Korea kunst sisaldavad traditsioone kalligraafia, muusika, värvimine ja keraamika, sageli tähistatud kasutamine looduslike vormide, pinna kaunistamiseks ja julge värvid või helid.
Esimesed näited Korea kunsti koosnevad kivivanusega teoseid, mis on pärit 3000 BC [1]. Need koosnevad peamiselt vokaalsest skulptuuridest ja hiljuti, naftaglüfoid, mis avastati.
See varajane periood järgnes kunsti stiilid erinevate Korea kuningriigid ja dynasties. Korea kunstnikud mõnikord muutnud Hiina traditsioone Native eelistus lihtsa elegants, spontaansus, ja tunnustust puhtuse looduse.
Goryeo dünastia (918 – 1392) oli üks kõige viljakamaid perioode mitmesuguste distsipliinide, eriti keraamika jaoks.
Korea kunsti turg on keskendunud Insadong linnaosa Seoul, kus üle 50 väikesed galeriid eksponeerida ja aeg-ajalt kaunite kunstide oksjoneid. Galeriid on igati joosta, väike ja sageli kumuleeritud ja peenelt kujundatud ekspits. Igas linnas on väiksemad piirkondlikud galeriid, kus kohalikud Artistid näitavad traditsioonilist ja kaasaegset meediat. Kunstigaleriides on tavaliselt meediakanalite kooslus. Lääne kontseptuaalse kunsti esiplaanile toomine on olnud tavaliselt parim edu väljaspool Koreat New Yorgis, San Franciscos, Londonis ja Pariisis.
Ajalugu
Spetsialistid on hakanud tunnustama ja sorteerima läbi Korea oma unikaalse kunsti kultuuri ja olulist rolli mitte ainult edastades Hiina kultuuri, vaid ka sambendab ja luues unikaalse kultuuri oma. "Kunst sünnitas ja arenenud rahvas on oma kunsti ".
Neoliitiaajastu
Kamm-mustriga keraamika.
Inimesed on okupeerinud Korea poolsaare vähemalt c. 50 000 BC. 3 [4] Pottery kuupäevaga umbes 7 000 eKr on leitud. See keraamika on valmistatud savi ja tulistas avatud või pooleldi avatud auku temperatuuril umbes 700 kraadi Celsiuse. 5
Varaseim keraamika stiilis, kuupäevaga Circa 7 000 BC, olid lamedapõhjalised pagaritooted (yunggi-Mun) kaunistatud reljeef kujunduse, tõstetud horisontaaljooned ja muud muljed. 6
Jeulmun-tüüpi keraamika, on tavaliselt koonus-bottomed ja sisselaskus kamm-muster ilmumist Circa 6 000 BC arheoloogiline rekord. Seda tüüpi keraamika on sarnane Siberi stiilid. 6
Mumun-tüüpi keraamika tekkis umbes 2000 BC ja iseloomustab suur, lahtikujundatud keraamika, peamiselt kasutatakse keetmine ja ladustamine.
Pronksiaja [Redigeeri]
Vahel 2000 BC ja 300 BC pronksist esemed hakkasid imporditud ja valmistatud Korea. Seitsmendal sajandil BC, kohalik pronksikultuuri loodi Koreas, mida tõendab Korea pronks, millel on unikaalne protsent tsink. [5] sel ajal valmistatud esemed olid relvad, nagu mõõgad, pistodad ja spearheads. Samuti on tehtud rituaale, nagu peeglid, kellad ja rottid. Need esemed maeti koos kultuurilise eliidiga dolmente. Lisaks hakkasid rauamaalikud punased potid olema loodud umbes 6. Koekujulised helmed, tavaliselt valmistatud nephriti, tuntud kui kokkok on leitud ka Dolmen buriaalid. Kokkok võib nikerdatud karu küüned jäljendada. Teine Siberi mõju võib näha Rock joonised loomade, mis kuvatakse "elu line " X-ray stiilis Siberi kunsti. 6
Rauaaž [Redigeeri]
Rauaaž algas Koreas umbes 300 BC. Korea raud oli kõrgelt hinnatud Hiina komandariärid ja Jaapanis. [tsitaadi vaja] Korea keraamika arenenud koos Sissejuhatus Potters ratta ja ronida põletusahju Laskmine.
Kolm kuningriigid [Edit]
See periood algas Circa 57 BC kuni 668 AD. Kolm Korea kuningriigid, Goguryeo, Baekje, ja silla võisteldes kontrolli poolsaare üle.
Goguryeo [Redigeeri]
Budistliku misjonär tutvustas Budismi Goguryeo in 372 CE, mis siis hõlmas Kesk-ja lõunapoolsed osad Manchuria ja Põhja pool tänapäeva Korea. Kui Buddhism kultuurile sisse ronis, hakkasid Goguryeo kuningad Buddha jaoks pühendatud kunsti ja arhitektuuri kasutuselevõtuks. Goguryeo kunsti tähelepanuväärne aspekt on hauakambri murded, mis kirjeldavad nii igapäevaelu aspekte iidses Kuningriigis kui ka selle kultuuris. UNESCO on määranud Goguryeo Tombs kompleksi maailma kultuuripärandi nimistusse. Goguryeo maali inspireeris ka sarnaste teoste loomist Ida-Aasia teistes osades, nagu Jaapan. Seda võib näha Horyu-Ji seinamaalid, mis näitavad oma Goguryeo mõju. Mural maalikunst levis ka ülejäänud kaks kuningriike. Need Murud paljastavad väärtuslikku vihjeid Goguryeo Kuningriik, sealhulgas tähtsus Buddhism, selle arhitektuur, ja riided tavaliselt kulunud ajal. Need Murud olid ka väga alguse Korea maastiku maalid ja portreed. Kuid kuna hauakaapsid olid kergesti ligipääsetavad, olid selle aarded rüüpitud väga vähestest füüsilistest esemeid lahkudes.
Baekje, Sloveenia
Gilt-pronks viiruk põleti Baekje.
Baekje (või Paekche) peetakse Kuningriigi suurima kunsti kolme riigi seas. Baekje oli Kuningriik Edela-Koreas ja seda mõjutasid Lõuna-Hiina dünasties, nagu Liang dünastia. Baekje oli ka üks kuningriigid, et tutvustada olulist Korea mõju Jaapani kunsti selle aja jooksul. 7
Baekje budistliku skulptuuri iseloomustab selle naturaalsus, warmness, ja harmooniline proportsioonid ekspits ainulaadne Korea stiilis. [8] teine näide Korea mõju on kasutada eristusvõime "Baekje naeratus ", salapärane ja ainulaadne naeratus, mis on iseloomulik paljudele Baekje põhikirja. [9] Kuigi ei ole säilinud näiteid puidust arhitektuur, Mireuksa sait hoiab vundament kivid hävitatud tempel ja kaks säilinud graniidist pagodas, mis näitavad, mida Baekje arhitektuur võib olla vaadanud. Näiteks Baekje arhitektuuri võib anda Horyu-Ji templist, sest Baekje arhitektid ja käsitöölised aitasid kujundada ja ehitada originaal tempel.
Kuningas Muryeong haud hoidsid varandust artefaktide eest, mida ei rüüstanud hauad röövlid. Seas esemed olid leegiga nagu kuld sõrmed, läikiv-pronksist kingad, kuld sukahoidjad (sümbol litsentsitasu), ja mõõgad kuld hilts draakonid ja Phoenixes.
Silla [Redigeeri]
Silla kuldkroon.
Silla Kuningriik oli Korea poolsaare kõige isoleerituim Kuningriik, kuna see asub poolsaare kaguosas. Silla geograafilise asukoha tõttu poolsaarel oli Kuningriik Viimane, kes lapsendas oma ühiskonda Buddhismi ja välismaiseid kultuurilisi mõjusid. 11
Silla Kuningriigi hauakatsid olid enamasti kättesaamatuks ja nii palju näiteid Korea kunst tuli sellest kuningriiki. Silla käsitööline oli kuulus nende kullast käsitöö võime, mis on sarnasusi Etruscan ja Kreeka tehnikaid, nagu eksamiga Kuldkõrvarõngad ja kroonid. [5] silla kulla artefaktide tõttu, mis sarnanevad Euroopa tehnikatega, koos klaasi ja helmed, mis kujutavad siniseid inimesi, kes on leitud kuninglikust hauast, paljud usuvad, et Silk Road läks kogu tee Koreale. Kõige tähelepanuväärsem objektid silla kunst on oma kulla kroonid, mis on valmistatud puhtast kullast ja on puu ja Sarve-nagu munnid, mis viitavad Scythe-Siberian ja Korea shamanistic traditsioon. 12
Gaya [Redigeeri]
Gaya Konföderatsioon oli rühm linna-riigid, mis ei konsolideerida tsentraliseeritud kuningriiki. See jagas mitmeid sarnasusi oma kunsti, nagu kroonid puu-nagu väljaulatuvad osad, mis on näha Baekje ja silla. Paljud esemed, mis ei maandunud Gaya Tumuli, on hobustega seotud artefaktid, nagu segased, sadulad ja hobuse raudrüü. Ironware oli selles ajavahemikus kõige parem, kui igas vanuses.
Põhja-Lõuna riigid [Edit]
Põhja-Lõuna riikide ajavahemikul (698 – 926 CE) viidatakse ajavahemikus Korea ajaloos, kui silla ja Balhae eksisteerida vastavalt Korea Lõuna-ja põhjapoolses osas.
Ühendatud silla [Redigeeri]
Ühtne silla oli aeg suur kunsti väljund Koreas, eriti budistliku kunsti. Näited on Seokguram Grotto ja Bulguksa tempel. Kaks pagodas maapinnal, seokgatap ja dabotap on ka unikaalsed näited silla müüritise ja Artistry. Käsitöölised lõid ka tohutuid templikellad, reliquaries ja põhikirja. Pealinn Unified silla oli hüüdnimega "linna kuld " sest kulla kasutamine paljudes kunstiobjektides.
[Redigeeri]
Põhja-Korea Kuningriigi Balhae kunsti komposiitolemus on Balhae Printsesside kahes hauas. Näidatud on mõned aristokraadid, sõdalased, ja muusikud ja koduabilised balhae inimesed, kes on kujutatud Mural maali hauas printsess jeonghyo, tütar kuningas Mun (737-793), kolmanda monarh Kuningriigi. Murdelehed kuvas Balhae rahva pildi selle täielikkusest.
Goryeo dünastia [Redigeeri]
Dragon-kujuline Celadon ewer.
Goryeo dünastia kestis 918 CE kuni 1392. Kõige kuulsam kunst toodetud Goryeo käsitööna oli Korea celadon keraamika, mis on toodetud Circa 1050 CE et 1250 CE. Kuigi celadon pärineb Hiinast, Korea Potters loodud oma unikaalse stiili keraamika, mis oli nii hinnatud, et Hiina pidas seda "esimene taevas " ja üks "kaksteist parimat asja maailmas."
Korea celadon oli unikaalne glasuur tuntud kui "King-Fisher " värv, rauapõhine sinine-roheline glasuur, mis on loodud vähendades hapniku põletusahju. Korea celadon kuvatakse orgaanilised kujundid ja vabalt voolav stiil, näiteks tükki, mis tehti välja nägema nagu kala, melonid, ja muud loomad. Korealased leiutasid inkrusteeritud tehnikat tuntud kui sanggam, kus Potters oleks eneselt poolkuivatatud keraamika kujunduse ja asetage materjalid sees kaunistused must või valge savi.
Joseoni dünastia.
Üldine vaade MT. Geumgang poolt Jeong seon.
Confucianismi mõju asendab Buddhismi sel perioodil, kuid budistliku elemendid jäid püsima ja ei ole tõsi, et budistliku kunsti keeldusid, see jätkus ja seda julgustati, kuid mitte keisririigi kunstikeskused, või Joseoni tunnustatud maitse Dünastia avalikult; kuid erakodades ja tõepoolest ka Joseoni dünastia kuningate suviti on budistliku kunsti lihtsus andnud suurt tunnustust – kuid seda ei nähtud kui citifitseeritud kunsti.
Kuigi Joseoni dünastia algas sõjalise egiidi all, Goreyo stiilid on lasta areneda, ja budistliku ikoonograafia (bambusest, orhidee, ploom ja Chrysanthemum; ja tuttav sõlmes Goodluck sümbolid) olid endiselt osa žanri maalid. Ei värvid ega vormid ei olnud mingit tõelist muutust, ja valitsejad olid kõrvale ediktide kunsti. Mõned ideaalid ja imporditud tehnikad jätkasid varajase dünastia idealiseeritud teoseid.
Keskel dünastia maali stiilid liikunud suunas realism. Rahvuslik maali stiil maastike nimega "True View " algas – liikudes traditsioonilise Hiina stiili idealiseeritud üldisi maastikke teatud kohtades täpselt sulatatud. Kuigi mitte fotograafia, stiil oli piisavalt akadeemiline, et saada loodud ja toetatud standardne stiil Korea maali.
Kesk-kuni hilja-Joseon dünastia peetakse kuldajastu Korea maali. [kelle poolt?] See langeb kokku šokk kokkuvarisemine Ming dünastia sidemed Manchu keisrid ühinemisega Hiinas, ja sundides Korea kunstnike ehitada uusi kunsti mudelid põhinevad natsionalism ja sisemine otsing teatud Korea teemasid. Sel ajal, kui Hiina ei ole varem väljapaistvat mõju, Korea kunst võttis oma muidugi, ja sai üha eristusvõime. Uued žanrid Korea maali õitseng, nagu chaekgeori (raamatute maalid) ja munjado (maalid tähed), paljastades infatuatsioon raamatuid ja õppimist Korea kultuuri. 13 [14] selle aja jooksul tekkis ka Korea Rahvakunst, nn minhwa.
uud visuaalsed kunst [Redigeeri]
Korea kunst iseloomustab üleminekud peamised religioonid ajal: alguses Korea shamanist kunsti, siis Korea budistliku kunsti ja Korea Konfucian kunsti, läbi erinevate vormide Lääne kunsti 20 sajandil.
Kunst töötab metallist, Jade, bambuse ja tekstiil on olnud piiratud taaselustumine. Lõuna-Korea valitsus on püüdnud soodustada kultuurilise järjepidevuse säilitamist auhindade alusel ja stipendiume nooremate üliõpilaste jaoks haruldas Korea kunstivormis.
Kalligraafia ja printimine [Redigeeri]
Vaata ka: Korea kalligraafia
Maali ajal külma ilmaga Kim Jeong-Hui.
Korea kalligraafia peetakse kunsti, kus harjutused paljastavad kunstniku isikupära, mis on värvitud materjali. See kunstivorm esindab Korea Konfucian kunsti apogee.
Korea kangast kunsti on pikk ajalugu, ja sisaldavad Korea tikand kasutatakse kostüümid ja screenwork; Korea sõlmi parim esindatud töö Choe eun-Sun, kasutatud kostüümid ja seina kaunistused; ja vähemtuntud kudumisoskused, nagu on allpool toodud harvemates kunstides. Ei ole tõeline traditsioon Korea vaipade või vaipade, kuigi sadulas tekid ja sadulad kaaned on valmistatud looduslikult värvitud vill, ja on väga haruldane. Imperial Dragon vaipade, tiigrivaibad kohtunike või kohtunike või kindralid, ja väiksemad Tool-katted imporditi Hiinast ja on traditsiooniliselt kas kollane või punane. Mõned, kui mõni Imperial vaibad jäävad. Küla vaiba kangrute pole olemas.
Korea paberi kunst sisaldab kõiki käsitööpaberi (hanji), mida kasutatakse arhitektuuriga seotud eesmärkidel (akna ekraanid, põrandakatted), trükkimise, kunstiteoste ja Korea volditud kunsti (paberi fännid, paberarvud), samuti Korea paberi riided, millel on iga-aastane mood show Jeonju Linn meelitab maailma tähelepanu.
1960. aastal avastati mooruspuu juurtest koreakeelne paber, kui see oli ümber kujundatud Pulguksa (templi) kompleks Gyeongju ' s. Budistliku dokumendi kuupäev teisendatakse Lääne kalendrikuupäevaks 751, ja märkis, et tõepoolest OFT tsiteeritud väide, et Korea paber võib kesta tuhat aastat, osutus pöördumatult. Kuid pärast korduvaid sissetungivaid, väga vähe varakult Korea paberkunsti olemas. Tänapäeva paberkunstnikud on väga aktiivsed.
Maali [Redigeeri]
Vaata ka: Korea maalikunst
Unistuste teekond virsiku õie maale Gyeon poolt.
Suurema osa 20. sajandi jooksul oli maalimine eelmainitud teiste kunstimeedia kohal Koreas. Alates 1930ndatest oli eriti huvipakkuv abstrakttegevus.
1960. aastate keskel hakkasid Artistid, nagu Kwon Young-Woo, suruma värvi, leotage lõuendit, lohistama pliiatseid, ripitud paberit ja muul viisil manipuleerima maali materjale viisil, mis vaidlustasid eelkavandatud mõisted, mida see tähendas olla tindikunstnik (tongyanghwaga) või õli maalikunstnik (soyanghwaga), kaks kategooriat, mille jooksul enamus kunstnikud olid liigitatud. 1970 ja 80, need väljakutsed lõpuks sai vundamendi Dansaekhwa, või Korea monokroomne maali, üks kõige edukam ja vaieldav kunsti liikumise kahekümnendal-sajandi Korea. Sõna otseses mõttes tähendab "monokroomitud maali, " kunstnikud nagu ha Chonghyun, Park SEO-Bo, Lee Ufan, Yun Hyong Keun, Choi Myoung-Young, Kim Guiliini ja Lee Dong-youb edendati Seoul, Tokyo ja Pariis. Tansaekhwa kasvas tänapäeva Korea kunsti rahvusvaheline nägu ja kaasaegse Aasia kunsti nurgakivi.
Mõned tänapäeva Korea maali nõuab arusaamist Korea keraamika ja Korea keraamika nagu klaasid kasutatakse nendes töödest ja tekstuurid klaasid muudavad Korea kunsti traditsiooniks keraamiline kunst, kui Lääne painterly traditsioone, isegi kui näivad olevat Lääne päritolu. Harja-lööki samuti on palju olulisem kui nad on Lääne kunstnik; maalid hinnatakse harja-lööki sagedamini kui puhta tehnikat.
Kaasaegne kunstnik suh Yongsun, kes on kõrgelt hinnatud ja valiti "Korea kunstnik aastal 2009 ", [15] muudab maalid raske harjutusi ja näitab teemasid nagu nii Korea ajalugu ja linnade stseene eriti Lääne linnad nagu New York ja Berlin. [16] tema kunstiteosed on hea näide Korea ja Lääne teemade ning värvimisstiilide kombinatsioonist.
Teised Korea kunstnikud, ühendades kaasaegse Lääne ja Korea maali traditsioonid, st. Junggeun Oh ja Tschoon su Kim.
Kuigi on olnud ainult haruldane uuringud Korea esteetika, kasulik koht, et mõista, kuidas Korea kunst arenenud esteetiline on Korea filosoofia, ja seotud artiklid Korea Buddhism, ja Korea
Konfutsianism.
Põhja-Korea
Mansudae Art Studio maalib kunstnik. Põhja-Korea kommunismi eripärad on taaselustanud vanu teemasid ja tehnikaid natsionalistliku mõõtmega.
Kim Il-Sung ' i reegli ajal oli maal lubatud ainult Sotsialistide realist Žanr ja propaganda plakatid Põhja-Korea visuaalse kunsti laos. Pärast Kim Il-Sung surma 1994, direktiivid maali olid lõdvestunud ja mõnikord täielikult kaotatud Kim Jong-Il. Uued kunstivormid, sealhulgas Põhja-Koreale omane Impressionism, tõusis plakatite täiendamiseks. 17
Kunsti vorme peale Sotsialistide realismi on eriti näha patriootilistes filmides, mis domineerivad selle kultuuri alates 1949 kuni 1994, ja taasäratanud arhitektuur, kalligraafia, riidest töö ja uustraditsiooniline maal, mis on toimunud alates 1994. [tsitaadi vaja]
Mõju oli suurim revolutsiooniline plakatid, litograafia ja kordused, dramaatiline ja dokumentaalfilm, realistlik maali, suur arhitektuur, ja vähemalt valdkondades kodumaiste keraamika, keraamika, eksporditav hädasti ja visuaalne käsitöö. Spordiklubi ja poliitiliselt laetud revolutsiooniline plakatid on olnud kõige keerukamaid ja rahvusvaheliselt laekuva oksjonite ja eriala kollektsionääride poolt. Põhja-Korea maalikunstnikud, kes põgenesid Ameerika Ühendriikidesse 1950ndatest, sisaldavad Fwhangi õed. Duk varsti fwhang ja Chung varsti fwhang o ' Dwyer vältida üsna poliitilisi avaldusi kasuks tormakas maastik, sillutamisega Lääne ja Kaug-Ida maali tehnikat. [tsitaadi vaja] Põhja-Korea maalikunstnikud on tuntud oma oskusi, ja need, kes suudavad toime tulla Lõuna-Korea on regulaarselt töötavad kunstnikud seal.
Keraamika ja skulptuur [Redigeeri]
Vaata ka: Korea klaasist kunst, Korea kivikunst, Korea skulptuur ja Korea budistliku skulptuur
Trivärvilised Taegeuk
Korea keraamika on kõige kuulsam ja vanemkunst Koreas, see on tihedalt seotud Korea keraamika, mis esindab plaatide tööd, suuremahuliste keraamiliste murals, ja arhitektuuri elemente.
Korea pronksist kunsti, mis on esindatud töö Kim Jong-Dae, Master yundo või pronksi peegel casting; ja Yi Bong-ju, kes töötab veenis pronksist metalware.
Korea hõbedane kunst, mis on esindatud Kim Cheol-ju töös ümmarguse hõbeda konteineriga.
Korea Jade Carving, nagu esindatud töö Master Jang-ju võitis tavaliselt Joseon dünastia Imperial stiilis, keerulise Jade knotwork, budistliku motiivid, ja Korea shamanistic grotesques.
Korea muru kudumine, mis on esindatud meister Yi Sang-jae töös, tema legendaarses wancho kudumiskonteinerites.
Korea bambusest pürograafia, nagu esindatud töö Kim GI-Chan selles ainulaadne kunsti seotud põletamine mustrid ja kunsti ümmarguse bambusest konteinerid.
Korea bambusest ribad töö, nagu on esindatud töö SEO Han-gyu (chaesang Weaving) ja Yi GI-Dong (bambuse fännid).
Korea Ox-Horn in, nagu on esindatud töö Yi jae-Man oma väikeses hoiurkarbis ja tellitud kingitus mööbel.
Korea Pims kudumine, nagu esindatud töö seitsmenda põlvkonna Master, Jo Dae-Yong, ja laskunud Jo Rak-Sin, kes lõi oma esimesed meistriteosed kuningas Cheoljong; ja läbi Jo Seong-Yun ja Jo jae-gyu. Joseon Craft võistlused võitjad. Tongyeong rullid tuntud kunsti on omandanud rohkem tunnustust ametisse Jo Dae-Yong nagu Master Craftsman bambusest rullid kudumine * Yeomjang) Korea valitsus, ja tema kunstiteosed nagu "oluline immateriaalne kultuurivara nr 114 ", koos Jo 51, et saada noorem "inimkultuuriline omand" Vabariigis.
Korea puidu skulptuur, nagu on esindatud töö Park Chan-so ja on alajaotuse Korea skulptuur.
Arhitektuur ja sisekujundus [muuda]
Vaata ka: Korea arhitektuur, Korea aiad ja Korea lillede paigutus
Seal on pikk traditsioon Korea aiad, sageli seotud paleed.
Mustrid on sageli oma päritolu varajaste ideograafide. Taime-, looma-ja loodusmotiivide geomeetrilised mustrid ja mustrid on neli kõige elementaarset mustrit. Geomeetrilised mustrid on kolmnurgad, väljakud, teemandid, zigzags, latticitöö, frets, segisti Saehambad, ringid, aerud ja kontsentraaalid. Stone Age Rock nikings on loomade kujunduse, et olla seotud toidu kogumise tegevused. Neid mustreid leidub templite ja pühade, riiete, mööbli ja igapäevaste esemete, nagu fännide ja lusikad, uksed.