest, transpordist, puhtast energiast kuni täielike linna süsteemideni.
Paljud inimesed arvavad, et vaja on kõrgema tähendusega eetilisi standardeid ja rahvusvaheliste seaduste ning lepingute kehtestamist, et tagada jätkusuutlik ülemaailmne ühiskond. Isegi kui kõige eetilisemad inimesed kogu maailmast valitaks poliitilisele ametikohale, siis ilma piisavate ressurssideta oleks meil samad probleemid nagu tänagi. Nii kaua, kuni vähesed rahvused kontrollivad enamust maailma ressurssidest ja kasum on kokkuvõtteks, ühesugune sündmuste kordumine on valdav.
Samal ajal kui ülemaailmsed väljakutsed ja teaduslik informatsioon vohab, rahvused ja inimesed vaatavad näkku ühistele ohtudele, mis ületavad rahvuslikke piire. Ülerahvastatus, energia ja vee nappus, kliima muutus ja ebakindlus, keskkonna saastamine, majanduslik katastroof, kontrollimatute haiguste levik ning tehnoloogiline tööpuudus tingitud masinate võimekusest ohustavad meid kõiki. Ehkki paljud inimesed on pühendunud nende probleemide leevendamisele, siis meie sotsiaalsed ja keskkonnaalased probleemid jäävad ületamatuteks, seni kuni vähesed mõjuvõimsad rahvus- ja finantshuvid säilitavad kontrolli maailma üle ning tarbivad enamuse ressurssidest ja rahaline süsteem on valdav.
Kui me tõeliselt soovime panna lõpu meie käimasolevatele rahvusvahelistele ja sotsiaalsetele probleemidele, siis peame kuulutama Maa ja selle ressursid kõigi inimeste ühiseks päranduseks.
Maa on külluslik ja rikkalike ressurssidega. Meie tavapärane praktika läbi rahalise kontrolli pole enam asjakohane ja on edasist ellujäämist takistav. Täna meil on kõrgelt arenenud tehnoloogiad, aga meie sotsiaalne ja majanduslik süsteem pole sammu pidanud meie tehnoloogilise võimekusega. Me suudame lihtsalt luua küllusliku maailma kõigile, teenijaseisusest ja võlast vaba, rajatud Maa ressursside kandevõimele. Koos intelligentse ja inimliku teaduse ning tehnoloogia rakendusega, saavad Maa inimesed juhendada ja kujundada meie ühist tulevikku samal ajal kaitstes keskkonda. Meil pole piisavalt raha, et saavutada seda kõike, kuid meil on rohkem kui piisavalt ressursse.

kolmapäev, 28. juuli 2021

Kannibalism

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline ja/või huvitav. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.

Kannibalism on liigikaaslase söömine. Kannibalismi harrastajat nimetatakse kannibaliks.

Kultuuriantropoloogia

Kultuuriantropoloogias kasutatakse sõna "kannibalism" inimesesöömise tähenduses.

Inimese või tema osade (rituaalne) söömine teiste inimeste poolt on olnud ilmselt tavaks mõningatel hõimudel ja rahvastel, ehkki teated selle kohta on tihti olnud vastukäivad.

Tuntud on vandenõuteooriad, mis omistavad teistele rahvastele või teiseusulistele kannibalismi.

Hiina kapitalismi mudel

Blogi, mis räägib kõigest, mis on Leonhardile oluline. Kommenteerige, tellige, lugege, nautige ja õppige.

Hiina mudel/Pekingi konsensus (tuntud ka kui 中國模式 või Hiina majandusmudel) viitab Hiina Rahvavabariigi poliitilisele ja majanduspoliitikale, mille algatas Deng Xiaoping pärast mao Zedongi surma 1976. Arvatakse, et need poliitikad on aidanud kaasa Hiina "majanduslikule imele" ja eightfoldi kasvule rahvamajanduse kogutoodangu puhul kahe kümnendi jooksul. Selle fraasi "Pekingi konsensus " oli "Joshua Cooper Ramo" poolt, et panna Hiina majandusarengu mudelit alternatiivina – eriti arengumaadele –, Washingtoni konsensusele, mida edendas rahvusvaheline VALUUTAFOND, Maailmapank ja USA riigikassa. In 2016, Ramo selgitas, et Pekingi konsensus näitab mitte, et  "iga rahva järgib Hiina arengu mudel, kuid et see seadistab mõiste eripära, mitte universaalsus Washingtoni mudel ".
Mõiste määratlus ei ole kokku lepitud. Ramo on üksikasjalikult seda pragmaatilisena, mis kasutab innovatsiooni ja eksperimenteerimist, et saavutada  "õiglane, rahulik ja kvaliteetne majanduskasv ", ja  "riiklike piiride ja huvide kaitse ", samas kui teised teadlased on seda kasutanud, et viidata "stabiilsele, kui repressiivsetele , poliitika ja Kiire majanduskasv  ". Teised kritiseerivad oma vaguaalsust, väites, et on olemas  "ei ole konsensust selle kohta, mida ta seisab " peale selle, et see on alternatiiv neoliberaalsele Washingtoni konsensusele, ja et termin  "rakendatakse kõigele, mis toimub Pekingis, sõltumata sellest, kas see on pistmist "Hiina arengumudeliga" või isegi Hiina Rahvavabariigiga (HRV) ühe kohta  ".
Hiina mudeli omadused või  "Pekingi konsensus "
Hiina mudelit kasutatakse mõnikord vaheldumisi Pekingi konsensusega, kuigi on inimesi, kes nõuavad  "on ebatäpne kirjeldada Hiina mudelit kui" Pekingi konsensust "versus" Washingtoni konsensus ". "
Lääne-kommentaatorite tähelepanekud:
asendades usalduse vabaturul majanduskasvu jaoks, mille puhul on "rohkem lihaste seisund kapitalismi pidamisel";
poliitilise liberaliseerimise puudumine;
valitseva erakonna tugev juhtiv roll;
elanikkonna kontroll;
Zhang Weiwei, Hiina keele rahvusvaheliste suhete professor Fudani ülikoolis, lisab järgmist:
maa peal pragmaatiline mure inimeste teenimise suhtes;
pidev katse-ja veeksperimenteerimine;
järkjärguline reform, mitte neo-liberaalne majanduslik šokk teraapia;
tugev ja proarenguriik;
"välisideede valikuline kultuuriline laenamine ";
lihtne reformide rakendamine Esiteks, rasked hiljem.
Mudel hakkas pärast 2008-9 rasket majanduslanguse märkimisväärset tähelepanu pöörama, kuna Lääne majandused olid võltsitud ja taastunud aeglaselt, samas kui Hiina majanduskasv püsis dünaamilisena; võrdlus algas Hiina mudeli või  "Pekingi konsensus " kui Hiina alternatiiv "Washingtoni konsensusele " liberaalne turu lähenemine.
Levinud
Kuna Hiina majanduskasv on jätkunud, on Hiina mudel või  "Pekingi konsensus " mallina kasvanud üle maailma populaarseks. Vastavalt Indoneesia õpetusele Ignatius Wibowo, "Hiina mudel on ilmselgelt omandanud Kagu-Aasias", kui riigid "on nihkunud oma arengustrateegiat ühest lähtuvalt vabaturgudel ja demokraatias ühele põhineb poolvabad turud ja liberaalne poliitiline süsteem." XI Jinping raames on Hiina saanud aktiivseks osalejaks: vöö-ja Maanteealgatuse (BRI) käivitamine, välisabi ja-investeeringute suurendamine kogu maailmas ning koolituse juhtimine majanduse juhtimises ja mitmesugused tsiviilteenistuses olevad oskused rohkem kui 10 000 bürokraatide eest teistest arengumaadest. Koolitus hõlmab seansse, kus edendatakse Hiina saavutusi elatustaseme parandamisel.
Akadeemiliselt mõttevahetused
Joshua Cooper Ramo
Termin "sünd tavapoliitilisse sõnavara" oli 2004, kui Ühendkuningriigi välispoliitika keskus avaldas Joshua Cooper Ramo ' i dokumendi pealkirjaga "Pekingi konsensus". Selles raamatus on ta kehtestanud kolm üldist majandusarengut käsitlevat juhendit, mida ta nimetas "Hiina mudel ". Ramo oli endine Vanemtoimetaja ja välistoimetaja Time ajakirja ja hiljem partner Kissinger Associates, konsultatsioonifirma endise USA riigisekretär Henry Kissinger.
Esimene suunis hõlmab "pühendumust innovatsioonile ja pidevale eksperimenteerimise tegevusele".  "Washingtoni konsensuse üks peamisi kriitikat on selle rahulolu. Ramo väidab, et ei ole täiuslik lahendus, ja et ainus tõeline tee edu on üks, mis on dünaamiline, sest ükski plaan ei tööta igas olukorras. 
Teises suunises on sätestatud, et inimese kohta (SKP elaniku kohta) ei peaks olema üksik edumeede. Ramo leiab pigem, et majandussüsteemi jätkusuutlikkus ja isegi rikkuse jaotamine koos SKPGA on olulised edusammud.
Kolmas suunis nõuab eneseregulatsiooni poliitikat, kus vähem arenenud riigid kasutavad finantsvõimendust, et hoida supervõimeid kontrolli all ja tagada oma rahaline suveräänsus. See hõlmab mitte ainult rahalist enesehinnangut, vaid ka üleminekut kõige tõhusamaid sõjastrateegiale, mida Ramo soovitab, on pigem asümmeetriline strateegia kui see, mis otsib otsest vastasseisu. Vastupidiselt Washingtoni konsensusele, mis suuresti eiras geopoliitika küsimusi, väidab Ramo – eriti Hiina kontekstis –, et geopoliitika ja geomajandus on sisuliselt seotud.
Daniel Bell
Daniel Bell kinnitab, et Hiina mudel Hiina strateegia luua vaba turu kapitalism koos autoritaarse ühe osapoole riik, mis prioriseerib poliitilist stabiilsust. Kuid ta avaldas oma analüüsis Hiina mudelile rohkem keerukust.
Majanduspoolel väidab ta, et kuigi tööjõu, kapitali ja kaupade voog meenutab vaba turumajandust, on valitsusel endiselt tihe haarduvus võtmetööstusharudes, sealhulgas kommunaalteenused, transport, telekommunikatsioon, rahandus ja meedia. Ta kirjeldab Hiina majandusmudelit kui kolme tasandi ettevõtlussüsteemi, mis koosneb suurtest keskvalitsusest äriühingutelt; hübriidsed kohalikud ja välismaised äriühingud; ja väikesemahuline kapitalism. "
Kuigi julgeolekuaparatuur on keskse vastaspoole jaoks hädavajalik, on keskne vastaspool algatanud mõned reformid, erinevalt Põhja-Korea ja Lähis-Ida diktatuurist. Ta teeb uuesti kolmeastmelise mudeli: "demokraatia allosas, eksperimenteerimine keskel, ja meritokraatia ülaosas."
Ta järeldab, et kuna need tunnused on Hiina jaoks ainulaadsed, on lubatud nimetada seda Hiina mudelil.
Frank Fang
Fang kaitseb Hiina mudel — peamiselt, ühe osapoole põhiseadusest riigi struktuur – artiklis "võttes Hiina mudel tõsiselt: ühe osapoole Põhiseadlus ja majandusarengu," avaldatud kaasaegse Hiina poliitiline mõte, 2012.

Hiina Nominaalne SKP trend aastatel 1952 kuni 2005. Pange tähele, et 1970ndate aastate lõpus on reformi käigus kiire kasv.
Osaliselt on ühe osapoole konstitutsionalismi sõnastamine, mis on vastuseks Fukuyama "ajaloo lõpu" väitele – "inimkonna ideoloogilise arengu lõpp-punkt ja Lääne liberaalse demokraatia universaalsus kui inimese valitsuse lõppvorm."  ta on pigem selline, et igal riigil on oma nõrkused ja demokraatia ei ole tingimata üks vähimate; ta väidab, et Hiina "domineeriv Partei valitseja", mis iseloomustab Hiina mudelit, on edukas.
Selleks, et edasi lükata selle mõiste "domineeriv Partei valitseja", tutvustab Fang mõistet "kinnisvara õige teooria riigi kohta". Ta väidab, et seda riiki ei tohiks eostatud "valitsejate arv" – nagu monarhia, aristokraatia ja demokraatia; pigem peetakse seda "objektina" või eriühingu või-organisatsioonina, mida tuleb võtta ja mis kuulub erinevatele "üksustele".  "seda tõlgendust silmas pidades usub Fang, et selle" isiksuse "ja" püsivuse "– või selle kvaliteedi ja omaduste riik, mitte valitsejate arv (üks monarhia või paljudele demokraatiale), peaks olema riigi struktuuri hindamise Standard.
Seda mudelit silmas pidades usub Fang, et Hiina Kommunistliku Partei peaks olema ülistatud, sest selle eesistumispiir on "teenetepõhine süsteem". Fang on, et viie aasta, kaheaastane presidenditermin kajastab "põhiseadusest". Selle mudeli eristus eelmisest kommunistlikust juhtimisest teeb ta ettepaneku, et terminaalil põhineks "Partei põhinev meritocracy", kes valib sisemiselt tugeva ja kompetentsuse juhi.
"Kehtiva kutsetunnistuse raames jõudis pika praktilise päriliku pärandiga dünastika poliitikas lõpule. See on tavaline mõistus ja lihtne. veel üks Partei poliitika pärimisega (koos tähtajaliste piiridega) oli institutsionaalselt muutnud geneetika, mis on juhitud teenetepõhise kokkuleppega. Loogika on selles, et saavutustele orienteeritud kokkulepe kujuneb paratamatult sõltuvusele revolutsioonilistest mandaatidest esimese põlvkonna juhtide jaoks, toetumine režiimi loomise volituskorrale, mis on seotud hilisemate põlvkondade juhtidega. Teisisõnu, dünastika poliitika kaebas "inimese Taevasele kuupäevale" ja geneetika legitiimsusele; poliitikud esitasid kaebuse "teenete mandaadi" ja legitiimsuse kohta. Geneetika faktor on kadunud, patroonitegur aitab veel ja teenetemärk on ülekaalus. "
Fang ' s essee avaldati 2012, enne kui president XI eemaldas presidendi ametiaja 2018.
Arif Dirlik
Üks Ramo plaani kriitik on Oregon ' i ülikooli professor Arif Dirlik, "Hiina ja intellektuaalse ajaloo tähelepanuväärne spetsialist",  "kes kirjutas paberi Pekingi konsensuse: Peking " Gongshi.  "kes tunnistab, kes ja mis lõpuni. Kuigi Dirlik on intriged mõisted ja filosoofia Ramo Pekingi konsensus, ta ütleb, et Ramo plaan on  "Silicon Valley mudel arengu ", mis ignoreerib asjaolu, et Hiina tööjõu kasutamine välisriikides oli suurem osa Hiina arengut. [9] lõpuks, ja vaatamata muule kriitikale, järeldab Dirlik, et Pekingi konsensus on oluline eesmärk: "Pekingi konsensuse kõige olulisem aspekt võib olla lähenemine ülemaailmsetele suhetele, mille eesmärk on rahvusvaheliste suhted, mis on rajatud majandussuhetele, kuid mis samuti tunnustab poliitilist ja kultuurilist erinevust, samuti erinevusi piirkondlikes ja riiklikes tavades ühise ülemaailmse raamistiku raames. "
John Williamson

Oma jaanuaris 2012 artikkel Aasia poliitikas Williamson kirjeldab Pekingi konsensust, mis koosneb viiest punktist:
Astmeline reform (vastupidiselt suurele Pauku lähenemisele),
Innovatsioon ja eksperimenteerimine,
Ekspordi LED kasv,
Riigi kapitalism (vastupidiselt Sotsialistlikule planeerimisele või vabaturu kapitalism).
Authoritarianism (vastupidiselt demokraatliku režiimi tüübile).
Stefan Halper
Ameerika Õpingute osakonna direktor Stefan Halper, Cambridge ja endine välispoliitika ametnik Nixoni, Fordi ja Reagani administratsioonide poolt pakkus oma tõlgendust oma 2012 raamatus "Pekingi konsensus: kuidas Hiina Autoritaarne mudel domineerida kahekümne esimese sajandi. Halper väidab, et Hiina majandusarengu mudel ilma vastavate demokraatlike reformideta on eeskujuks kogu arengumaailmas. See on see, et Pekingi eksport (nagu nähtub ka teiste Liberaalide režiimide, nagu Sudaanis, Angolas või Zimbabwes) toetusel, pakkudes arengumaadele "ilma stringidega seotud kingitusi ja laene ", mitte aga  "demokraatia edendamine majandusabi ", nagu ka Lääs.  Halper väidab, et Hiina sõltuvus looduslikest vahenditest Lukusta Pekingi suhteid petturitest riikidega ja et Peking ei tunne suurenevat rõhudemokraatiat, kuna see kasvab rikkamaks, sest see on rikkus, mis annab režiimi oma legitiimsuse.
Ta näeb seda, kui luua trend "eemal turu-demokraatlik mudel — ja uue tüüpi kapitalism, mis võib õitseda ilma väärtused ja normid Lääne liberalism " mis lõpuks võiks panna Washingtoni konsensust.
Zhang Feng
Hiina mudel laieneb ka teistele valdkondadele peale riigi struktuuri ja majanduse. Zhang Feng laiendab arutelu rahvusvaheliste suhete valdkonnas, mis on seotud "IR teooria Hiina omadustega" ja "Hiina kooli" IR.
Esimene mainimine termin "IR teooria Hiina omadustega" oli 1987, hiljem töötati välja Liang Shoude, silmapaistva IR Scholar Peking ülikoolis. Ta usub, et IR teooria Hiina omadused peaks olema  "arendatud juhendamine marxism, mis põhinevad paradigma rahvusvahelise poliitilise teooria Hiina statesmen, et juhtida nii Hiina kultuurtraditsiooni ja Lääne IR teooria.  "Fang tõstatab sellele mudelile mitu vastuväidet, mis viitab" Hiina eripäradele "ja viitab sellele, et teooria võib olla" poliitilise looga "sotsialismi akadeemiline variant Hiina omadustega". Samuti on ta välja selgitanud, et "selgitav võim" – oskus seletada teooriat erinevate olukordadega – on Hiina omadustega IR-i peamine mure kui määratlemaks, mis see täpselt on.
Alates 2000, seal on rohkem hääli "Hiina kooli IR", mida tõendab konverents Shanghai 2004 teemal "luues Hiina teooriaid, ehitades Hiina kooli." Kuid Feng arvab, et see kool ei ole siiani loodud, kuigi sellise kooli motivatsioon on selge: "Hiina teadlaste enesekindlus, ambitsioon ja eneseteadvus teoreetilisest innovatsioonist."  Feng, Jällegi tõstatab mitu vastuväidet. Ta rõhutab, et Hiina teadlased tunduvad olevat kinnisideeks "suur teooria", kuid metoodika ja empiirilised uuringud on tavaliselt tähelepanuta. Lisaks märgib ta, et Hiina teadlased ei ole nii kriitilised ja peegeldavad seda, kuidas Hiina traditsioonid võivad KOPIS etendada; nad pigem juhivad ideid teistest akadeemiliste valdkondade ajaloost, kultuurist ja filosoofiast, mis ei pruugi olla kooskõlas IR-i akadeemilise distsipliiniga, sest see on olemuselt positivist.
Kriitika
Kriitikud vabaturule orienteeritud ajakirjas Economist on kutsunud mudel  "ebaselge " ja leiutis  "Ameerika arvan-tank eggheads " ja  "sulestik-puffed Hiina akadeemikud ". Selle asemel, et valitsus, kriitikud on teatanud, et Hiina edu tuleneb oma  "suur, odav tööjõu pakkumise ", oma  "atraktiivne siseturg välisinvesteeringute ", ja selle juurdepääsu Ameerika turule, mis annab täiusliku spendthrift Hiina ekspordi ja suure säästumäära osas.
Mais 2012, New Yorgi Times teatas, et Hiina on andnud välja andmeid, et  "näitas oma majandus oli jätkuvalt nõrgestada ", ja tsiteeris politoloog Renmin University of China Peking (Zhang Ming), öeldes:
Paljud majanduslikud probleemid, millega me silmitsi seisame, on tegelikult poliitilised probleemid, nagu majanduse olemus, riigi omandisüsteemi olemus ja huvigrupid. ... Probleemid on nii tõsised, et need tuleb lahendada nüüd ja ei saa enam ära panna.
In 2018, Zhang Weiying, Pekingi Ülikooli riikliku Arengukooli professor, väitis, et Hiina majandusareng alates 1978 ei olnud tingitud eristamisest  "Hiina mudel ". Ta lisas, et, "Lääne vaatenurgast," Hiina mudel "teooria muudab Hiina murettekitava võõrast, ja peab viima konflikti Hiina ja Lääne maailma ", lisades, et tariifid ja kaubanduse sõda püüdmas USA president Donald Trump on arusaadav reageerimine Hiina tajutava antagonismile:  "läänlaste silmis on niinimetatud" Hiina mudel "" riigi kapitalisalism ", mis ei ole kooskõlas ausa kaubanduse ja maailma rahuga ning mida ei tohi lubada võidukalt ilma takistusteta" . See kõne eemaldati Ülikooli kodulehel pärast seda laialdaselt levitatud online. Shen Hong of Unirule Institute of Economics hoiatas, loobumisel Deng Xiaoping ' s post-1978 neoliberaalsele reformid Hiinas, öeldes finants Times:  "ilma kahtluseta, reform ja avamine kõrvaldati Hiina ja USA ideoloogiline konflikt, nagu samuti kogu läänemaailma ja järk-järgult lähendada väärtusi ".