Otsing sellest blogist

UUS!!!

Raku jagunemine: Mitoos

Rakutsükkel Mõned rakud meie kehas ei ole jagunemisvõimelised nagu näiteks mõned närvirakud ja punased vererakud. Enamus rakkudest aga kasva...

teisipäev, 17. märts 2020

Renessanssikunst Saksamaal

Kunsti Renessanss Saksamaal


17.Saksa renessanss . Saksa kunst 15.-16. Sajandil • 15. Saj. Valitses Saksa kunstis veel hilisgootika . • Kõige olulisem uuendus – trükigraafika levimine • Saksamaa on raamatutrükkimisesünnimaa , peale tekstide trükiti ka pilte. Mõnikord trükiti pilte ja tekste 
koos(plokkraamatud), kuid tihti ka eraldi. • Vanim trükitehnika oli puulõige . Vanematel puulõigetel on kujutised loodud lihtsate, tugevate, nurgeliste joontega. Nad mõjuvad tasapinnalisena ja meenutavad vitraaži ehisraamistikku või ornamenti. • 15. Saj algul leiutati Saksamaal sügavtrükitehnikavasegravüür , mis võimaldab peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. • 15. Saj graafika oli usuline, õpetliku sisuga • Madalmaade realistlik kunst hakkas saksa kunsti mõjutama alles 15 saj II poolel •MARTIN SCHONGAUER – arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks, oli tuttav madalmaade kunstnike loominguga. Maalis rahulikke madonnasid, fantastilisi
(https://annaabi.ee/Saksa-Renessanss-m38837.html)

Maalikunst 

See vältas ainult 16. sajandi paar esimest aastakümmet, kuid oli siiski hiilgav lõik saksa kunsti ajaloos. Eriti õitsele puhkes graafika. Lisaks vasegravüür, puulõige. Dürer on loonud nii õlimaale ( ''Neli apostlit''), joonistusi ja akvarelle, kuid tema vase-ja puulõiked kuuluvad graafikakunsti tippsaavutuste hulka. Kajastab oma kodumaa ja ajastu vastuolusid, töödes võib jälgida kahe poole võitlust.
Lisaks on head kunstnikud graafika alal Hans Holbein juunior.

(http://eflynearthistory.blogspot.com.ee/2014/01/renessanss-itaalias-madalmaades-ja.html)

Photograph:A portrait painted by Hans Holbein in 1539 shows Anne of Cleves.       
Saksamaa renessanss kunstis
  • 15. sajandil valitses Saksamaal veel hilisgootika
  • hiljem madalmaade ja vähem itaalia mõjutustega gootikast sünteesitud realistlikum ekspressiivne kujutamislaad
  • pannakse rõhku pealispinna liikumisele ja kujutavate objektide omavahelistele seostele
  • trükipressi kasutuselevõtt, trükigraafika levik
  • usuline, õpetliku sisuga moraliseeriv kunst
  • ideaaliks inimese omapära ja tundeelu kujutamine
  • Matthias Grünevald (1470-1483)
    * pani rõhku värviprobleemidele ja valguse kujutamisele
    * ilmekas, kirglik, haarav
    * figuurides ei taotle monumentaalset suurust ja väärikust, vaid deformeerib meelega kehavorme
    * loodustunnetus on viidud äärmusteni
    * "Isenheimi altar"
  • Albrecht Dürer (1471-1528)
    * loomingus on keskse tähtsusega võitlus kahe kunstilise maailmavaate vahel - põhjamaade hilisgootika ja itaalia renessanssi
    * keskendus graafikale
    * õppis graveerimist isa õpipoisina
    * esimene autoportree 13- aastaselt
    * maalis kõige esimese õlimaali
    * järgis büstsantsi põhimõtteid oma aja võtmes
  • Hans Holbein niirem (1497-1543)
    * õppis isa käe all
    * renessanssi ideaal on iseenesestmõistetav
    * vaba, suurejooneline stiil



Kommentaare ei ole: